کد خبر: ۳۰۵
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

در جست‌وجوی شارژ من‌کارت

در 2سمت بولوار جمهوری اسلامی تا میدان غدیر، 11ایستگاه اتوبوس وجود دارد اما فقط در یکی از آن‌ها دستگاه شارژ من‌کارت نصب است.

 در 2سمت بولوار جمهوری اسلامی تا میدان غدیر، 11ایستگاه اتوبوس وجود دارد اما فقط در یکی از آن‌ها دستگاه شارژ من‌کارت نصب است. این بخشی از پیام یک مخاطب شهرآرامحله بود که با انتقاد از کمبود تعداد دستگاه‌های شارژ من‌کارت در ایستگاه‌های اتوبوس بولوار جمهوری اسلامی، خواستار پیگیری این موضوع شده بود. برای پیگیری این پیام از میدان 15خرداد به‌سمت میدان غدیر راهی ایستگاه‌‌های اتوبوس می‌شویم.

در ایستگاه اتوبوس جمهوری اسلامی3 شش‌خط اتوبوس توقف می‌کند. مسافران این ایستگاه که موجودی من‌کارت‌های آن‌ها کمتر از ۷۵۰تومان است، باید حدود 400متر بروند تا به نزدیک‌ترین محل شارژ من‌کارت برسند. جایگاه ایستگاه اتوبوس خطوط ویژه خیابان امام‌رضا(ع) که خود آن میزبان مسافران 6 ایستگاه اتوبوس برای شارژ من‌کارت است.وحید خرسند که هر روز برای رفتن به محل کارش به ایستگاه اتوبوس خیابان جمهوری اسلامی می‌آید، می‌گوید: برای من بارها پیش آمده است که موجودی من‌کارتم کم باشد.

در این زمان‌ها 2راه دارم، یا باید قید سوارشدن به اولین اتوبوس را بزنم و به محل شارژ من‌کارت بروم یا در صورت همراه‌داشتن پول نقد از مسافران دیگر بخواهم برای من‌ کارت بزنند.خرسند می‌افزاید: فقط من نیستم که این مشکل را دارم. هر روز چند مسافر دیگر را می‌بینم که با پول نقد به‌سمت مسافران می‌آیند. متأسفانه بیشتر افراد به‌دلیل نگرانی از آلوده‌بودن پول‌ و ویروس کرونا می‌گویند من‌کارت آن‌ها موجودی ندارد.

 

تنها ایستگاه مجهز به شارژ من‌کارت

زهرا اسفندیاری نیز اضافه می‌کند: تعداد دستگاه‌های شارژ من‌کارت در این محدوده بسیار کم است. از میدان عدل‌خمینی تا میدان غدیر فقط یک جایگاه برای شارژ من‌کارت وجود دارد! پس مسافران باید از کجا کارت خود را شارژ کنند؟
اسفندیاری نبود جایگاه شارژ من‌کارت را زمینه‌ساز سوءاستفاده برخی افراد می‌داند و ادامه می‌دهد: چندین‌بار پیش آمده که دلم سوخته است و برای اشخاصی کارت زده‌ام، اما آن‌ها به من اسکناس 5 یا 10هزار تومانی نشان دادند.

با عبور از ایستگاه‌های اتوبوس جمهوری اسلامی 2 و 11 و 12 راهی ایستگاه اتوبوس تقاطع کوشش در جمهوری اسلامی می‌شویم که مجهز به دستگاه شارژ من‌کارت است. در کنار این جایگاه، 3 ایستگاه اتوبوس دیگر در جمهوری اسلامی12، کوشش18 و 19 قرار دارد که مسافران آن‌ها با پیمودن صدها متر برای شارژ من‌کارت‌های خود به این جایگاه مراجعه می‌کنند. سهیل براتی از مسافران ایستگاه اتوبوس در جمهوری اسلامی12 که هربار برای شارژ من‌کارت خود 600متر راه می‌رود، می‌گوید: در طول هفته دست‌کم 2بار برای من پیش می‌آید که مجبور شوم به ایستگاه چهارراه کوشش بروم و برگردم. شاید در ظاهر نزدیک باشد، اما هربار که رفتم یک اتوبوس را از دست دادم و زمان زیادی را دوباره منتظر شدم.

 

بی اطلاعی مسافران از عامل شارژ من‌کارت

به 2 ایستگاه اتوبوس چهارراه پروین اعتصامی که درست در مقابل یکدیگر قرار دارند، می‌رویم. به‌طور اتفاقی متوجه شدیم یک سوپرمارکت در کنار ایستگاه اتوبوس جمهوری اسلامی23 مجهز به دستگاه شارژ من‌کارت است. موضوعی که حتی مسافران ایستگاه اتوبوسی که در کنارش قرار دارد از آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. در هر صورت برای مسافران این 2 ایستگاه محل شارژ من‌کارت وجود دارد و اگر اطلاع‌رسانی انجام شود، آن‌ها دیگر به پیمودن مسافت تا ایستگاه کوشش یا درخواست از دیگر مسافران نیازی ندارند.

آخرین مقصد ما ایستگاه اتوبوس پروین اعتصامی در کنار باغ گیاه‌شناسی است که 7خط اتوبوس در آن توقف می‌کند. از مسافران این ایستگاه سراغ جایگاه شارژ من‌کارت را می‌گیرم که بیشتر نشانی ایستگاه کوشش را می‌دهند. در بین آن‌ها اما معصومه نجیب از عامل شارژ من‌کارت در جمهوری اسلامی23 مطلع است و درباره آن می‌گوید: سال گذشته به‌صورت اتفاقی متوجه شدم 200متر آن‌طرف‌تر از این ایستگاه یک سوپرمارکت دستگاه شارژ من‌کارت دارد.

نجیب اضافه می‌کند: در 4سمت چهارراه مقدم بولوار فرودگاه، 3 ایستگاه اتوبوس وجود دارد که 18خط اتوبوس در آن‌ها توقف می‌کند و هر روز هزاران نفر سوار این خطوط می‌شوند. فکر نمی‌کنم این عامل شارژ من‌کارت به‌دلیل سود کمی که شارژ من‌کارت برایش دارد، بخواهد کار خود را رها کند و صبح تا شب من‌کارت شارژ کند، به همین علت است که مردم از وجود آن بی‌خبر هستند.

 

شرط جانمایی دستگاه شارژ من‌کارت

مهدی‌پناه، مدیر روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری مشهد، که متولی نصب جایگاه شارژ من‌کارت در شهر مشهد است، درباره کمبود جایگاه‌های شارژ من‌کارت در بولوار جمهوری اسلامی می‌گوید: 2دستگاه شارژ من‌کارت در ایستگاه‌های اتوبوس 15خرداد و تقاطع کوشش فعال است. همچنین 2عامل در نبش جمهوری اسلامی17 و 23 وجود دارد.مدیر روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری می‌افزاید: باتوجه‌به درخواست شهروندان، در صورت وجود محل جانمایی دستگاه شارژ من‌کارت و پس از بررسی، تعداد جایگاه‌های شارژ من‌کارت را تقویت خواهیم کرد. البته شهروندان می‌توانند با نصب نرم‌افزار «کیپاد» به‌راحتی من‌کارتشان را شارژ کنند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر