کد خبر: ۶۴
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دارنده مدال برنز المپیاد ادبی کشور در جاده موفقیت

دارنده مدال برنز المپیاد ادبی کشور ؛ این روزها خود را برای کنکور آماده می‌کند. او در دوازده‌سالگی به خواست و علاقه خود با شرکت در آزمون، وارد مدرسه تیزهوشان می‌شود...

زمانی | سارا شیخ‌الاسلامی، ساکن محله کلاهدوز، درس‌خواندن را لذت‌بخش می‌داند و بیشتر اوقات خود را صرف اندوختن علم سپری می‌کند. او که توانسته مدال برنز المپیاد ادبی در سطح کشور را به دست آورد دست از تلاش برنداشته و اکنون با آماده‌شدن برای کنکور تصمیم دارد در آینده روان‌شناس موفقی شود.

 

ورود به مدرسه تیزهوشان
سارا شیخ‌الاسلامی سال82 در مشهد به دنیا آمد و از همان زمان تاکنون در محله کلاهدوز زندگی می‌کند. او درباره آغاز علاقه‌اش به درس‌خواندن می‌گوید: « درس‌خواندن را از همان کودکی دوست داشتم و در جشنواره‌های علمی و مسابقات مختلف مانند ترتیل و قرائت قرآن و بسکتبال شرکت می‌کردم. در زمینه قرائت قرآن چندین‌بار موفق به کسب رتبه در استان شدم. ورزش را هم از هفت‌سالگی شروع کردم و تا سیزده‌سالگی ادامه دادم. در این مدت هم رتبه‌هایی در ناحیه به دست آوردم.»

سارا در دوازده‌سالگی به خواست و علاقه خود با شرکت در آزمون، وارد مدرسه تیزهوشان می‌شود. او در این‌باره می‌گوید: «رقابت هوشی در مدارس تیزهوشان همیشه برایم جذاب بود و به همین دلیل دوست داشتم آن را تجربه کنم. به دلیل درس‌محور بودن آنجا فرصتی برای ورزش نمی‌ماند. بنابراین ورزش را رها کردم. خانواده‌ام هم شرایط را برایم فراهم کردند و این‌گونه توانستم برای دبیرستان هم در رشته علوم‌انسانی در مدرسه تیزهوشان تحصیل کنم.»

 

دریافت مدال برنز المپیاد ادبی
با صحبت‌های یکی از دانش‌آموزان موفق المپیاد مدرسه، سارا نیز انگیزه پیدا می‌کند تا در این راه قدم بگذارد. بنابراین سال دهم به‌طور آزمایشی در المپیاد ادبی شرکت می‌کند و در سال یازدهم با روزی 11ساعت مطالعه در مراحل اول و دوم قبول شده و موفق به کسب مدال برنز المپیاد ادبی می‌شود. به نظر سارا دیر برگزارشدن المپیاد به‌دلیل کرونا، شرایط روحی بدی برای شرکت‌کنندگان به وجود آورد و آن‌ها را به‌دلیل عقب‌ماندن از دیگر دانش‌آموزان و آماده‌نشدن در کنکور نگران کرد. او می‌گوید: « در چنین شرایطی 5درصد از سهمیه‌ها برای شرکت در کنکور را کم کردند و این موضوع تنش روانی برای شرکت‌کنندگان به وجود آورد.»

سارا که المپیاد را در خودسازی در زندگی مؤثر می‌داند می‌گوید: «المپیاد به من انگیزه داد و خود را به درس‌های کلاس رساندم. درحال حاضر برای کنکور آماده می‌شوم تا بتوانم روان‌شناس خوبی شوم.»

او که خودش با تشویق دوستش به سمت المپیاد کشیده شده بود،‌ حالا این زنجیره را ادامه می‌دهد و دوستانش را در مسیر المپیاد راهنمایی می‌کند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر