کد خبر: ۲۳۲
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تکیه بر خیران محلی

مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی تکریم شهر بهشت، تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک مشهد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) افتتاح شد. در این افتتاحیه مسئولان کمیته امداد، اعضای شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی و جمعی از خیران حضور داشتند.

مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی تکریم شهر بهشت، تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک مشهد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) افتتاح شد. در این افتتاحیه مسئولان کمیته امداد، اعضای شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی و جمعی از خیران حضور داشتند. هدف از راه‌انداختن این مرکز، شناسایی خیران و کمک و توانمندسازی نیازمندان سه محله پروین اعتصامی، کوی پلیس و مقدم است.

در اولین روز فعالیت مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی تکریم شهر بهشت، 52بسته معیشتی به ارزش 210میلیون ریال در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بین نیازمندان سه محله توزیع شد تا در ماه مبارک رمضان سفره آن‌ها خالی نباشد.

 

پرداخت وام به نیازمندان محله

حجت‌الاسلام ابوالفضل درودی، مسئول مرکز نیکوکاری گفت: این مرکز یکی از شعبه‌های کمیته امداد است که در مسجد امام حسن(ع) با هدف شناسایی و زیرپوشش قراردادن نیازمندان سه محله شکل گرفته و تلاش داریم تا با کمک خیران این محدوده و کمیته امداد آن‌ها را توانمند و از زیرپوشش کمیته امداد خارج کنیم.
وی با اشاره به این موضوع که در این مراکز درصدد توانمندکردن خانواده‌های نیازمند هستیم تا بتوانند استقلال اقتصادی مناسبی کسب کنند افزود: قصد داریم با تکیه بر سرمایه‌های محلی به نیازمندان کمک و آن‌ها را توانمند کنیم. برای تأمین هزینه‌های لازم برای این‌کار برنامه‌های مختلفی داریم که می‌توان به شناسایی و جذب خیران، توزیع صندوق بین شهروندان، گفت‌وگو با خانواده درگذشتگان محدوده زیرپوشش مرکز برای صرف هزینه‌های غیرضروری مراسم ترحیم مانند چاپ بنر و اختصاص آن به نیازمندان و ... اشاره کرد. همچنین قصد داریم صندوقی راه‌اندازی کنیم تا مبالغی را که از این راه جمع‌آوری می‌شود برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان صرف کنیم. در ادامه کار نیز برای توانمندسازی نیازمندان کارگاه‌های تولیدی یا خدماتی راه‌اندازی خواهیم کرد تا آن‌ها بتوانند درآمد کسب کنند.

 

شکل‌گیری مراکز نیکوکاری در محلات

مجید غلامی، رئیس اداره امور مؤسسات خیریه و شبکه‌های مردمی کمیته امداد استان خراسان رضوی، درباره اهداف و سابقه مراکز نیکوکاری در این مراسم توضیح داد: طی 8سال اخیر در محلات استان 500مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شده تا مردم نقش واقعی را در کمک به نیازمندان ایفا کنند. در واقع مراکز نیکوکاری در محلات به‌صورت مردمی ایجاد می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.

وی درباره چگونگی شکل‌گیری مراکز نیکوکاری افزود: گروه‌های مردمی و تشکل‌هایی که داوطلب راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محله خود هستند در صورت داشتن شرایط و امکانات لازم می‌توانند به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد برای کسب اطلاعات
مراجعه کنند.

 

 

کلمات کلیدی
ارسال نظر