کد خبر: ۲۹۹
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

صف‌های مزاحم دوگانه‌سوزهای نخریسی

بسیاری از رانندگان خودروهای دوگانه‌سوز در مشهد کپسول گاز خودرو خود را از جایگاه انتهای خیابان نخریسی پر می‌کنند. در بیشتر اوقات صفی طولانی از خودروهای دوگانه‌سوز در برابر این جایگاه تشکیل می‌شود.

بسیاری از رانندگان خودروهای دوگانه‌سوز در مشهد کپسول گاز خودرو خود را از جایگاه انتهای خیابان نخریسی پر می‌کنند. در بیشتر اوقات صفی طولانی از خودروهای دوگانه‌سوز در برابر این جایگاه تشکیل می‌شود. صف طولانی خودروها و تردد آن‌ها به این پمپ‌گاز اما باعث بروز مشکلاتی برای اهالی خیابان شهید صدر شده است.

با یک جست‌وجوی ساده می‌فهمیم 5پمپ‌گاز دیگر در اطراف این پمپ وجود دارد که صف خودروها در آن‌ها بسیار کمتر است. اما از طرفی انتظار در صف برای صاحبان خودروهای دوگانه‌سوز عادت شده است و به‌جای پیمودن مسافتی کوتاه و رسیدن به یک پمپ دیگر، در صف سوخت منتظر می‌مانند تا این صف همیشه اینجا پابرجا باشد.

 

انسداد دسترسی از بزرگراه 

پمپ‌گاز انتهای نخریسی ۱۲نازل دارد که از این تعداد ۸نازل به خودروهای شخصی و 4نازل به تاکسی‌ها اختصاص پیدا کرده است. صف خودروهای متقاضی سوخت این جایگاه در گذشته در حاشیه بزرگراه بسیج تشکیل می‌شد و خودروها از این محل می‌توانستند وارد و خارج شوند، اما مدتی است ورودی جایگاه از بزرگراه مسدود شده است.

پس از آن صف به خیابان صدر و برادران شهید سلطانی6 منتقل شد و برای شهروندان مجاور این جایگاه سوخت زحمت زیادی ایجاد کرد. کاشی یکی از اهالی خیابان صدر جنوبی که در همسایگی این جایگاه سوخت زندگی می‌کند، درباره مصائب این پمپ‌گاز می‌گوید: بخشی از خودروهایی که قصد رفتن به جایگاه را دارند، از این خیابان با سرعت تردد می‌کنند.

حتی در بازگشت نیز با وجود یک‌طرفه‌بودن این معبر، برای کم‌کردن طول مسیر خود از اینجا عبور می‌کنند. این کار آن‌ها باعث شده است در ماه دست‌کم یکی‌دو تصادف در اینجا رخ دهد.شهروند محله کوی کارگران اضافه می‌کند: از مسئولان می‌خواهم ورودی این پمپ‌گاز را مانند گذشته از حاشیه بزرگراه بسیج باز کنند یا مسیر خروجی از پمپ‌گاز به صدر را مسدود کنند تا ما با امنیت بیشتری اینجا زندگی کنیم.


امکانات جایگاه سوخت گاز

داشتن سرویس بهداشتی حداقل امکاناتی است که یک جایگاه سوخت باید داشته باشد. این صحبت سیدمهدی جهادی یکی از کسبه مجاور جایگاه است. او که از درخواست مشتریان جایگاه سوخت برای استفاده از سرویس بهداشتی محل کارش ناخرسند است، می‌گوید: داخل پمپ‌گاز سرویس بهداشتی وجود دارد، اما گویا فعال نیست و درِ آن را بسته اند چون هر روز چند نفر از افرادی که در صف هستند به من و حتی منازل مسکونی مراجعه می‌کنند و اجازه می‌خواهند بتوانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند.


دلایل اقبال مردم به جایگاه سوخت

به‌سراغ خودروهایی که در صف توقف کردند می‌رویم و از راننده‌های آن‌ها درباره امکانات این جایگاه سوخت و دلیل اقبالی که به این جایگاه است، می‌پرسیم. حسینی که برای رسیدن به نازل‌های جایگاه لحظه‌شماری می‌کند، درباره این جایگاه می‌گوید: همیشه سوخت خودروم را از این جایگاه تهیه می‌کنم چون نزدیک به منزلم است، اما نمی‌دانم چرا دیگران از دیگر نقاط شهر به اینجا می‌آیند.

حسینی با اشاره به مدتی که هربار برای دریافت سوخت در صف این جایگاه صرف می‌کند، توضیح می‌دهد: به‌طور میانگین در هفته 3بار گاز می‌زنم و هربار بین 20 تا 45دقیقه وقت صرف می‌کنم که این زمان در سال بسیار زیاد می‌شود و عمر من به هدر می‌رود. مسئولان باید پیش از بالابردن قیمت سوخت و تشویق مردم به استفاده از گاز، بستر لازم را فراهم می‌کردند تا مردم عمر خود را در صف گاز هدر ندهند.

شیوانی یکی دیگر از راننده‌هایی که در صف منتظر است، از وجود سرویس بهداشتی در جایگاه خبر می‌دهد و درباره علت شلوغی جایگاه می‌گوید: دلیل شلوغی این پمپ‌گاز دسترسی آسان به آن و کیفیت خوب سوخت است. من با خودروم کار می‌کنم و دست‌کم هر روز یک‌بار به پمپ‌گاز می‌روم. در مواقعی که از این جایگاه گاز می‌زنم، همیشه مسافت بیشتری می‌روم و همین باعث می‌شود به اینجا بیایم.


نازل‌ها درست و سرویس بهداشتی موجود است

به‌سراغ پارسا، مسئول این جایگاه، می‌رویم تا پاسخ‌های او را درباره نکات مطرح‌شده شهروندان بشنویم. پارسا می‌گوید: این پمپ‌گاز 12نازل دارد که همه آن‌ها فعال هستند. درباره سرویس بهداشتی نیز باید بگویم برخلاف بسیاری از جایگاه‌های سوخت، ما برای استفاده راننده‌ها سرویس بهداشتی مجزا داریم که درهای آن همیشه باز است.

مسئول جایگاه گاز نخریسی درباره انسداد دسترسی از بزرگراه به این پمپ‌گاز توضیح می‌دهد: دلیل بسته‌شدن ورودی جایگاه از صدمتری، مشکلات ترافیکی بود، زیرا ما شاهد بودیم برخی رانند‌ه‌ها که از انتهای صف عبور می‌کردند، دنده‌عقب بازمی‌گشتند که این بسیار خطرناک بود. پارسا با اشاره به خروج خودروها از ورودی جایگاه و تردد از معابر یک‌طرفه خیابان‌های صدر می‌افزاید: با شهرداری منطقه مذاکراتی داشتیم و قرار شد برای اینکه خودروها نتوانند از ورودی جایگاه به‌سمت خیابان صدر خارج شوند، به ما تجهیزاتی ارائه کنند که اگر این اتفاق رخ دهد، بخشی از مشکل برطرف خواهد شد.


بررسی بازگشایی ورودی پمپ‌گاز

برای پیگیری مطالبه شهروندان خیابان شهید صدر، با سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان ترافیک شهرداری مشهد درباره ایجاد دسترسی به جایگاه سوخت از حاشیه بزرگراه بسیج گفت‌وگو می‌کنیم. مهدی مکرم در پاسخ به مطالبه شهروندان می‌گوید: این موضوع نیازمند بررسی کارشناسی است که پس از انجام تحقیق و درصورت امکان، از بزرگراه به این جایگاه دسترسی داده خواهد شد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر