کد خبر: ۱۱۲
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خانه ایثار و شهادت محله کارمندان قرارگاهی برای خدمت‌رسانی به مردم است

11 سال از تأسیس خانه ایثار و شهادت می‌گذرد، خانه‌ای که خیلی از نیروهای آن حالا مبارز یا شهید مدافع حرم هستند.

 هدفشان کمک و خدمت‌رسانی و ادامه‌دادن راه شهداست و به هر حوزه‌ای که کاری از دستشان بربیاید، پا می‌گذارند. چه فرهنگی باشد، چه اقتصادی و چه اجتماعی. زمانی که موج بیداری اسلامی در دنیا جریان گرفت محتوای رسانه‌ای به زبان‌های مختلف تولید کردند، هرکجا سیل و زلزله‌ای شد نیروهای خود را اعزام کردند، در بحبوحه ویروس کرونا ماسک تولید و معابر را ضدعفونی کردند، حالا هم با  آنکه قرارگاه اصلی و محل استقرارشان خیابان شهید رستمی 2/2 است با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مکانی را برای پخت نان و طبخ غذا اجاره کرده‌اند و در مناطق حاشیه‌ای، غذای گرم توزیع می‌کنند. اکنون 10سال از تأسیس خانه ایثار و شهادت می‌گذرد، خانه‌ای که خیلی از نیروهای آن حالا مبارز یا شهید مدافع حرم هستند.هادی غلامی، مسئول این قرارگاه، برایمان از فعالیت‌های اخیر این گروه جهادی می‌گوید.

 

کمک به هم‌وطنان در حوادث مختلف

خانه ایثار و شهادت یک مجموعه مردمی است که 10سال پیش با کمک هادی غلامی و دو نفر از افراد دغدغه‌مند این منطقه تأسیس می‌شود و بعد از آن فعالیت خود را در بیشتر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و... آغاز می‌کند. این مجموعه شامل چند قرارگاه می‌شود که هر قرارگاه به نام یکی از شهدا نام‌گذاری شده است. قرارگاه جهادی شهید علیمردانی، قرارگاه دانشجویی شهید رفیعی، قرارگاه فرهنگی شهید بابانظر و... .
از آقای غلامی می‌خواهم که از فعالیت‌های قرارگاه‌ها در سال‌های اخیر نام بگوید و او از برگزاری و یادواره شهدا در شهر مشهد، شهرستان‌ها و روستاهای اطراف می‌گوید، از اربعین و موکب امام رضای(ع)شهر نجف که تحت نظارت بچه‌های خانه ایثار و شهادت است و در این ایام ٥٠٠٠نفر را اسکان می‌دهند، از حوادث مختلف می‌گوید و سیل در خرم‌آباد و نیروهایی که از این قرارگاه به آن مناطق اعزام شدند و برای هفته‌ها در شرایطی سخت به هم‌وطنانشان خدمت کردند، از ٢٥٠نیروی مستقیم این قرارگاه می‌گوید که حالا تعداد زیادی از آن‌ها شهید شده‌اند یا مبارز مدافع حرم هستند و او بهترین ثمره این فعالیت‌ها برای بچه‌ها در این خانه را هم‌نشینی و هم‌صحبتی با این افراد می‌داند.


تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر

اما از فعالیت‌های اخیر این گروه می‌توان به تولید ماسک و ضدعفونی‌کردن معابر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. آقای غلامی در این باره توضیح می‌دهد: ما برای تولید ماسک ١9کارگاه در سطح شهر داریم و کارگاه مرکزی در همین خانه ایثار و شهادت قرار دارد. در هر کارگاه 10نفر مشغول تولید ماسک هستند و روزانه بین 10تا 15هزار ماسک تولید می‌کنند. این ماسک‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها و از طریق سازمان آستان قدس رضوی در حاشیه شهر توزیع می‌شوند. برای ضدعفونی‌کردن معابر هم ما از همان ابتدا کارمان را شروع کردیم و هر روز را به یک محله اختصاص دادیم.


توزیع غذای گرم

حالا با فرارسیدن ماه رمضان این گروه در حال اجرای طرحی جدید است. آقای غلامی درباره برنامه‌های این گروه برای  ماه مبارک در سال‌های پیش چنین توضیح می‌دهد: ما هر سال طرحی را اجرا می‌کردیم با عنوان 30شب، 30شهید! و هر شب در مسجد یکی از محلات محفلی قرآنی را به نام شهدا برگزار می‌کردیم و بعد هم برای افطار سفرهای ساده و مختصر پهن می‌کردیم اما امسال تمام ظرفیتمان را برای توزیع افطاری در محله‌های محروم گذاشته‌ایم. حالا یک نانوایی و آشپزخانه اجاره کرده‌ایم که ١١٠نفر از نیروهای ما آنجا مشغول پخت نان، غذا، بسته‌بندی و... هستند و معتمدان و رابطان ما از محلات مختلف پیش از افطار برای تحویل غذا به ما مراجعه می‌کنند و بعد از آن طبق شناسایی خودشان در محله‌های محروم توزیع می‌کنند.
هادی غلامی در آخر هدف از تمام این فعالیت‌ها را خدمت‌رسانی به هم‌وطنان و ادامه‌دادن راه شهدا می‌داند، اینکه تا جان در بدن دارند در زنده نگه‌داشتن نام شهدا تلاش می‌کنند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر