کد خبر: ۴۶۲
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

اجاره به حساب آقا

طرح «آقا حساب کردند» آستان قدس رضوی و خبر مشارکت شهرداری در پرداخت اجاره‌بهای مستأجران نیازمند با همکاری سپاه زمینه‌ساز تشکیل کارگروهی متشکل از معتمدان و خیران در شهرک طرق شد تا آن‌ها پیش از همه دست به کار شوند و با جذب مشارکت‌های مردمی و شناسایی نیازمندان برای کمک به همسایگان خود آستین بالا بزنند.

 طرح «آقا حساب کردند» آستان قدس رضوی و خبر مشارکت شهرداری در پرداخت اجاره‌بهای مستأجران نیازمند با همکاری سپاه زمینه‌ساز تشکیل کارگروهی متشکل از معتمدان و خیران در شهرک طرق شد تا آن‌ها پیش از همه دست به کار شوند و با جذب مشارکت‌های مردمی و شناسایی نیازمندان برای کمک به همسایگان خود آستین بالا بزنند. خیران و سازمان‌های مختلف مانند آستان قدس رضوی، شهرداری و سپاه با اقدامات اخیر خود نشان دادند نیازمندان را تنها نمی‌گذارند و برای کمک به آنان تلاش خواهند کرد.

 

کارگروه معتمدان طرق

حسینی، عضو شورای معتمدان شهرک طرق، درباره شکل‌گیری این کارگروه می‌گوید: متوجه شدیم که شهرداری مشهد قصد دارد با کمک سپاه به شهروندانی که در پرداخت اجاره‌بهای منازل خود به مشکل خوردند کمک کند و در همین راستا 100 نفر از افراد تحت پوشش خیریه امام رضا(ع) شهرک طرق برای کمک گرفتن از این طرح ثبت‌نام کردند. برای کمک به حل مشکلات این افراد شورای معتمدان طرق نیز تصمیم به تشکیل کارگروهی گرفت که به بروز اتفاقات خوبی نیز منجر شد. اعضای این کارگروه ابتدا با صاحب‌خانه‌های این افراد تماس گرفتند و از آن‌ها می‌خواستند تخفیف‌هایی به مستأجر خود بدهند.

خوشبختانه زمانی که ما با صاحب‌خانه‌ها صحبت کردیم اغلب آن‌ها حاضر شدند حتی تا 50درصد از بهای اجاره عقب افتاده را ببخشند. برخی نیز اعلام آمادگی کردند تا از 3 ماه اجاره عقب‌افتاده مقداری را ببخشند. در مجموع ما توانستیم با مذاکراتی که انجام دادیم حدود 5 میلیون تومان از آن‌ها تخفیف بگیریم.حسینی با اشاره به طرح «آقا حساب کردند» ادامه می‌دهد: علاوه بر این ما خیرانی جذب کردیم و با کمک خیریه امام رضا (ع) شهرک طرق و مشارکت آستان قدس توانستیم اجاره عقب‌افتاده 10 نفر را پرداخت کنیم. ما همچنین امیدواریم بتوانیم کار خود را با کمک شهرداری مشهد و دیگر خیران تکمیل و به تمام این افراد کمک کنیم.

 

امام رضا(ع) حساب کردند

چهارشنبه هفته گذشته آستان قدس رضوی برای اولین بار در طرق طرح «آقا حساب کردند» را به اجرا درآورد. در قالب این طرح آستان قدس رضوی از محل نذورات مردمی 50درصد از اجاره عقب افتاده 8 نفر از اهالی طرق را پرداخت کرد. حجت‌الاسلام پاکدامن، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) و رابط محلی طرق با آستان قدس رضوی، درباره اقداماتی که تاکنون برای کمک به نیازمندان در این مسجد انجام شد، توضیح می‌دهد: از مدتی قبل با اجرای پویش‌های مختلفی تلاش کردیم به نیازمندان کمک کنیم. برخی از این اقدامات شامل صاحب‌خانه خوب بود که اجرا شد و بسیاری از صاحب‌خانه‌ها بخشی از مطالبات خود را بخشیدند. پویش دیگری به اجرا درآوردیم که شامل پرداخت قبوض برق و گاز نیازمندان بود. اداره آب طرق بهای قبض نیازمندان را بخشید و ما دیگر قبض‌های نیازمندان را پرداخت کردیم.

