کد خبر: ۵۳۲
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آینده روشن با حرکت قلم

نازنین نوروزی 16سال دارد. او از 14سالگی متوجه استعداد و علاقه‌اش به نقاشی و طراحی می‌شود. حالا دانش‌آموز رشته گرافیک در هنرستان شده و در این مدت کوتاه آثار زیادی بر روی شیشه، بوم، پارچه و سفال کشیده است. نازنین در تفسیر قرآن هم رتبه اول استان را در بین مدارس دارد. به جز این‌ها به نوشتن هم علاقه دارد و به‌طور افتخاری برای روزنامه جام جم در ضمیمه «نوجوانه» آن می‌نویسد.

نازنین نوروزی 16سال دارد. او از 14سالگی متوجه استعداد و علاقه‌اش به نقاشی و طراحی می‌شود. حالا دانش‌آموز رشته گرافیک در هنرستان شده و در این مدت کوتاه آثار زیادی بر روی شیشه، بوم، پارچه و سفال کشیده است. نازنین در تفسیر قرآن هم رتبه اول استان را در بین مدارس دارد.
به جز این‌ها به نوشتن هم علاقه دارد و به‌طور افتخاری برای روزنامه جام جم در ضمیمه «نوجوانه» آن می‌نویسد. 

 

نقاشی‌های دوران دبستانم را خواهرانم می‌کشیدند

نازنین نوروزی متولد 1383 دانش‌آموز سال دهم است و در هنرستان عترت در رشته گرافیک درس می‌خواند. نازنین می‌گوید: «‌شاید باورتان نشود ولی اصلا نقاشی نمی‌کشیدم و حتی نقاشی‌های دوران دبستانم را خواهرانم می‌کشیدند. 
تابستان سال هفتم دانش‌آموزی، یک دفتر طراحی خیلی زیبا را در مغازه‌ای دیدم و آن را خریدم و شروع به نقاشی کردم. خانواده تشویقم کردند و آن تابستان فقط نقاشی کشیدم و بعد هم تصمیم گرفتم این رشته را به‌طور جدی ادامه دهم و وارد دانشگاه شوم.»

 

برای شرکت استارتاپی لوگو طراحی کردم

می‌پرسم از تحصیل در رشته گرافیک چه می‌خواهد، می‌گوید: «می‌خواهم بهترین این رشته در طراحی لوگو شوم و بتوانم به عنوان یک گرافیست کار کنم. سال گذشته برای یک شرکت استارتاپی لوگو را به‌طور دستی طراحی کردم و خیلی خوششان آمد و حتی هزینه طراحی آن را هم دادند.»

 

هم کاریکاتور هم ویترای

او علاوه بر طراحی و نقاشی روی کاغذ، طراحی روی بوم و شیشه را نیز در هنرستان آموخته است و علاوه بر آن نقاشی روی پارچه و سفال را هم امتحان کرده است. نازنین کاریکاتورهایی هم کشیده و دستی هم در طراحی دارد.

به «ویترای» یا همان نقاشی روی شیشه علاقه زیادی دارد، می‌گوید: «معمولا طرح را روی شیشه اجرا می‌کنیم و بعد هم با رنگ مخصوص آن را رنگ می‌کنم. 
رنگ، روی شیشه دیرتر خشک می‌شود اما ماندگاری زیادی دارد». نقاشی‌خط هم دوست دارد و برای طرح‌هایش از تصاویر موجود در فضای مجازی کمک می‌گیرد. 
دوست دارد در جشنواره هنرهای تجسمی آموزش وپرورش رتبه اول کشوری را کسب کند تا بی واسطه وارد دانشگاه شود.

 

تفسیر قرآن و نوشتن برای مطبوعات

نازنین در تفسیر قرآن هم موفق بوده و توانسته سال گذشته در استان رتبه اول را در بین مدارس به دست آورد. او می‌گوید: «یک سال است به‌طور افتخاری با روزنامه جام جم و ضمیمه «نوجوانه» آن همکاری می‌کنم که رسانه‌ای مکتوب برای نوجوانان است و تا الان حدود 6متن من چاپ شده است.»

ارسال نظر