کد خبر: ۱۲۷
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

داستان کارگران نخریسی در کوچه شهید عرفانی

با افتتاح کارخانه نخریسی در سال 1313صاحبان این واحد صنعتی زمین‌های خیابان کوشش تا انتهای خیابان فداییان اسلام را بین کارگران و کارمندان خود تقسیم کردند. خیابان شهید عرفانی که در ابتدا «رام» و پس از پایان جنگ تحمیلی به نام فعلی تغییر کرد، هم در این زمان ساخته شد.

اولین اهالی خیابان شهید عرفانی در سال 1310 در این نقطه ساکن شدند که به نام خیابان ولیعهد خاکی شناخته می‌شد. با افتتاح کارخانه نخریسی در سال 1313صاحبان این واحد صنعتی، زمین‌های خیابان کوشش تا انتهای خیابان فداییان اسلام را بین کارگران و کارمندان خود تقسیم کردند که تأثیر زیادی بر آبادانی این خیابان داشت. نام این خیابان به رام و پس از پایان جنگ تحمیلی به شهید عرفانی تغییر کرد.

مسجد صاحب الزمان(عج) این خیابان که به همت اهالی در سال 1320 ساخته شده از آن زمان نقش یک پایگاه و مرکز مردمی را در بین شهروندان ایفا می‌کند. علاوه بر برنامه‌های مذهبی در این مسجد فعالیت‌های خیرانه مانند تهیه و توزیع جهیزیه و کمک به نیازمندان انجام می‌شود.

بیشترین واحدهای صنفی در این خیابان شامل میوه‌فروشی، تعمیرات خودرو، مشاوره املاک، عرضه مواد پروتئینی، فروش پوشاک و... است.

خانه های قدیمی خیابان شهید عرفانی گواه بر قدیمی بودن آن دارد.

ماشاا... کمالیان مقدم سال‌هاست در این محله گل فروشی دارد.

ارسال نظر