حجت‌الاسلام پاکدامن با اشاره به طرح «آقا حساب کردند» ادامه می‌دهد: در قالب طرح آقا حساب کردند آستان قدس رضوی پذیرفت در محلاتی که مستأجران به پرداخت اجاره بهای منزل خود قادر نیستند با کمک خیران نیمی از اجاره‌بهای عقب‌افتاده را با شرایطی ببخشد.حجت‌الاسلام پاکدامن با اشاره به جمعیت طرق می‌افزاید: جمعیت طرق محدود است و خیران اینجا توان پرداخت تمام هزینه اجاره‌ها را ندارند، ضمن اینکه ما درباره این موضوع هنوز اعلام عمومی نداشتیم، چرا که با این کار شاهد افزایش چشمگیر متقاضیان خواهیم بود.

 

چهارشنبه‌های امام رضایی

کارشناس مسئول تشکل‌ها و گروه‌های مردمی آستان قدس ابتدا درباره شکل‌گیری پویش «آقا حساب کردند» می‌گوید: طرح «آقا حساب کردند» به همت امور مجاوران آستان قدس و زیر نظر معاونت خدمات بنیاد کرامت آستان قدس به اجرا درآمده است. این طرح البته در گذشته مدل‌های مختلفی مانند تسویه‌حساب‌های دفتری نیازمندان، کمک به هزینه‌های درمانی و ترخیص بیماران نیازمند و... داشته است.

اکنون نیز طرحی تحت عنوان چهارشنبه‌های امام رضایی، چهارشنبه‌های هر هفته تا سالروز شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌شود که در قالب آن آستان قدس رضوی با مشارکت خیران و کانون‌های محلی نیمی از بهای اجاره‌های نیازمندان را پرداخت می‌کند.محمد فخر، با اشاره به اجرای این پویش در شهرک طرق ادامه می‌دهد: چهارشنبه هفته گذشته برای اولین بار این طرح در شهرک طرق اجرا شد و ما با مشارکت خیران در تسویه حساب 8 نفر از مستأجران مشارکت کردیم.

در این هفته و هفته‌های بعد نیز ما به محلات دیگر شهر خواهیم رفت و با توجه به مشارکت خیران در پرداخت اجاره مستأجران مشارکت می‌کنیم. فخر در انتها می‌افزاید: برای اجرای این طرح فراخوان عمومی داده نشده است و ما این کار را در قالب کانون‌های محلی خادمیاران آستان قدس انجام می‌دهیم و نیمی از اجاره بهای منازل را از محل نذورات تأمین می‌کنیم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هادی مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
سلام وقت بخیر بنده ۲۷ سالمه ساکن مشهد ۲ تا پسر دارم ۳ ساله و ۱ و نیم ساله بنده ۷ نفر تو گردنمه خانومم مامانم دوتا خواهر دارم و برادرم و دوتا بچه هام با خودم ۸ نفر میشیم به جان بچه هام قسم میخورم خواهر بزرگم ناشنواست برادرم ناشنواست فقط خودم کار میکنم کارم آزاده بنایی ب خدا خیلی گیرم واسه رهن خونه تا ۱۰ روز دیگه باید خونرو خالی کنم اگر میخاهید آدرس بدم بیاین وضع زندگیمونو ببینید تا خودتون متوجه میشین که چی هست و نیست به قرآن قسم حتی اساس منزل ندارم با ۸ نفر آدم و کار بناییبه کی میخای برسی از خیرا از دولت از مسلمان از هرکسی که شریف هست میخام که بیاد وظع زندگیمو ببینه و کمکم کنه به قرآن خسته شدم شماره تماس میزارم هرکسی که میخاد زنگ بزنه که بیاد وظعمو ببینه من در خدمتشم شماره کارت هم میزارم برای هر مسلمونی که از مشهد نیست دوره و نمیتونه بیاد از نزدیک ببینه از هرچی مسلمونه میخام که یه فکری به حالم بکنه به قران ۱ تومن هم تو کارتم نیست ب جان بچه هام امسال هم زیر ۵۰ ملیون دیگه ودیعه خانه نیست از شما ممنونم شماره تماس ۰۹۳۳۲۶۸۹۷۳۱ شماره کارت۶۱۰۴۳۳۸۹۸۷۳۲۶۳۱۷ بنام هادی صباحی مقدم ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
0
0
سلام من یک خواسته از براداران سپاه دارم میخوام برم کمپ