کد خبر: ۴۰۵
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

قدم در کوچه تاریخ

خیابان شاهنامه44 یکی از پررفت و آمدترین معابر بولوار شاهنامه محسوب می‌شود. این خیابان همچون رینگی دور تا دور محله چهاربرج را دربرگرفته و آثار تاریخی و گردشگری را در دل خود جای داده است. با توجه به بناهای کهنی که در این خیابان قرار گرفته است، قدم زدن در آن انسان را به سال‌های بسیار دور می‌برد

خیابان شاهنامه44 یکی از پررفت و آمدترین معابر بولوار شاهنامه محسوب می‌شود. این خیابان همچون رینگی دور تا دور محله چهاربرج را دربرگرفته و آثار تاریخی و گردشگری را در دل خود جای داده است. با توجه به بناهای کهنی که در این خیابان قرار گرفته است، قدم زدن در آن انسان را به سال‌های بسیار دور می‌برد. با وجود تغییرات زیاد در بافت محله هنوز هم این خیابان و کوچه‌ها شکل هویتی خود را حفظ کرده‌اند و به خوبی معرف تاریخ کهن توس هستند.

 

انتهای شاهنامه44 به عمارت اربابی چهاربرج می‌رسدکه قدمت آن به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد.


 

درختان توت چهاربرج در مواردی قدمتی بیش از 100سال دارند و در این فصل برای خوردن توت بسیار محبوب هستند.

 

موزه پهلوانی شه لافتی از منحصربه‌فردترین گودهای زورخانه‌ای و موزه پهلوانی ایران است که به همت علی اکبر قاسمی معروف به پهلوان رستم بنا شده است. این موزه در ابتدای خیابان شاهنامه 64 قرار دارد.

 

مسجد جامع چهاربرج که به اسم حضرت علی (ع) نام‌گذاری شده است، عمری 150ساله دارد و در طول سالیان اخیر چندین بار به دست خود اهالی بازسازی شده است.

 

ارسال نظر