کد خبر: ۱۲
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از آثار رسیده به جایزه ادبی مشهد می توان محتوای « خاطره جمعی » را نگارش کرد

منتخبین مرحله اول از اولین دوره جایزه ملی ادبی مشهد که فراخوان آن از چند ماه گذشته اعلام شده بود، در بخش‌های کتاب، شعر کلاسیک، کتاب شعر آزاد، کتاب رمان و مجموعه داستان منتشر شده، معرفی شدند.

منتخبین مرحله اول از اولین دوره جایزه ملی ادبی مشهد که فراخوان آن از چند ماه گذشته اعلام شده بود، در بخش‌های کتاب، شعر کلاسیک، کتاب شعر آزاد، کتاب رمان و مجموعه داستان منتشر شده، معرفی شدند.

در مرحله اول داوری بخش کتاب‌های شعر منتشر شده، داوری آثار توسط یوسف بینا، قاسم رفیعا، نرگس برهمند، محبوبه بزم‌آرا و دبیری جواد گنجعلی صورت پذیرفت.

اسامی آثار برگزیده در بخش کتاب شعر کلاسیک به شرح زیر است:

«آسنات» از لعیا محمدی، «این هم از این» از امیرعلی سلیمانی، «بغض چاووشی» از هادی خورشاهیان، «دلم برای خزر شور می‌زند» از سجاد حیدری، «دیدار تو در خیال هم ساده نبود» از سمیرا هوری، «زاویه» از رحمت‌الله رسولی مقدم، «زن منی و زنت هستم و زنم هستی» از حدیث لرز غلامی، «سرخپوست ها» از حامد ابراهیم‌پور، «سوسن» از فاطمه سالاروند، «طعم سرخ انار» از علی‌اکبر رشیدی، «قار» از اکبر قنبرزاده، «کافه‌های بی‌تو» از مصطفی توفیقی و «کوچ‌ترین شکل یک پرنده» از مهسا زهیری.

اسامی آثار برگزیده در بخش کتاب شعر آزاد به شرح زیر است:

«از چه رنگی به تن» از ابوالفضل پاشا، «ازلیّات» از رضا جمالی حاجیانی، «اینجا نیروی جاذبه کمتر است» از رُزا جمالی، «برهنه‌تر از بلور، آتش‌تر از زن» از کوثر شیخ نجدی، «پلاتو» از پریسا امامی، «تهران، لوبیتل، چشم‌های تو» از اسماعیل باستانی، «در پایان شب خاکستری» از احمدرضا احمدی، «دیوارها آوار به دنیا می‌آیند» از صابر سعدی‌پور، «روبند نرگس‌ها» از زهره ضیائی، «کلاغ‌ها در عکس‌های رنگی سیاه می‌افتند» از علی‌اصغر داوری، «مقتل‌خوانی چاقوی جنّی برای ماه» از محمد پروین و «هیچ سکه‌ای کهف من نیست» از آفاق شوهانی.

در مرحله اول داوری بخش کتاب داستان و رمان منتشر شده، داوری آثار توسط فاطمه استاد خلخالی، مجتبی افشارزاده، کیوان صادقی، نسیبه فضل‌اللهی، ابوذر قاسمیان، مسعود کبگانیان و با دبیری فرهاد بردبار صورت پذیرفت.

 

کلمات کلیدی
ارسال نظر