کد خبر: ۵۷۳
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

گذری که یادآور زنان فاطمی است

خیابانی که مشخص‌ترین ویژگی‌اش بنای فاطمیه است قلب شهرک لشکر محسوب می‌شود. بیشتر رویدادهای محله از اینجا یا به طور دقیق‌تر از انتهای بولوار فاطمیه که به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی می‌رسد، شروع می‌شود.

خیابانی که مشخص‌ترین ویژگی‌اش بنای فاطمیه است قلب شهرک لشکر محسوب می‌شود. بیشتر رویدادهای محله از اینجا یا به طور دقیق‌تر از انتهای بولوار فاطمیه که به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی می‌رسد، شروع می‌شود. ماجرای نام‌گذاری‌ این بولوار هم به ساخت بنای فاطمیه توسط زنان محله و به سال‌هایی برمی‌گردد که شوهران یا پسرانشان در جبهه می‌جنگیدند. جلودار این زنان مادر شهید ناصر تیموری‌نژاد، نام این بنا را از روی رمز عملیات کربلای5(یا زهرا) که پسرش در آن شهید شده بود فاطمیه گذاشت.

 

کتابخانه قدیمی «طبرسی» که سال تأسیسش به 1347 برمی‌گردد اولین جایی در مشهد بود که بعد از شهادت سردار دل‌ها به کتابخانه «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» تغییر نام پیدا کرد.

 

مرکز بهداشت لشکر جزو قدیمی‌ترین و فعال‌ترین مراکز بهداشت در محدوده قاسم‌آباد است که در کنار خود یک پایگاه اورژانس هم دارد.

 

ام‌لیلا قاسم‌نژاد از اولین ساکنان بولوار فاطمیه، ماجرای ساخت بنای فاطمیه به دست زنان شهرک را خوب به یاد دارد. او حالا مسئول فرهنگی پایگاه بسیج در مسجد 14معصوم(ع) است.

 

اوقات فراغت نوجوانان و جوانان محله تا پیش از شیوع کرونا در کانون فرهنگی‌تربیتی ولیعصر و مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا و ایثارگران می‌گذشت.

ارسال نظر