کد خبر: ۳۵۹
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابان مردم دغدغه‌مند

اگر بخواهیم از خیابان‌های شلوغ منطقه6 نام ببریم بی‌شک نام پورسینا در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد. خیابانی طویل که در ابتدای بولوار حر قراردارد. به گفته اهالی، پیش از اینکه شهر توسعه پیدا کند و به این محدوده برسد اینجا روستایی بوده به نام هدایت‌آباد اما بعدتر که توسعه پیدا می‌کند به «*بازه شیخ» معروف می‌شود.

اگر بخواهیم از خیابان‌های شلوغ منطقه6 نام ببریم بی‌شک نام پورسینا در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد. خیابانی طویل که در ابتدای بولوار حر قراردارد. به گفته اهالی، پیش از اینکه شهر توسعه پیدا کند و به این محدوده برسد اینجا روستایی بوده به نام هدایت‌آباد اما بعدتر که توسعه پیدا می‌کند به «بازه شیخ» معروف می‌شود. اهالی دلیل این نام‌گذاری را حضور شیخی در همین محدوده می‌دانند که دکان بقالی داشته است. سال‌ها بعد این محدوده توسط شهرداری پورسینا نام‌گذاری می‌شود.
پورسینا خیابانی شلوغ‌پلوغ و پر از افراد دغدغه‌مند، گروه‌های جهادی و مردمی است که برای آبادانی محل سکونتشان تلاش می‌کنند.

 

گودالی پر از آب در انتهای پورسینا است که با وجود آلودگی تبدیل به استخر کوچکی برای بچه‌های حاشیه شهر شده است.

 

مسجد فاطمه‌الزهرا(س) یکی از قدیمی‌ترین مساجد منطقه در ابتدای خیابان پورسیناست که در دهه40 خورشیدی ساخته می‌شود.

 

بوستان آلاله که مزار شهدای انقلاب را در دل خود جا داده یکی از مهم‌ترین بوستان‌های محله به شمار می‌رود. مکانی که به‌تازگی محل برگزاری مراسم محلی و مردمی شده است.

 

این خیابان سال‌هاست در طرح تعریض قرار گرفته اما هنوز این طرح تکمیل نشده است و خانه‌های قدیمی وسط خیابان قرار گرفته‌اند .

ارسال نظر