کد خبر: ۶۲
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان ورزشکار محله شهیدمعقول موفق به کسب مقام دوم قرآنی کشور شده است

امیرعلی متقیان منش نوجوان ١٦ساله ساکن محله شهیدمعقول است که به‌تازگی موفق به کسب مقام دوم قرآنی در کشور شده است. او که دان چهار تکواندو را هم دارد به عنوان تکواندوکار قرآنی به همراه تیم در این مسابقات شرکت می‌کند و با مقامی که به دست می‌آورد امتیاز گروهش را هم ارتقا می‌دهد. او مدت‌هاست زیر نظر حسین حسینی قاری مطرح کشوری که او هم ساکن همین منطقه است، قرائت قرآن را آموزش می‌بیند اما فعالیت‌های امیرعلی به همین جا ختم نمی‌شود. با او در دفتر تسهیلگری محله معقول گفت‌و‌گو کردیم.

امیرعلی متقیان منش نوجوان ١٦ساله ساکن محله معقول است که به‌تازگی موفق به کسب مقام دوم قرآنی در کشور شده است. او که دان چهار تکواندو را هم دارد به عنوان تکواندوکار قرآنی به همراه تیم در این مسابقات شرکت می‌کند و با مقامی که به دست می‌آورد امتیاز گروهش را هم ارتقا می‌دهد. او مدت‌هاست زیر نظر حسین حسینی قاری مطرح کشوری که او هم ساکن همین منطقه است، قرائت قرآن را آموزش می‌بیند اما فعالیت‌های امیرعلی به همین جا ختم نمی‌شود. با او در دفتر تسهیلگری محله معقول گفت‌و‌گو کردیم.

 

آموزش مجازی تکواندو

امیرعلی متقیان منش همه چیز را از همان ابتدا برایمان تعریف می‌کند. اینکه اگر حمایت‌های پدر و مادرش نبود او هم حالا اینجا نبود. از کلاس‌های مختلف مذهبی و قرآنی می‌گوید که از همان کودکی به همراه پدر شرکت می‌کرده. کلاس‌هایی که علاقه او را به آموزش قرآن دوچندان کرده. او در کنار تلاوت قرآن در کلاس‌های ورزشی هم شرکت می‌کند. می‌گوید: از سال ٩٠ شرکت در کلاس‌های رزمی را شروع کردم. از کلاس چهارم ابتدایی فعالیت ورزشی من جدی‌تر شد.

در مسابقات مختلف شرکت کردم و چند مدال کسب کردم که مهم‌ترین مدالم مقام سوم تکواندو در استان بود.امیرعلی تا دان سوم را زیر نظر استادش پی می‌گیرد اما به دلیل هزینه زیاد کلاس‌ها تصمیم می‌گیرد مراحل بعد را خودآموز طی کند تا با کمتر کردن هزینه‌ها کمک خرج خانواده شش نفره‌شان هم باشد. از طریق کانال‌ها و سایت‌های مختلف مجازی آموزش می‌بیند و دان چهارم را می‌گیرد. او حالا مربی امیررضای نه ساله هم هست، کوچک‌ترین عضو خانواده‌شان که زیر نظر برادر بزرگ‌تر تکواندو را آموزش می‌بیند.

 

کسب مقام دوم کشوری

نقطه پررنگ زندگی امیرعلی اما به گفته خودش شرکت در مسابقات قرآنی نوجوانان تکواندوکار کشور بود. او این‌بار نه به عنوان ورزشکار بلکه به عنوان قاری گروه در سال ٩٨ به همراه تیم به تهران اعزام و موفق به کسب مقام سوم می‌شود. تیم آن‌ها هم در نهایت مقام سوم را کسب می‌کند. این مقام امیرعلی را راضی نمی‌کند و او امسال سعی می‌کند تمریناتش را جدی‌تر از قبل دنبال کند. زیر نظر حسین حسینی قاری همین منطقه تمریناتش را شروع می‌کند، روزی چند ساعت را به قرائت قرآن اختصاص می‌دهد و در نهایت موفق به کسب مقام دوم می‌شود. او اما دلش نمی‌خواهد در همین مرحله متوقف شود و هدفش کسب مقام اول در دوره بعدی این مسابقات است.

امیرعلی دلش می‌خواهد در آینده حقوق دان شود و در این منطقه دفتری برای انجام کارهای حقوقی ساکنان کم‌بضاعت این منطقه تأسیس کند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر