کد خبر: ۵۲۹
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه حمام؛ مرکز خرید محلی

کوچه حمام از آن کوچه‌های قدیمی منطقه ساختمان است. کوچه‌ای که نامش را از حمامی قدیمی همین کوچه وام گرفته است. حمامی که مرحوم کوهجانی یکی از ساکنان این کوچه آن را در سال 1340 ساخته بود و قدیمی‌ترین حمام این منطقه بوده است. دو بخش مجزای زنانه و مردانه داشته و مردم از نقاط مختلف حاشیه شهر به این حمام می‌آمدند.

کوچه حمام از آن کوچه‌های قدیمی منطقه ساختمان است. کوچه‌ای که نامش را از حمامی قدیمی در همین کوچه وام گرفته است. حمامی که مرحوم کوهجانی یکی از ساکنان این کوچه آن را در سال 1340 ساخته بود و قدیمی‌ترین حمام این منطقه بوده است. دو بخش مجزای زنانه و مردانه داشته و مردم از نقاط مختلف حاشیه شهر به این حمام می‌آمدند. با گازکشی و ساختن حمام‌های خصوصی در خانه‌ها این حمام از رونق می‌افتد. سال ١٣٨٠ در آن برای همیشه بسته و تخریب می‌شود و بعد زمین آن به بانک صادرات واگذار می‌شود. کوچه حمام حالا یکی از شلوغ‌ترین کوچه‌های منطقه به شمار می‌رود. کوچه‌ای با کلی مغازه‌های جورواجور که آن را به یک کوچه تجاری در منطقه معروف کرده است.

 

انتهای این کوچه می‌خورد به دیوارهای بتنی و زمین‌های خالی آستان قدس که پروژه پارک ٦٠هکتاری در آن در حال اجراست.

 

مسجد موسی بن جعفر(ع) در انتهای کوچه حمام است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد منطقه در سال ١٣٥٥ ساخته می‌شود.

 

این کوچه پر از مغازه‌های رنگارنگ است که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید.

 

یکی از گلایه های مغازه‌داران کوچه حمام این است که مبالغ تجاری موقت را به شهرداری پرداخت می کنند اما خدمات کافی دریافت نمی کنند.

ارسال نظر