کد خبر: ۲۷۸
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ایمن‌سازی گود پرخطر خیابان امام خمینی(ره)

در پی درخواست ساکنان بازارچه سراب به‌تازگی یکی از گودبرداری‌هایی که 6سال در این بازارچه رها شده بود توسط اداره نظارت بر ساخت‌وسازها پر و رفع خطر شد.

رفع خطر بناهای حادثه‌ساز یا پرکردن گودبرداری‌های موجود در مناطق از جمله‌ها کارهایی است که شهرداری‌ها برابر با ضوابط قانونی انجام می‌دهند، گودبرداری‌هایی که قرار بوده پی ساختمان‌هایی بلند باشند، اما هر یک بنا به دلایلی رها شده‌اند و اکنون به محلی پرخطر برای شهروندان تبدل شده‌اند. در این بین شهرداری منطقه8 برای رفع خطر و تعیین‌تکلیف وضعیت گودبرداری‌های پرخطر عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه داده است و به محض شنیدن درخواست شهروندان منطقه و گرفتن مجوزهای قانونی اقدامات لازم را اجرایی می‌کند.

در همین راستا و در پی درخواست ساکنان بازارچه سراب به‌تازگی یکی از گودبرداری‌هایی که 6سال در این بازارچه رها شده بود توسط اداره نظارت بر ساخت‌وسازها پر و رفع خطر شد. در همین زمینه با جواد بناییان، رئیس اداره مهندسی و نظارت بر ساخت‌وسازها، گفت‌وگو کردیم، او در این زمینه توضیح‌های بیشتری ارائه داده است.

بناییان با اشاره به اینکه ملک پرخطر در خیابان امام خمینی14روبه‌روی بیمارستان شاهین‌فر قرار داشته است می‌گوید: مساحت این زمین 900مترمربع است که به ارتفاع 7متر گودبرداری شده بود. از 6سال قبل که مالک گودبرداری انجام داده بود هیچ اقدامی برای ساخت‌وساز انجام نداده و ملک به همان وضعیت رها شده بود.
او می‌افزاید: با توجه به اینکه در یک سمت ملک مسجد فاضل و در سمت دیگر منزل مسکونی قرار دارد این ملک برای نمازگزاران و افراد ساکن در منزل همواره ایجاد ترس و دلهره می‌کرد. اهالی بارها درخواستشان را مبنی بر رفع خطر و ایمن‌سازی این گود به شهرداری ارائه کرده بودند.

رئیس اداره مهندسی و نظارت بر ساخت‌وسازها درباره اخطارهایی که به مالک داده‌اند، بیان می‌کند: با شناسایی مالک در چندین نوبت اخطار داده شد. همچنین چندبار بنرهایی برای هشدار به مالک ، بر دیوار ملک نصب شد، اما به هیچ کدام از این هشدارها و اخطارها توجهی نشد. در نهایت شهرداری برابر با وظایفی که در زمینه پرکردن گودهای پرخطر دارد اقدام‌های قانونی در این زمینه را به اجرا در آورد .پس از پیگیری‌های انجام شده در دو رأی بدوی و تجدید نظر کمیسیون ماده 100برای رفع خطر که همان پرکردن گود بود حکم صادر شد. بر این اساس با حکمی که از اجرای احکام گرفتیم اقدام به پر کردن گود کردیم.

بناییان درباره تأمین خاک مورد نظر برای پرکردن گود توضیح می‌دهد: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد خاک و نخاله قرار شد خاک مورد نظر برای پرکردن را در اختیارمان قرار بدهند. با توجه به حجم ترافیکی که در این قسمت از شهر وجود دارد مجبور بودیم فقط شب تا صبح کار کنیم.
او درباره مدت زمان پر کردن گود پرخطر بیان کرد: پس از یک هفته توانستیم این گود پرخطر را با 540کامیون خاک پر کنیم. از شهروندان همواره خواسته‌ایم در صورت مشاهده هرگونه گود پرخطر و ساختمان خطری گزارش آن را به شهرداری ارائه کنند تا برای ایمن‌سازی آن ملک اقدام کنیم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر