کد خبر: ۱۰۱
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رشد صدف در زمین‌های کشاورزی

خیابان صدف مشهد، حدود 50 سال قبل زمین کشاورزی بود. اما امروز به واسطه اداره‌های فراوانی که در آن قرار گرفته یکی از معابر پر تردد منطقه 11 است

صدف یکی از خیابان‌های منطقه11 است که از حدود 40سال قبل توسعه و آبادی آن آغاز شده است. زمین‌های کشاورزی 50سال قبل، اکنون یکی از محلات برخوردار مشهد را تشکیل داده‌اند. به‌واسطه اداره‌های زیادی که در خیابان صدف واقع شده است، این محدوده از پررفت و آمدترین معابر منطقه محسوب می‌شود که دارای یک بازار محلی کامل است و از نانوایی، رستوران، اغذیه و سوپرمارکت گرفته تا آرایشگاه، کارواش، شیشه‌بری، کافی‌نت و سایر واحدهای تجاری مورد نیاز شهروندان را در دل خود جای داده است.

 

قدیمی‌ترین نانوایی محله

سن نانوایی صدف با عمر محله برابری می‌کند. یکی از خاطرات دهه شصتی‌های محله صدف، صف‌های طولانی این نانوایی سنگک است .

مسجد 14 معصوم

40سال از ساخت مسجد چهارده معصوم(ع) می‌گذرد و مسن‌ترهای محله به‌خوبی آن را می‌شناسند چرا که از روز اول نماز جماعت این مسجد برقرار بود.

 

عکاسی جلیل‌آقا

جلیل آقا، صاحب عکاسی محله که سی سال قدمت دارد، با دکورهای امروزی میانه خوبی ندارد، دکور مغازه‌اش نوارکاست‌های قدیمی و عکس‌های نوستالژی اهالی محله است.

 

مدرسه صدف

دبستان صدف در سال 63 ساخته شده است و معلمان سابق‌اش مانند خانم‌ها لطفی و سرابی و آقای حدادیان که ژیانی سفید داشت، از خاطرات ساکنان محله است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر