بوستان وکیل آباد

قلعه وکیل‌آباد به روایت یکی از ساکنان قدیمی‌اش
حاج غلامعلی فضائلی از قدیمی‌ترین رعیت‌های حاج حسین ملک بوده که در سال ۱۳۱۲ در محله وکیل آباد به دنیا می‌آید. او در نزد حاج حسین کشاورزی می‌کرده و تاریخ شفاهی این محله به شمار می‌آید.
باغ وکیل‌آباد، باقیات و صالحات حاج حسین آقا ملک
حسین‌آقای ملک، ده وکیل آباد را از کفایی‌ها خریده و بعد شروع به ساخت باغی در آن کرده است و، چون نام ده، وکیل‌آباد بوده، ایشان نام باغ را نیز همان گذاشته است.
رصد پرندگان در آسمان وکیل‌آباد
پایگاه اجرایی حمایت از پرندگان باغ وکیل‌آباد با ۲۵۰‌مترمربع مساحت و در چهاربخش راه‌اندازی شده است. هدف ما از راه‌اندازی این پایگاه این است که بتوانیم پرندگان هدفمان را که بیشتر آفت‌خوار هستند، زیاد کنیم.
زهرا فیروزآبادی، تنها خانم باغبان در بوستان وکیل‌آباد
رایحه بهاری مرا به تنها باغبان زن باغ وکیل‌آباد می‌رساند که هنرمندانه به تزیین گل‌ها پرداخته و زیبایی این باغ را دوچندان کرده است.
گذر تاریخ در باغ وکیل‌آباد؛ از اتراق روس‌ها تا قتل‌های سریالی
باغ وکیل‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین تفرجگاه شهر مشهد از گذشته تاکنون، محل رویداد‌های فراوانی بوده است.
قدیمی‌ترین باغبان باغ وکیل‌آباد
سیدمحمدتقی حسینی حصار از اهالی محله وکیل آباد است. او بیش از چهاردهه سابقه کار در باغ بزرگ وکیل آباد را دارد و بسیاری از درختان این بوستان را خودش کاشته است.
فلامینگوها مسافران عجیب مشهد
در همین فاصله هفتاد کیلومتری مشهد دریاچه‌ها و آب بند‌هایی داریم که در فصل‌های مهاجرت، یعنی آبان تا اردیبهشت، میزبان تعداد زیادی پرنده هستند به طوری که وقتی ما این‌ها را در سایت‌هایی که اطلاعات پرندگان را ثبت می‌کنند منتشر می‌کنیم، مدیران علمی تعجب می‌کنند و می‌پرسند: مطمئن هستید چنین گونه‌ای با این تعداد اینجا هست؟ برای نمونه، سال گذشته ۱۶۷ تا فلامینگو دیدیم. فلامینگو پرنده خاصی است که شاید کسی توقع دیدنش را در نزدیکی شهر مشهد نداشته باشد.