کد خبر: ۳۶۳
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

قلب‌های مهربان فرهنگیان

خیریه دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه3 از سال 1383به همت «شعبان‌زاده» ریاست آموزش پرورش وقت افتتاح شده است. این خیریه مجوز لازم را از اداره بهزیستی گرفته و تاکنون زیر نظر این اداره و در قالب و چارچوب‌های آن فعالیت خود را ادامه داده است.

خیریه دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه3 از سال 1383به همت «شعبان‌زاده» ریاست آموزش پرورش وقت افتتاح شده است. این خیریه مجوز لازم را از اداره بهزیستی گرفته و تاکنون زیر نظر این اداره و در قالب و چارچوب‌های آن فعالیت خود را ادامه داده است. هیئت امنای این خیریه دانش‌آموزی متشکل از 19نفر است. هیئت مدیره آن نیز هفت‌عضو دارد. اعضای هیئت امنا بیشتر رؤسای آموزش و پرورش ناحیه3، معلمان بازنشسته یا مدیران مدارس هستند که از همان سال‌های اول، مشغول فعالیت هستند. این خیریه به مناسبت‌های مختلف توزیع بسته معیشتی و اهدای تبلت دانش‌آموزی دارد. در همین زمینه عبدالرضا سامی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه3 و سهیلا موسوی‌زاده مدیر عامل خیریه دانش‌آموزی این ناحیه درباره فعالیت‌هایی که در سال تحصیلی گذشته انجام داده‌اند توضیحاتی ارائه می‌کنند.

سامی با بیان اینکه به دلیل شرایط نامناسب برخی خانواده‌ها در دوران کرونا، از سال تحصیلی جاری، سه نوبت توزیع بسته معیشتی داشته‌اند، می‌گوید: اولین بسته هم‌زمان با نوروز و دومین بسته با شروع ماه رمضان و سومین بسته در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در همایش «قلب‌های مهربان دو» انجام شد.

او با اشاره به اینکه ارزش بسته توزیع شده 350هزار تومان است، ادامه می‌دهد: در روز تولد امام حسن مجتبی(ع) 320بسته تهیه شد که 247بسته آن بین دانش‌آموزان ناحیه توزیع شد. مابقی نیز به سایر مناطق محروم و حتی شهرستان‌هایی که اعلام نیاز کرده‌اند فرستاده شد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه3 درباره بسته افتتاح مدارس توضیح می‌دهد: در شروع سال تحصیلی نیز 70تبلت خریداری و در بین دانش‌آموزان محروم منطقه و سایر مناطق که اعلام نیاز کرده بودند، توزیع شد.
اولویت با دانش‌آموزان ناحیه است
سهیلا موسوی‌زاده، مدیر عامل این خیریه دانش‌آموزی، با بیان اینکه این تشکل به‌طور رسمی زیر نظر اداره کل بهزیستی استان قرار دارد می‌افزاید: همان ابتدای فعالیت در سال 1383تمامی گزارش‌های برنامه‌ریزی‌ها، فعالیت‌ها و جلسات این خیریه به اداره کل بهزیستی ارسال شده است.

او درباره شناسایی و اهدای بسته‌های معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند، توضیح می‌دهد: شناسایی دانش‌آموزان از طریق مدیر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به‌شکلی نامحسوس انجام می‌شود تا کرامت فرد حفظ شود.
موسوی‌زاده یادآوری می‌کند که مکان خیریه در اداره آموزش و پرورش ناحیه3 قرار دارد و می‌افزاید: کارهای ما انحصاری و تنها برای دانش‌آموزان ناحیه خودمان نیست؛ بلکه بقیه دانش‌آموران محروم شهر را شناسایی می‌کنیم و خدمات‌رسانی انجام می‌شود .اما اولویت با دانش‌آموزان ناحیه است.
مدیر عامل خیریه دانش‌آموزی ناحیه3 می‌افزاید: توزیع‌ بسته‌های معیشتی با مشارکت خیریه و سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد، انجام می‌شود.

ارسال نظر