کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری فاطمیه آفتابی برای رشد کودکان
مدارس به‌دلیل شلوغ‌بودن و فرصت کوتاهی که برای آموزش دارند، بیشتر کار‌هایی را که در حیطه فعالیت‌های پرورشی است، نمی‌توانند کامل انجام دهند. کانون مرکز اصلی این فعالیت‌هاست.
کوچه فرهنگ و هنر محله فاطمیه
کوچه عبادی‌۷۱ که در قدیم خواجه‌ربیع‌۴۵ نام داشت، با مجموعه‌های فرهنگی و پژوهشی‌اش در این محدوده، متمایز از دیگر معابر است.
شهید حنایی ۱۴، معبری که در دهه شصت، جنگ‌زده‌ها را پناه داد
در دوطرف کوچه شهید حنایی ۱۴، بازار‌های مختلف لباس به چشم می‌خورد که سبک و سیاق قدیمی دارند.
خاطرات یک نوجوان از دنیای هنرنقاشی
فاطمه نوروزی متولد1387 ساکن محله عنصری حدود سه‌سالی است که به‌صورت جدی، هنر نقاشی و سیاه‌قلم را دنبال می‌کند. او توانسته است در همین مدت کوتاه، آثار خود را در نمایشگاه به نمایش بگذارد و برخی از آن‌ها را بفروشد.
سفر با قهرمان‌های شاهنامه
محمدیوسف فدایی شانزده‌ساله که به همراه خانواده‌اش در محله کوثر سکونت دارد، سال98 مقام نخست مسابقات داستان‌نویسی را در ناحیه6 آموزش و پرورش کسب کرده است، برای داستان پسری به نام «پارسا» که یک شب به خواب می‌رود و در خواب با قهرمان‌های شاهنامه سفر می‌کند.
مونا پیشتاز در نقالی
مونا لوخی متولد 1389 و ساکن محله شهید قربانی است و دبستان غیردولتی شکوفه‌های انتظار درس می‌خواند. او یک برادر دارد که پنج سال از خودش بزرگ‌تر است و در رشته‌ مکاترونیک هنرستان مشغول تحصیل است. هم‌چنین دو خواهر دوقلو دارد که پنج سال از خودش کوچک‌ترند. می‌گوید: «عاشق شعر خواندن هستم و این عشق سبب شده است در نقالی هم موفق باشم. معلم‌ها هم بی‌تأثیر نیستند. خانم بیات، معلممان، هم تشویقم کرد تا در مسابقات در رشته نقالی شرکت کنم.»
مجموعه شهید اشرفی اصفهانی،کانونی برای همه فصول
برای هرکس با هر علاقه و استعدادی که دارد، در کانون شهید اشرفی اصفهانی محله گلشور شرایط یادگیری فراهم است. شکل‌گیری این مجموعه که مثل خیلی از مجموعه‌های دیگر در روزهای نخست امکانات چندانی نداشت، به سال 1384 برمی‌گردد. بچه‌های کانون مجبور بودند جلسات کوچک و مختصرشان را هر جایی که ممکن است برگزار کنند. سال‌های سال زمان برد تا در قالب مجموعه فرهنگی و هنری متبلور شود.