کد خبر: ۵۱۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

یک گام تا حفظ کامل

رسول عبدی، نوجوان هفده‌ساله‌ می‌گوید: حفظ قرآن غیر از استعداد و علاقه، نیاز به تلاش هم دارد. من سال اول با 5جزء حفظ را شروع کردم، سال دوم با سرعت بیشتری پیش رفتم و 10جزء را حفظ کردم و در سال سوم بیش از 25جزء قرآن را از بر شدم. اکنون در سال چهارم، هدفم این است بتوانم تمام قرآن را حفظ کنم تا برکات آن بیشتر به زندگی‌ام روشنایی ببخشد.

رسول عبدی، نوجوان هفده‌ساله‌ محله لادن با یک همت دیگر می‌تواند تا پایان سال حافظ کل قرآن مجید باشد. این مهم‌ترین هدفی است که این نوجوان بااستعداد پیش رویش قرار داده و دیگر مسائل زندگی را بر این اساس پایه‌ریزی کرده است.

 

با حفظ قرآن زندگی‌ام متحول شد

رسول که در مدت کمتر از 4سال موفق شده بیش از 25جزء قرآن مجید را حفظ کند می‌گوید: از کودکی در فضایی بزرگ شدم که با قرآن آشنا بودم اما تا چهارده‌سالگی حفظ قرآن به ذهنم خطور نکرده بود. با راهنمایی‌های مادرم روخوانی قرآن را قبل از دبستان شروع کرده بودم. از نه سالگی هم قرائت را تمرین کردم اما از چهارده‌سالگی که به سمت حفظ قرآن رفتم، زندگی من متحول شد. این‌کار علاوه بر اینکه برکات معنوی زیادی را به زندگی من آورده است، باعث شده به آرامش درونی‌ای برسم که نوجوان‌های هم‌سن و سال من معمولا به آن دست پیدا نمی‌کنند. من هم تا قبل از اینکه حفظ قرآن را شروع کنم،مانند دیگر بچه‌ها در کوچه و خیابان مشغول بازی و وقت‌گذرانی بودم اما بعد از آن با تمرکز روی معانی آیه‌ها نگاه عمیق‌تری به زندگی پیدا کردم. حالا به جای تلف کردن ساعات عمرم از لحظه‌هایم برای رسیدن به هدفم که حفظ کامل قرآن است استفاده می‌کنم، هر روز 3 تا 4جزء قرآن را می‌خوانم. همین کار حدود دو ساعت زمان می‌برد. یک ساعت هم برای تثبیت حفظ‌های قبلی زمان می‌گذارم. این تمرینات به اندازه‌ای برایم شیرین و آرامش‌بخش است که به هیچ تفریح دیگری فکر نمی‌کنم.

 

کسب رتبه در مشهد و استان

این نوجوان سال97 در مسابقات حفظ 10جزء مدارس مشهد، رتبه برتر را کسب کرده و در استان خراسان رضوی هم مقام دوم را از آن خود کرده است. سال 98 هم در ناحیه 6 اول شده که مراحل بعد مسابقه به دلیل کرونا لغو شده است.

رسول 17ساله که به کودکان و نوجوانان هم‌محله‌ای خود شیوه‌های حفظ قرآن را آموزش می‌دهد می‌گوید: حفظ قرآن غیر از استعداد و علاقه، نیاز به تلاش هم دارد. من سال اول با 5جزء حفظ را شروع کردم، سال دوم با سرعت بیشتری پیش رفتم و 10جزء را حفظ کردم و در سال سوم بیش از 25جزء قرآن را از بر شدم. اکنون در سال چهارم هدفم این است بتوانم تمام قرآن را حفظ کنم تا برکات آن بیشتر به زندگی‌ام روشنایی ببخشد. من هیچ‌وقت برای مسابقه و خودنمایی این کار را ادامه ندادم. 
معتقدم کسی که هدفی را برای خودش تعیین می‌کند نباید فقط به دنبال رقابت باشد. من حتی در رشته‌های ورزشی هم به دنبال مسابقات نیستم. با اینکه در رشته تکواندو دان1 و در رشته کیک بوکس دان2 دارم، اما در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ام.

کلمات کلیدی
ارسال نظر