کد خبر: ۳۸۰
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

گرافیک، هنری بی‌انتها

راهنمایی‌های پدر و علاقه خودش به طراحی باعث شد برای ادامه تحصیل رشته گرافیک را انتخاب کند. خلاقیت و خوب دیدن را ویژگی اصلی گرافیست‌های موفق می‌داند و می‌گوید: گرافیک رشته‌ای جذاب است. علاقه، پشتکار، تمرین و خلاقیت به هنرجویان برای موفقیت کمک می‌کند. علاقه‌مندان به این رشته با داشتن ایده‌های خلاقانه پیشرفت زیادی می‌کنند. گرافیک مثل یک اقیانوس بی‌انتهاست.

ارسطو علیپور ساکن محله فرهنگیان است. علاقه او به طراحی و نقاشی باعث شده برای ادامه تحصیل رشته گرافیک را انتخاب کند و حالا دانش‌آموز مقطع دوازدهم در هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد است. او به کارهای تبلیغاتی علاقه زیادی دارد و توانسته با دو نفر از همکلاسی‌هایش یک گروه تبلیغاتی تشکیل دهد. عکس‌های او برای دومین جشنواره خانه بهار شهرداری نیز انتخاب شده و سال گذشته در نگارخانه چهارسوق به نمایش درآمده است.

 

خوب‌دیدن، ویژگی گرافیست موفق

18سال دارد و طراحی را از کودکی شروع کرده. پدرش نقاش است و ارسطو این هنر را از او آموخته است. راهنمایی‌های پدر و علاقه خودش به طراحی باعث شد برای ادامه تحصیل رشته گرافیک را انتخاب کند. خلاقیت و خوب دیدن را ویژگی اصلی گرافیست‌های موفق می‌داند و می‌گوید: «گرافیک رشته‌ای جذاب است. علاقه، پشتکار، تمرین و خلاقیت به هنرجویان برای موفقیت کمک می‌کند. علاقه‌مندان به این رشته با داشتن ایده‌های خلاقانه پیشرفت زیادی می‌کنند. گرافیک مثل یک اقیانوس بی‌انتهاست. هنرجویان گرافیک با طراحی، عکاسی و سایر هنرها آشنا می‌شوند و می توانند در دو حوزه فعالیت کنند. یکی‌ چاپ‌ و انتشارات‌‌ و دیگری‌ گرافیک‌ تلویزیونی‌ و ساخت فیلم‌های تبلیغاتی.»

 

انجام کار گروهی

ارسطو در حال حاضر فیلم تبلیغاتی می‌سازد. او می گوید: «این رشته آن‌قدر ظرفیت دارد و بدون محدودیت است که می‌توانی در یک مغازه کوچک برای شرکت‌ها و برندهای بزرگ تجاری تبلیغات بسازی. در حال حاضر گرافیست یک فروشگاه اینترنتی هستم و کارهای تبلیغاتی این فروشگاه را انجام می‌دهم.» ارسطو در دومین جشنواره خانه بهار در نگارخانه چهارسوق شرکت کرده و عکس‌هایش به نمایش درآمده است. سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در جشنواره‌ها بوده که با آمدن کرونا برنامه‌ریزی‌هایش به‌هم می‌ریزد. او با دو نفر از دوستان هنرستانش که آن‌ها هم رشته گرافیک خوانده‌اند یک گروه تبلیغاتی راه‌اندازی کرده است. می گوید: «تیم یکدستی هستیم و الان همه کارها را با هم می‌کنیم ولی به مرور هرکدام به سمت کارهای تخصصی‌تر خواهیم رفت تا کارها بهتر پیش برود.» دستاورد این گروه تاکنون تهیه پوستر و بنر برای برندهای معتبر بوده است. آن‌ها باهم نقاشی دیواری هم انجام داده‌اند.

انتهای بولوار وکیل‌آباد برای یک فروشگاه موتور کراس تصویر یک موتور را بر روی دیوار نقاشی کرده‌اند. علاوه بر کار گروهی هرکدام کارهای خودشان را هم دنبال می‌کنند. ارسطو استاپ موشنی را برای یک فروشگاه اینترنتی کفش ساخته و توانسته در این حوزه موفق عمل کند.» او تحقیق و پژوهش را راهنمای خود قرار داده و قبل از شروع هر کاری ابتدا درباره آن خوب فکر می‌کند. خودش می‌گوید: «قبل از ورود به این رشته خوب تحقیق کردم و همه شرایط آن را در نظر گرفتم. آینده کاری و هزینه‌های آن را بررسی کردم. هدفم قبولی این رشته در دانشگاه هنر تهران و کار برای شرکت‌ها و برندهای بزرگ است.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر