کد خبر: ۴۵
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
از بین برج‌های تجاری و بلوکه‌های سیمانی که قرار است آن‌ها هم روزی برج‌های اقامتی و تجاری بزرگی شوند، به کوچه نواب‌صفوی7 می‌رسی. کوچه‌ای باریک که از خم آن بگذری، مقرنس‌ها و کاشی‌کاری‌های آبی و فیروزه‌ای و چارچوب‌های چوبی پنجره‌های خانه تاریخی توکلی خودنمایی می‌کند.

از بین برج‌های تجاری و بلوکه‌های سیمانی که قرار است آن‌ها هم روزی برج‌های اقامتی و تجاری بزرگی شوند، به کوچه نواب‌صفوی7 می‌رسی. کوچه‌ای باریک که از خم آن بگذری، مقرنس‌ها و کاشی‌کاری‌های آبی و فیروزه‌ای و چارچوب‌های چوبی پنجره‌های خانه تاریخی توکلی خودنمایی می‌کند. این کوچه جدای از زیبایی منحصربه‌فردی که به‌سبب 2بنای تاریخی و هویتی دارد، همسایه‌های خوبی هم دارد. همسایه‌هایی که در این بی‌خبری و روزمرگی شهری هنوز هم به سنت قدیم کنار هم می‌نشینند و به قول خودشان از گل و بلبل صحبت می‌کنند. 

یکی از خانه‌های اسرارآمیز این کوچه، خانه توکلی یا خانه اجنه است و نمونه زیبایی از معماری دوران قاجار است.

پلاک54 این خیابان حسینیه قدیمی رحیمیان است. حسینیه‌ای که در اواخر دوره قاجار در زمان حاکمیت احمدشاه با ظرافت و اصول هرچه تمام ساخته شده است و این روزها در حال بازسازی است.

حسینی و ابراهیمی ۳۰ سال است که در کمرکش این کوچه همسایه و رفیقند. هنوز هم به یاد ایام قدیم سرکوچه می‌نشینند و از هر دری با هم صحبت می‌کنند.

ارسال نظر