کد خبر: ۴۴۰
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه سید محمود

کوچه سید محمود سیدی فرخد، یکی از کوچه‌های بااصالت و قدیمی محله نوده است که سابقه سکونت در آن به 60سال قبل برمی‌گردد. کوچه‌ای که قبل از این به وسیله باغ‌های معروف به نام: چهارهکتاری، 15هکتاری و جهود(یهودی) محصور شده بود. 60سال قبل سید محمود سیدی فرخد به عنوان اولین ساکن این کوچه خانه‌ای می‌سازد و همراه با خانواده، فرزندان و مادرش در آن ساکن می‌شود.

کوچه سید محمود سیدی فرخد، یکی ازکوچه‌های بااصالت و قدیمی محله نوده است که سابقه سکونت در آن به 60سال قبل برمی‌گردد. کوچه‌ای که قبل از این به وسیله باغ‌های معروف به نام: چهارهکتاری، 15هکتاری و جهود(یهودی) محصور شده بود. 60سال قبل سید محمود سیدی فرخد به عنوان اولین ساکن این کوچه خانه‌ای می‌سازد و همراه با خانواده، فرزندان و مادرش در آن ساکن می‌شود. به‌مرور زمان افراد دیگری در این کوچه ساکن می‌شوند، اما این کوچه هر نامی که داشته باشد، همه این کوچه را به نام کوچه سید محمود می‌شناسند.

 

عکس مرحوم حاج سید محمود سیدی فرخد و خانمش مرحوم عزت فروتن بر روی آب‌سردکنی که در کنار نانوایی نصب شده است جلب توجه می‌کند.

 

یحیی محمدنژاد با هفتاد سال سن قدیمی‌ترین ساکن کوچه است. او هنوز هم درختان تناور توت را در حاشیه کوچه به یاد دارد.

 

ابراهیم مروتی با 30سال سابقه مغازه‌داری در این کوچه، به قول خودش یک از قدیمی‌ترین مغازه‌داران کوچه سید محمود(نجف 8) است.

 

مسجد تازه تأسیس امام حسین(ع) در انتهای کوچه سید محمود ساخته شده است. مراسم مذهبی و نماز جماعت درآن برپا می‌شود.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهسا
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
بسیار عالی و ارزنده است مطالبتان- در خصوص محله نوده هیچ تصوری نمیشد که چنین پیشینه شیرینی در خود دارا باشد
اسما
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
بسیار ارزنده اس مطالبتان