کد خبر: ۴۹۶
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

بررسی مشکلات سیدی با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم

یکی از مشکلات عدیده محلات پهنه سیدی حضور ضایعاتی‌ها در بافت مسکونی است. به همین دلیل همراه این مقام قضایی سری به یکی از ضایعاتی‌های بزرگ این محدوده زدیم.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در پهنه سیدی حاضر شد تا از معضلات و مشکلات مردم در این منطقه شهری بازدید و به آن‌ها رسیدگی کند. مسجد ولی عصر( عج) در خیابان شهید دایی در یک شب سرد برفی میزبان جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی بود تا از اماکن جرم خیز محلات خلج، قائم و سیدی بازدید کنند. همچنین درباره شکایات مردمی که پیش از این به دستشان رسیده است اقدام کنند.

یکی از مشکلات عدیده محلات پهنه سیدی حضور ضایعاتی‌ها در بافت مسکونی است. به همین دلیل همراه این مقام قضایی سری به یکی از ضایعاتی‌های بزرگ این محدوده زدیم. محلی که پیش از این به تخلیه آن اقدام شده و با گرفتن تعهد نامه کتبی برای خروج از بافت مسکونی تا کنون به کار خود ادامه داده است. سید هادی شریعت یار همراه با رئیس کلانتری سیدی، در این مکان حضور یافت و دستور رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع را داد.

خیابان شهید ریاضی 49(حد فاصل آن تا خیابان خلج) محل مناسبی برای خرده‌فروشان مواد مخدر و کارتن‌خوابی است که با توجه به شکایات مردمی مورد رسیدگی قرار گرفت. بازدید از این مکان همراه بود با حضور مردمی که از مواد فروشان و کاسبانی که در پوشش مشاغل مزاحم به توزیع مواد مخدر اقدام می‌کنند، گلایه داشتند. قاضی در این بازدید دستور مکاتبه با شهرداری برای رسیدگی به وضعیت کال و اطراف آن را داد.

پس از آن به انتهای شهید ریاضی رفتیم. جایی که با مجوز پر کردن پیک‌نیک به گاز کردن کپسول‌های دست‌ساز خودرو اقدام می‌کند. بوی گاز همه فضا را در بر گرفته و یک ون تاکسی در حال گاز زدن بود. چند دقیقه حضور ما در این مکان خطرناک و غیر استاندارد همراه شد با حضور چند خودرو‌سواری دیگر که برای تأمین سوخت به اینجا مراجعه کرده‌اند. کسانی که شاید نمی‌دانند اتفاق یک بار می‌افتد و یک حادثه کوچک در این مکان غیر مجاز ممکن است جان خود و خانواده‌شان را به خطر بیندازد.

انتهای خیابان شهید دایی جای دیگری بود که با درخواست دفتر توسعه قائم بازدید شد. جایی که خیابان شهید دایی به بولوار کوشش متصل می‌شود و عملیات اجرایی آن در حال پایان است. موضوع قابل طرح از سوی اهالی بازگشایی یک طرفه خیابان است که باعث نگرانی آن‌ها شده است. اهالی نمی‌دانند به چه دلیل خیابانی که برای آن‌ها به سمت کوشش گشوده شده است ورودی ندارد و چرا باید خیابان محل زندگی آن‌ها یک طرفه شود؟

مقام قضایی در بازدید از بوستان‌های محله سیدی نیز به نیروی انتظامی دستور داد که با افزایش گشت‌ها امنیت آن‌ها را تأمین کنند تا مردم بتوانند به راحتی از فضای سبز موجود بهره ببرند.

آخرین بازدید از خیابان خلج 14 انجام شد. جایی که به دلیل اختلاف میان آستان قدس و شهرداری از دست مردم خارج شده است. اهالی که سابق بر این از زمین افتاده آستان قدس به عنوان زمین فوتبال استفاده کرده‌اند درباره آن توضیحاتی به مقام قضایی دادند. قاضی شریعت یار قول مساعدت برای رسیدگی در این باره داد تا جوانان محله بتوانند دوباره در آن به ورزش بپردازند.

آن سوی کال در خلج 14 چند منزل مسکونی وجود دارد که پس از سال‌ها دارای گاز نیستند. ساختمان‌هایی که به نظر می‌رسد به دلیل غیر اصولی بودن و قرار گرفتن در جای نامناسب مشکلاتی را برای خود ساکنانش به‌وجود آورده است. یکی از اهالی این مکان مدارک مالکیتش را به قاضی ارائه کرد. مدارک از نظر او کافی نبود و قرار شد مسئله برای رسیدگی بیشتر به زمان دیگری موکول شود.

در پایان این دیدار مردمی معاون دادستان در پیشگیری از وقوع جرم به خبرنگار شهرآرا محله گفت: ما وظیفه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه و وظیفه نظارت بر قوانین را داریم می‌توانیم درباره مشکلات مردم از سازمان‌ها مطالبه کنیم. امروز بر اساس وظیفه و با هماهنگی آقای نوآوران که رابط پیشگیری از وقوع جرم در محله هستند در اینجا حاضر شدیم.

او درباره هدف این بازدید نیز توضیح داد: در راستای اهداف کمیته اجرایی و پیگیری رفع مشکلات مناطق کم برخوردار از نزدیک با مردم صحبت می‌کنیم. در این محلات مشکلات از قبل شناسایی و به ما ارجاع شده است و ما تلاش می‌کنیم در صدد رفع آن بربیاییم.او درباره بازدیدی که از محله سیدی داشت نیز گفت: انبار ضایعات، محل فروش مواد مخدر، ساختارهای مشکل دار شهری، بام فروشی و مشکلات ترافیکی، توزیع غیر مجاز گاز، مسئله اگو را از نزدیک دیدیم و برای رفع آن‌ها از دستگاه‌های مربوط مطالبه می‌کنیم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر