کد خبر: ۲۴
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پارک وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد

ین پارک از سال ۴۸ تا کنون به عنوان یکی از تفرجگاه های ییلاقی مردم شهر مشهد به شمار می رود. همچنین گردشگرانی که از شهرهای مختلف به مشهد سفر می کنند، پارک وکیل آباد، یکی از مکان هایی است که حتما به آن سری می زنند.

مساحت پارک وکیل در مشهد ۷۰ هکتار می باشد و جزء مناطق ییلاقی شهر مشهد به شمار می رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است. محل قرار گیری این پارک در فاصله هشت کیلومتری شمال غرب استان مشهد می باشد. جالب است بدانید که این پارک را فردی به نام حسین ملک وقف کرده و هم اکنون جزو محدوده خدماتی منطقه ۹ شهرداری مشهد می باشد که وظیفه نگهداری این پارک را بر عهده گرفته است.

پارک وکیل آباد در مشهد

این منطقه گردشگری در استان مشهد دارای درختانی کهنسال و رودخانه ای فصلی می باشد که همین موضوع باعث حکم فرما شدن زیبایی بی نظیری در پارک وکیل آباد مشهد شده است. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد، جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد.  جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گردید و همچنین قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمد.

وکیل آباد در مشهد

آب و هوای پارک وکیل آباد مشهد

آب و هوای غالب در این پارک به اندازه ای خوب است که به منطقه ییلاقی مشهد معروف شده است. علت آن هم این است که در نزدیکی طرقبه واقع می باشد به همین دلیل خیلی کم پیدا می شود فردی از سفر خود به این پارک ناراضی باشد. پارک وکیل آباد از جمله تفریحگاه‌های قدیمی و زیبای شهر مشهد می‌باشد . در این پارک محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای کودکان و یک باغ وحش وجود دارد.

پارک خوش آب و هوای مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری می باشد که در نزدیکی این پارک واقع شده است، باغ وحش وکیل آباد در جوار پارک وکیل آباد می باشد. این باغ وحش دارای انواع حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان می باشد که می‌توان به شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه اشاره نمود. همین موضوع توانسته گام مهمی در جذب توریست به این منطقه در استان مشهد تبدیل بشود.

باغ وحش وکیل آباد

دریاچه پارک وکیل آباد

دریاچه ای به صورت فصلی در پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارد، که آب آن از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد. عده بسیاری در کنار این دریاچه می نشیند و اوقات خوشی را به همراه خانواده هایشان می گذرانند.

دریاچه وکیل آباد

شهربازی در پارک وکیل آباد

شهربازی تقریبا بزرگی در شهر مشهد وجود دارد به نام کوهستان پارک شادی که در آن انواع و اقسام وسایل تفریحی قرار داده شده است. همچنین آلاچیق هایی در این پارک برای استراحت و گذران اوقات فراغت بازدید کنندگان در نظر گرفت شده است. در سال های اخیر کمی از شور و هیجان این شهربازی کم شده است.

 

امکانات پارک وکیل آباد

در سال‌های اخیر امکانات رفاهی متعددی به پارک جنگلی وکیل آباد اضافه شده است، از جمله بوفه و رستوران، تاسسیات بهداشتی و وسایل بازی و نوسازی استخرها و کف سازی پارک با مصالح طبیعی از تفریحگاه‌های شلوغ و پر طرفدار مشهد به شمار می‌رود. شهربازی کوهستان پارک شادی مشهد و باغ وحش مشهد هم در نزدیکی این پارک واقع شده‌اند. پروژهای دیگری نیز در این پارک در دست اقدام وجود دارد. برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل آباد می‌توانید از قطارشهری و اتوبوسهای مسافربری  مشهد استفاده کنید.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم حسین پور
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام و خدا قوت بابت مطالب و گزارشهایی که هم جالب و هم درس آموز و هم خاطره انگیز است ممنونم