کد خبر: ۴۱۶
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ورود خودرو سنگین ممنوع!

از صدر 33تا 47در یک سمت خیابان دکل برق نصب نشده و منازل مسکونی این محدوده که تراکم پایینی دارند برق خود را از تیرهای برق آن سمت خیابان می‌گیرند. اقدامی که به کاهش فاصله کابل‌های برق از سطح زمین و برخورد آن‌ها با خودروهای سنگینی که با بار یا بدون آن بیش از 3 متر ارتفاع دارند منجر می‌شود. این عوامل باعث شده هر بار یک خودروی سنگین از خیابان عبور کند به ویژه شب‌ها تن اهالی بلرزد.

 فاصله کم سیم‌های برق در خیابان شهید صدر جنوبی با سطح زمین برای اهالی محله کوی کارگران به ویژه ساکنان صدر 33 تا 47 به بروز خطرات زیادی منجر شده است. از انتهای خیابان صدر جنوبی که وارد می‌شوید سیم‌های در هم تنیده برق و فاصله کم آن‌ها با زمین شما را یاد شهرهای زیارتی عراق در 10 سال پیش می‌اندازد. از صدر 33تا 47در یک سمت خیابان دکل برق نصب نشده و منازل مسکونی این محدوده که تراکم پایینی دارند برق خود را از تیرهای برق آن سمت خیابان می‌گیرند. اقدامی که به کاهش فاصله کابل‌های برق از سطح زمین و برخورد آن‌ها با خودروهای سنگینی که با بار یا بدون آن بیش از 3 متر ارتفاع دارند منجر می‌شود. این عوامل باعث شده هر بار یک خودروی سنگین از خیابان عبور کند به ویژه شب‌ها تن اهالی بلرزد.

اصغر داوطلب، کسبه قدیمی خیابان صدر 35 که بارها شاهد برخورد خودروهای سنگین با سیم‌های برق بوده است درباره آن می‌گوید: بارها برخورد کابل‌های برق با خاور دارای اتاقک و کامیون‌هایی که بار حمل می‌کنندشاهد بودم. شاید بتوانم بگویم هر ماه یک بار این اتفاق رخ می‌دهد به ویژه اگر در محدوده ساخت و ساز باشد و خودروهایی مانند جرثقیل و کامیون زیاد از اینجا رفت و آمد کنند. در بیشتر مواقع پس از برخورد سیم‌ها به شدت تکان می‌خورند، اما برخی اوقات نیز کابل‌ها از دکل یا سمت منازل قطع می‌شود که آخرین بار حدود 2ماه پیش من شاهد این اتفاق بودم.
داوطلب با اشاره به سابقه برخورد خودروهای سنگین با سیم‌های برق در این معبر ادامه می‌دهد: این اتفاق بیشتر به هنگام تاریکی هوا و از سوی رانندگانی که با این خیابان آشنایی ندارند رخ می‌دهد.

شدیدترین آن نیز که باعث قطع سیم‌های برق شد به کمتر از 4 سال پیش باز می‌گردد که یک جرثقیل از صدر 33تا صدر 45 بیشتر کابل‌ها را قطع کرد و بدون اینکه توقف کند از اینجا رفت. البته خدا به این راننده و مردم رحم کرد و کابل‌ها از سمت ستون قطع شدند و برق نداشتند مگر نه این راننده به واسطه برخوردی که خودرویش با سیم‌ها داشت کشته می‌شد.شهروند محله کوی کارگران می‌افزاید: همواره هر وقت کابل‌ها قطع می‌شوند و ما با شماره تلفن اتفاقات برق تماس می‌گیریم کارکنان این اداره خود را زود می‌رسانند و برای وصل کردن سیم‌ها و برق منازل مردم تلاش می‌کنند، اما متاسفانه آن‌ها فاصله کابل‌های برق را با زمین افزایش ندادند که همین باعث می‌شود ما مدتی بعد دوباره با آن‌ها تماس بگیریم و همیشه نگران باشیم.

 

تکرار سریال قطعی کابل‌ها در طول سال

به گفته اهالی محله کوی کارگران آخرین بار حدود 2 ماه پیش در برخورد یک خودروی سنگین با کابل‌های برق، چراغ‌‌ منازل تعدادی از شهروندان خاموش شد. خراشادی، نائب رئیس شورای اجتماعی محله کوی کارگران که در همین برخورد برق منزلش ساعت‌ها قطع بود می‌گوید: به طور میانگین در طول سال حداقل 4 بار شاهد پاره شدن کابل‌های برق در صدر جنوبی هستیم که آخرین آن حدود 2 ماه پیش رخ داد و برق منزل من و چند تن از همسایه‌ها قطع شد.

نائب رئیس شورای اجتماعی محله کوی کارگران با اشاره به تعویض کابل‌های برق ادامه می‌دهد: حدود 2سال پیش کابل‌های برق خیابان صدر را به طور کامل تعویض کردند، اما متاسفانه به دلیل نبود دکل و تراکم پایین منازل فاصله آن‌ها را با زمین افزایش ندادند در صورتی که این کار بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این کابل‌ها بسیار منظره این خیابان را زشت کرد به طوری که از صدر 33 تا 47 ما شاهدیم در تمام عرض خیابان کابل‌های برق در فاصله‌های نزدیک از خیابان رد شدند که این تأثیر منفی زیادی روی جلوه محله گذاشته و باعث مقایسه اینجا با شرایط خطوط برق شهرهای عراق در سال‌های گذشته شده است.

خراشادی می‌افزاید: با توجه به تردد زیاد خودروها از خیابان صدر جنوبی و اهمیت این موضوع به نمایندگی از اهالی خیابان صدر جنوبی از شرکت برق مشهد می‌خواهیم در اسرع وقت به افزایش ارتفاع کابل‌های برق اقدام کنند تا از بروز حوادث جبران ناپذیر آینده جلوگیری شود.

 

اعزام تیم‌های عملیاتی به محل

برای پیگیری این درخواست اهالی محله کوی کارگران با علیرضا کاشی، مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد، به گفت‌وگو می‌پردازیم. علیرضا کاشی می‌گوید: با گروه‌های عملیاتی هماهنگی لازم برای بازدید و بررسی شرایط کابل‌های برق از خیابان صدر 33 تا 47 انجام شده و پس از آن در صورت وجود مشکل همکاران من برای رفع آن اقدام خواهند کرد.مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد در پاسخ به فاصله مجاز سیم‌های برق با سطح زمین ادامه می‌دهد: ارتفاع سیم‌های برق در شرایط مختلف متفاوت است و این بسته به ارتفاع منازل و عرض خیابان دارد و نمی‌توان ارتفاع خاصی را بیان کرد، اما در مجموع کابل‌های برق باید به شکلی نصب ‌شوند که برای تردد خودروها هیچ مشکلی ایجاد نشود. شهروندان عزیز نیز این اطمینان را داشته باشند که ما نیز نگران این مشکل هستیم چون به هر دلیلی اگر کابل‌ها قطع شوند روی ترانس‌ها و شبکه روشنایی معابر ما با مشکلاتی بروز خواهد کرد پس درصورت وجود خطر خود ما نیز به فکر حل آن خواهیم بود

ارسال نظر