کد خبر: ۱۰۷
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

‌محله‌داری جوانی که زندگی‌اش را وقف کارهای جهادی مسجد کرده است

مهدی ابراهیمی جوان پرتلاشی است که زندگی‌اش را وقف مسجد محله کرده و پای ثابت حرکت‌های جهادی در مشهدقلی است

بسیاری از اهالی خیابان توس81 مهدی ابراهیمی را می‌شناسند. جوان پرتلاشی که زندگی‌اش را وقف کارهای جهادی مسجد محله کرده است. مردم از او به‌عنوان الگوی مناسبی برای نوجوانان یاد می‌کنند. مهدی از همان دوران کودکی با فعالیت در امور فرهنگی مسجد توانست در دل ساکنان محله جا باز کند. او خوش‌برخورد است و لهجه خاص و شیرینی دارد. 
خیلی‌ها مهدی را با همین ویژگی می‌شناسند. او متولد خرداد1380است و‌ در یکی از خانواده‌های سرشناس محله مشهدقلی به دنیا آمده که از قدیم در این محدوده ساکن هستند. زندگی در یک خانواده مذهبی، اصیل و کشاورز مهدی را متفاوت از نوجوانان دهه80 بار آورده است. دایی‌اش ذاکر اهل بیت است و سال‌هاست متولی و مسئول هیئت و مداحان محله. همین باعث شد مهدی هم دنباله‌رو او و ذاکر اهل بیت(ع) شود.

جلسات مذهبی و قرآنی‌ای که در خانه‌شان برگزار می‌شد،مهدی را هم از همان دوران کودکی به تلاوت قرآن علاقه‌مند کرد، تا جایی که اکنون در محله از او به عنوان قاری قرآن هم یاد می‌کنند.
او از همان کودکی همراه پدربزرگش در زمین‌های کشاورزی گندم درو می‌کرد و محصولاتی چون گوجه و زعفران می‌کاشت و برداشت می‌کرد و حالا در یکی از مرغداری‌های محله مسئول تزریق آمپول به مرغ و جوجه‌هاست.
در کنار تمامی این فعالیت‌ها مسئول فرهنگی مسجد نیز هست. هرگاه مسجد در برنامه‌های مناسبتی برنامه دارد او جلودار است. در همه مراسم‌های مذهبی و ملی مردم محله او را روی ستون‌های برق می‌بینند که با چه ذوقی پرچم‌ها را نصب می‌کند.

در این 5سالی که مراسم تعزیه‌خوانی خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا توسط نوجوانان و جوانان انجام می‌گیرد، مهدی در شبیه‌خوانی نقش یکی از اشقیای اسب سوار را به عهده دارد. او هر زمان که لباس دوزخیان برتن می‌کند تا پایان مراسم اشک بر چشم دارد. او مربی آموزش نظامی در بسیج محله نیز هست و از شانزده‌سالگی رزم مقدماتی، صف جمع و... را به هم‌سن و سالانش در بسیج آموزش می‌دهد. 
مهدی از نوجوانان داوطلب بسیجی محله است که شب‌ها در محله و زمین‌های کشاورزی اهالی برای برقراری امنیت گشت‌زنی می‌کند. با شیوع ویروس کرونا و تشکیل گروه جهادی شهید بصیر از اسفند98 او نیز یکی از علمداران جهادی محله در مقابله با ویروس کرونا در محله بوده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر