کد خبر: ۵۹۹
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ریاضی‌دان کوچکِ عاشق گویندگی

با کمک نوشتن می‌توانم آنچه در ذهنم است مانند احساسات، ناراحتی‌ها، خوشی‌ها و... را روی کاغذ بیاورم. به اعتقاد من با نوشتن می‌توان فرهنگ و عقیده درست را ماندگار کرد. هدف من رسیدن به ذهنیت درست و زندگی مطلوب است و اگر بتوانم حتی یک نفر را تحت‌تأثیر مثبت قرار دهم ارزشمند خواهد بود.

ماریا گلمکانی نوجوان ساکن محله احمدآباد است. بیان شیوا و کلام آرام او نشان از اهدافش دارد. آشنایی با واژه‌ها و انتخاب درست آن‌ها نتیجه هنر گویندگی و نویسندگی است که او به دنبال کسب هرچه بیشتر آن‌هاست. ماریا با قدم گذاشتن در این مسیر تصمیم دارد فرهنگ و عقیده درستی را ترویج دهد و به گفته خودش حداقل یک نفر را تحت تأثیر ذهنیت مطلوب و مثبت قرار دهد. او علاقه زیادی هم به ریاضی دارد.

 

کشف استعدادها

ماریا متولد 1384 است. در محله سناباد به دنیا آمده و چندسالی است به همراه خانواده در احمدآباد سکونت دارد. خانواده‌ای که همیشه پشتیبان او بوده و هستند. می‌گوید: «آینده من برای والدینم اهمیت دارد و به همین دلیل همواره به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که خود تصمیم‌گیرنده برای آینده‌ام باشم و من را حمایت کرده‌اند. از همان کودکی برای کشف و پرورش استعدادهایم در کلاس‌های مختلف از جمله موسیقی، زبان، ورزش و ... آموزش دیده‌ام. اکنون با گذراندن دوره گویندگی و کسب مدرک در این زمینه و همچنین چشیدن طعم لذت‌بخش نویسندگی به این نتیجه رسیده‌ام که این دو حوزه را ادامه دهم.»تجربه نوشتن ماریا به کلاس هفتم برمی‌گردد. او توضیح می‌دهد: «سال‌های هفتم و نهم در جشنواره خوارزمی در بخش ادبیات (احساس‌واژه‌ها) شرکت کرده و هر دو سال در ناحیه قبول شدم.ناگفته نماند که سال هشتم نیز در مسابقه انشای‌نماز توانستم رتبه اول در ناحیه را به دست آورم.»


او نوشتن را تأثیرگذار می‌داند و می‌گوید: « با کمک نوشتن می‌توانم آنچه در ذهنم است مانند احساسات، ناراحتی‌ها، خوشی‌ها و... را روی کاغذ بیاورم. به اعتقاد من با نوشتن می‌توان فرهنگ و عقیده درست را ماندگار کرد. هدف من رسیدن به ذهنیت درست و زندگی مطلوب است و اگر بتوانم حتی یک نفر را تحت‌تأثیر مثبت قرار دهم ارزشمند خواهد بود.»

 

گویندگی تقویم صوتی

ورود به مسیر گویندگی هم داستان خودش را دارد و ماریا آن را مدیون مدرسه می‌داند. او می‌گوید: «کلاس هشتم بودم که از طریق مدرسه متوجه شدم استادی در زمینه گویندگی می‌خواهد از دانش‌آموزان برای این حوزه امتحان بگیرد. من هم شرکت کردم و به عنوان یکی از منتخبان از کلاس‌های آموزشی مجازی آن بهره برده و مدرک مرتبط را به دست آوردم. پس از آن با گروهی آموزشی آشنا شدم و با طی کردن آموزش‌های لازم توانستم مدرک مقدماتی گویندگی را دریافت کنم. در مدرسه نیز برای تقویم صوتی همکاری داشتم و رویدادهای مهم هر روز را برای دانش‌آموزان مدرسه بازگو می‌کردم. در حال حاضر در یک گروه چهارنفره تصمیم داریم پادکست‌های پیشرفته‌ای درست کنیم.»

موفقیت ماریا به اینجا ختم نشده است. او که تصمیم دارد در رشته ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل بدهد می‌گوید:«سال هفتم توسط مدرسه در المپیاد پایه شرکت کردم و نتیجه خوبی نداشت اما باعث شد عضو خانه ریاضی تهران شوم و حالا توانسته‌ام در آزمون اندیشمندپرایز که توسط این مرکز برگزار می‌شود گواهی مدال نقره را کسب کنم.»

ارسال نظر