کد خبر: ۵۷۱
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تصویری از دختر تصویرگر

مادرم ناشر کتاب کودکان است و من را تشویق کرد به دنبال تصویرسازی برای کودکان بروم. می‌گفت تو تصویرگر کتاب‌های نشر من هستی. همین باعث شد به فکر خرید لپ‌تاپ و قلم نوری بیفتم و از 6ماه پیش طراحی و تصویرگری برای کتاب‌های کودکان را شروع کردم.

مطهره حسین‌زاده ساکن محله امام هادی(ع) است و 15سال دارد. او با کمک مادرش توانسته تاکنون پنج‌کتاب ویژه کودکان را تصویرسازی کند. مطهره با خواندن کتاب‌های روان‌شناسی هدفش را در زندگی پیدا کرده و می‌خواهد در آینده بزرگ‌ترین تصویرساز و طراح ایران شود.

 

آغاز نقاشی از سه سالگی

پدر و مادرش طلبه هستند و او همراه با آن‌ها به شهرهای مختلف سفر کرده است. از همان کودکی کاغذ و قلم دستش بوده و به نقاشی علاقه زیادی داشته است. خودش می‌گوید: «به گفته مادرم از سه سالگی نقاشی می‌کرده‌ام. یادم هست 6ساله بودم و کارتون نگاه می‌کردم. همان زمان کاغذ و مداد برداشتم و تمام شخصیت‌های کارتون را کشیدم. مادرم که دید تعجب کرد و از همان زمان استعدادم را در نقاشی شناخت و حمایتم کرد.» کلاس پنجم که بود همراه با خانواده به مشهد آمدند و در محله امام هادی(ع) ساکن شدند. قبل از آن در قم و تهران که بود از دوستان مادرش نقاشی را یاد گرفته بود و در مشهد هم روند آموزش را ادامه داد. نقاشی با مداد، رنگ روغن، گواش و اکلریک را آموخته و حالا به کودکان محله‌شان آموزش می‌دهد.

سال98 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با رضا رئوف یکی از نقاشان مشهدی آشنا شد و طراحی آناتومی بدن و طراحی شخصیت را از او یاد گرفت. می‌گوید: «طراحی آناتومی بدن و شخصیت کمک زیادی به من کرد و توانستم به‌طور جدی به تصویرگری کتاب فکر کنم. مادرم ناشر کتاب کودکان است و من را تشویق کرد به دنبال تصویرسازی برای کودکان بروم. می‌گفت تو تصویرگر کتاب‌های نشر من هستی. همین باعث شد به فکر خرید لپ‌تاپ و قلم نوری بیفتم و از 6ماه پیش طراحی و تصویرگری برای کتاب‌های کودکان را شروع کردم.»

 

تصویرسازی شخصیت‌ها بر اساس داستان شکل می‌گیرد

کتاب «گرگ و طاووس» اولین کتابی است که او تصویرگری کرده است. این کتاب به صورت دیجیتالی منتشر شده است. مطهره با این کتاب تجربه‌های خوبی به دست آورد. کتاب دوم او «ماجراهای پسر مدیر» است که نویسنده‌اش هم مثل خودش نوجوان است.

مطهره می‌گوید: «ماجراهای پسر مدیر اولین کتاب در ایران است که نویسنده و تصویرگر آن هر دو نوجوان هستند.» کتاب «هفت سین» سومین کتاب طراحی شده توسط اوست. این کتاب به‌زودی توسط انتشارات مادرش به چاپ می‌رسد. «تیوپ و شادباش» و «گل راز باش» کتاب‌های بعدی هستند که مطهره تصویرسازی آن‌ها را برعهده دارد. می‌گوید: «روزانه دو ساعت را برای این‌کار اختصاص داده‌ام. ابتدا قصه را می‌خوانم و شخصیت‌ها را تجسم می‌کنم. بعد از ترسیم مدل اولیه، به سراغ احساس و اتفاقات داستان می‌روم و به مدل اولیه اضافه کرده و رنگ‌آمیزی می‌کنم.» او به صفحه‌آرایی هم علاقه دارد و چند جلسه از کلاس‌های فتوشاپ استفاده کرده است. مطهره با خواندن کتاب‌های روان‌شناسی هدفش را پیدا کرده و می‌گوید: «رشته گرافیک را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم. مطمئن هستم در آینده اسم من را به عنوان یکی از بهترین تصویرگران و طراحان صفحه زیاد می‌شنوید.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید مرتضی معتکف
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
سلام بنده سید مرتضی معتکف هستم نویسنده کتاب ماجراهای پسر مدیر. بابت قرار دادن این متن در سایت متشکرم با آرزوی موفقیت برای شما