کد خبر: ۲۳۴
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دارنده مدال نقره المپیاد کشوری روزی 10ساعت درس می‌خواند

مهتاب فرخ‌فر؛ دارنده مدال المپیاد می‌گوید: «روزی 10ساعت درس می‌خوانم و این عادت از کلاس ششم در من ایجاد شده است. آموختن را دوست دارم و علم‌‌آموزی برایم دلنشین است. المپیاد فرد را به لحاظ روحی و علمی قوی می‌کند. فرد از نظر علمی توانمندی استدلال‌کردن به دست می‌آورد و در زندگی شخصی نیز مستقل بار می‌آید. از طرف دیگر استرس‌های المپیاد سبب می‌شود استرس‌های کوچک‌تر را مهار کند و قوی‌بودن در مسیر را بیاموزد.»

مهتاب فرخ‌فر نوجوان موفق ساکن در محله سجاد است که پس از کسب موفقیت‌های علمی در حوزه ریاضی و علوم توانسته است مدال نقره المپیاد کشوری زیست را به دست آورد. با او که خدمت در لباس پزشکی را هدف خود قرار داده است گفت‌و‌گو‌ کردیم.

 

موفقیت‌های پی‌درپی در المپیاد

سال81 در مشهد متولد می‌شود و در خانواده‌ای رشد می‌کند که مادر، پزشک و پدرش دندان‌پزشک است. او می‌گوید: توجه به درس و دانش در خانواده ما اهمیت بسیاری دارد. از همان کودکی مادرم برای من و خواهرم کتاب‌های دایره‌المعارف تهیه می‌کرد تا به دانشمان افزوده شود. از کلاس ششم تا هشتم در مسابقات « شهر ریاضی» به‌طور گروهی شرکت کرده و رتبه‌های برتر را دریافت می‌کردم. این مسابقه به هوش افراد بستگی دارد و نحوه سؤالات نیز به‌نوعی به زندگی به ریاضی می‌پردازد. شرکت در آن مسابقات برای من حس خوبی داشت زیرا در کنار حل مسئله، مشارکت با دیگران و لحظات خوب با دوستان را برایم به ارمغان آورد.»
او ادامه می‌دهد: «سال هفتم در المپیادهای علمی دانش‌آموزی دوره اول متوسطه در رشته ریاضی شرکت کرده و در سطح استان قبول شدم.

در این مسابقه افراد منتخب به اردوی علمی دو روزه دانشگاه فردوسی دعوت شدند. در آنجا هم از ما آزمون گرفتند. سال هشتم نیز در المپیاد ریاضی و علوم موفق به کسب دو مدال نقره در سطح استان شدم. سال نهم هم دوباره در المپیاد شرکت کرده و این بار در رشته ریاضی مدال برنز و در رشته علوم مدال طلا به دست آوردم.» او دست از تلاش برنمی‌دارد و سال گذشته نیز با حضور در المپیاد کشوری موفق می‌شود مدال نقره در رشته زیست را کسب کند.

 

آموختن را دوست دارم

مهتاب در دبیرستان رشته علوم‌تجربی را انتخاب کرده تا در آینده دندان‌پزشک موفقی شود. او برای المپیاد بسیار زحمت کشیده است و می‌گوید: « روزی 10ساعت درس می‌خوانم و این عادت از کلاس ششم در من ایجاد شده است. آموختن را دوست دارم و علم‌‌آموزی برایم دلنشین است. المپیاد فرد را به لحاظ روحی و علمی قوی می‌کند. فرد از نظر علمی توانمندی استدلال‌کردن به دست می‌آورد و در زندگی شخصی نیز مستقل بار می‌آید. از طرف دیگر استرس‌های المپیاد سبب می‌شود استرس‌های کوچک‌تر را مهار کند و قوی‌بودن در مسیر را بیاموزد.»
با این حال گویا نقطه‌ضعفی نیز وجود دارد که دل مهتاب را رنجانده است. او می‌گوید: « متأسفانه کرونا زمان المپیاد را تغییر داد. به همین دلیل عقب‌افتادن از المپیاد و کنکور فشار روانی بسیاری بر شرکت‌کنندگان به وجود آورد. در حالی‌که اگر سیستم نظام‌مندی وجود داشته باشد زمان‌بندی بهتری انجام خواهد شد.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پشت کنکوری سابق
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
1
0
سلام میدونید مهمتر از هوش و حافظه و علاقه به درس خوندن چی هست؟
بودن آدمهایی که شما رو کاملا درک کنند وبشن چراغ راه شما در مسیر تحصیل...این خیلی مهمه خیلی ارزشمنده... چه بسا دانش آموزانی که با بنیه علمی کم چون اینطور چراغ راهی کنارشون بوده به موفقیت های چشمگیری رسیده اند..