کد خبر: ۱۴۴
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آرزوی «رئال»

فوتبالیست جوان محله جاهدشهر تاکنون دوبار به اردوی تیم‌های ملی پایه دعوت شده و آرزویش پوشیدن لباس پرسپولیس و سپس رئال مادرید است و برای رسیدن به این رویا تلاش می‌کند

در روزگاری که فوتبال مشهد در عرصه معرفی استعدادهای برتر فوتبال به سطح کشور ناکام بوده است جوانی به نام عرفان کدخدایان امید دوباره‌ای را به بازیکنان نوجوان این رشته ورزشی داده است، این فوتبالیست 18ساله و کاپیتان سابق تیم فوتبال نوجوانان پدیده است که به همراه خانواده‌اش در محله جاهدشهر سکونت دارد.

 

افتخارآفرینی با تیم پدیده

عرفان کدخدایان متولد 7خرداد 1382، فوتبال را از پنج‌سالگی در باشگاه ذوب‌آهن مشهد آغاز می‌کند. او در پانزده‌سالگی از ذوب‌آهن جدا شده و راهی پدیده می‌شود، تیمی که در لیگ برتر نوجوانان کشور حضور داشته و سودای قهرمانی این مسابقات را در سر دارد. خودش در این‌باره می‌گوید: «حضور به همراه پدیده در لیگ برتر نوجوانان تجربه ارزنده‌ای برای من بود. در این دوره از مسابقات با تیم‌هایی نظیر سپاهان، فولاد، ذوب آهن و تراکتورسازی که در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کلانی داشته‌اند، رقابت کردیم و در نهایت تنها با یک باخت در مقابل تراکتور و تساوی در برابر سپاهان و ذوب آهن جزو چهار تیم برتر لیگ نوجوانان قرار گرفتیم.»

 

افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی

این فوتبالیست جوان مشهدی بعد از حضور موفقیت‌آمیز با تیم پدیده در لیگ برتر کشور به دعوت عباس چمنیان به اردوی تیم ملی زیر 16ساله‌های ایران دعوت می‌شود:«حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان ایران در سال 1397، اوج زندگی ورزشی من است، من همراه با تیم ملی در دو تورنمت بین‌المللی چین و قطر شرکت کردم که در تورنمت اولی با تیم‌های زیر 17سال ژاپن، کره جنوبی و چین بازی کردیم و در تورنمت بعدی رقابت با تیم‌هایی نظیر تونس و قطر را تجربه کردیم. این اردوهای تدارکاتی برای حضور در رقابت‌های آسیایی مالزی برگزار شد که البته من به دلیل مصدومیت افتخار همراهی تیم را از دست دادم. علاوه براین درسال99 به اردوی تیم ملی زیر 19سال ایران هم دعوت شدم که سرمربی آن تیم سیروس پورموسوی بود، اما به دلیل کرونا اردوهای تیم ملی لغو شد.

 

بی‌توجهی مدیران به فوتبال پایه

عرفان کدخدایان که پیش‌تر توسط تیم‌های سپاهان و فولاد دعوت به همکاری شده بود معتقد است مدیران فوتبالی کشور مصرف‌گرا هستند و برای دیده شدن باید به تیم‌هایی رفت که برای فوتبال پایه ارزش قائل هستند:«پیشنهاد سپاهان را به دلیل سن و سال کم و پیشنهاد فولاد را به دلیل همه‌گیری حاد کرونا در خوزستان رد کردم اما در سال جدید به دنبال آن هستم که فوتبال خود را در جایی دور از مشهد سپری کنم. آرزو بر جوانان عیب نیست امیدوارم روزی من را در لباس پرسپولیس و سپس رئال مادرید ببینید و این آرزو را به واقعیت تبدیل کنم.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر