کد خبر: ۹۳
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مقام دوم کشوری برای کشیدن پرتره استاد شجریان

مبینا ارحامی نوجوان محله شریعتی با کشیدن پرتره استاد شجریان، مقام دوم کشوری جشنواره «فردا» را به دست آورده است

مبینا ارحامی ساکن محله شریعتی است. او نقاشی کشیدن را دوست دارد و بیشتر وقت خود را صرف این هنر و البته دیگر کارهای هنری می‌کند. او به رشته گرافیک صنعتی علاقه زیادی دارد. مبینا سال گذشته توانسته با کشیدن پرتره همایون شجریان، مقام دوم سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزی «فردا» را در کشور و در رشته هنرهای تجسمی، گرایش طراحی زغال به دست آورد. با پشتکار و اراده‌ای که دارد امیدوار است در آینده از او به عنوان یک هنرمند موفق یاد شود.

 

ورود به دنیای هنر از کودکی
مبینا فروردین سال 82 در مشهد به دنیا آمده و از همان زمان در محله‌های مختلف قاسم‌آباد زندگی کرده است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشته و استعدادش توسط پدر و مادر کشف می‌شود. او می‌گوید: «از شش سالگی بود که برای نقاشی‌هایم داستان می‌نوشتم و برای پدر و مادرم تعریف می‌کردم.»

از یازده سالگی تصمیم می‌گیرد، به جای رشته‌های نظری در هنرستان درس بخواند. با حمایت خانواده و پشتکار خودش وارد هنرستان می‌شود. سال گذشته با تشویق معلمانش در سی و هشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان برگزیده کشور (جشنواره فرهنگی هنری فردا) شرکت می‌کند. این دختر باانگیزه و هنرمند می‌گوید: «علاقه زیادی به کشیدن پرتره اشخاص و هنرمندان معروف دارم. برای این جشنواره پرتره استاد همایون شجریان را با سیاه قلم طراحی کردم و توانستم مقام دوم را با این طراحی به دست آورم. کسب این مقام باعث شد با اطمینان بیشتری راهم را ادامه دهم.»

 

هنر در زندگی ما جاری است
مبینا فقط به نقاشی بسنده نکرده و علایق هنری دیگری هم دارد. می‌گوید: «به شعر و ترانه هم علاقه دارم و هر از چندگاهی شعر می‌نویسم. عکاسی را هم دوست دارم و از بناها و مکان‌های تاریخی عکاسی می‌کنم. البته در کشیدن کاریکاتور هم به مهارت رسیده‌ام. معلم‌ها می‌گویند وارد حوزه انیمیشن یا کاریکاتور شوم، ولی علاقه خودم بیشتر طراحی صنعتی است که شامل طراحی بنر، اِلمان و محصولات جدید برای شرکت‌هاست. در حال حاضر خودم را برای کنکور هنر آماده می‌کنم و امیدوارم بتوانم دانشجوی دانشگاه تهران در این رشته شوم.» مبینا با کسب این مقام انگیزه زیادی پیدا کرده و دوست دارد هم‌سن و سال‌های خودش نیز به ویژه آن‌ها را که به هنر علاقه دارند راهنمایی کند. او می‌گوید: «همیشه سرکلاس به دوستانم کمک می‌کنم. اگر درباره طراحی سؤال داشته باشند به آن‌ها پاسخ می‌دهم و ترغیبشان می‌کنم با پشتکار ادامه دهند و در مسابقات و جشنواره‌ها شرکت کنند. هنر در زندگی ما جاری است و جای رشد زیادی دارد. علاقه‌مندان به هنر می‌توانند با خلاقیت و ذهن باز راه خود را پیداکنند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر