کد خبر: ۳۶۲
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مسیر کوتاه تا قهرمانی

ریحانه خدادادی، ورزشکار جوان رشته کیک بوکسینگ محله قائم، است که استعدادش توسط مربیان هنرستان تربیت بدنی الزهرا(س) محله هفده شهریور کشف و شکوفا شده است.

 کار آسانی نیست که یک نفر دوهفته پس از آشنایی با یک رشته ورزشی نفر اول آن در سطح استان شود و پس از دوماه مقام نخست را در کشور از آن خود کند. بعد از آن هم در تمام مسابقات دستش به عنوان نفر برتر بالا برود. 
این ویژگی‌ها و افتخارات متعلق به ریحانه خدادادی، ورزشکار جوان رشته کیک بوکسینگ محله قائم، است که استعدادش توسط مربیان هنرستان تربیت بدنی الزهرا(س) محله هفده شهریور کشف و شکوفا شده است.

ریحانه خدادادی متولد 1381 است. اولین بار در مسابقات ورزشی فوتسال، والیبال و هندبال مدارس ابتدایی شرکت می‌کند. حضوری که زمینه‌ساز ادامه تحصیل او در رشته تربیت بدنی می‌شود. خدادادی درباره حضورش در هنرستان تربیت بدنی می‌گوید: علاقه‌ای که از کودکی به ورزش داشتم موجب شد در هنرستان تربیت بدنی الزهرا(س) ثبت نام کنم. در این هنرستان من دو رشته هندبال و کیک بوکسینگ را به‌طور جدی با صفیه قاسمی‌پور و محبوبه سلیمی آغاز کردم. همچنین مدرک مربیگری آمادگی جسمانی را به همراه مدرک داوری درجه3 هندبال دریافت
کردم.
خدادادی درباره نتایجی که از فعالیت در رشته هندبال کسب کرده می‌گوید: در این رشته توانستم موفقیت‌هایی کسب کنم البته نه به نام مشهد. به دلیل حمایت‌نکردن از ورزشکاران دختر من به همراه چند بازیکن دیگر به شاهرود رفتیم و برای تیم این شهر در لیگ یک و جوانان بازی کردیم. نتیجه حضور ما در این تیم کسب مقام دوم در لیگ یک و چهارم در جوانان شد.

 

قهرمانی کشور در 2ماه

برخلاف رشته هندبال که خدادادی از نوجوانی با آن آشنایی داشته از رشته‌های رزمی هیچ شناختی نداشته تا اینکه در مهر سال 97 تمرینات خود را آغاز می‌کند و در مسابقات مختلف با کمربند زرد عناوین برتر را کسب می‌کند. قهرمان کیک بوکسینگ جوان کشور درباره ورودش به ورزش‌های رزمی توضیح می‌دهد: من هیچ آشنایی با هیچ کدام از رشته‌های رزمی نداشتم تا اینکه با خانم محبوبه سلیمی مربی کیک بوکسینگ آشنا شدم. تنها دو هفته پس از شروع تمریناتم در این رشته رزمی به پیشنهاد مربی برای کسب تجربه در مسابقات استانی که در مهر 97 برگزار شد شرکت کردم. در این مسابقات توانستم تمام حریفانم را شکست بدهم و نفر اول استان شوم. دوماه بعد دوباره در مسابقات جوانان کشور که برای انتخاب نفرات برتر مسابقات برون‌مرزی برگزار می‌شد حضور پیدا کردم و در آن نیز مقام اول را از آن خودم کردم. تا به امروز هم در ده‌ها رقابت رزمی شرکت کردم و از تمام آن‌ها برنده 
بیرون آمدم.

خدادای در پایان می‌افزاید: شیوع کرونا ضربه بدی به ورزشکاران رزمی زد. چرا که مسابقات لغو و سالن‌ها تعطیل شد. در حال حاضر تلاش می‌کنم تا با حضور در سالن پدافند هوایی خودم را برای حضور در لیگ این رشته که قرار است برای اولین بار تشکیل شود آماده کنم.

ارسال نظر