کد خبر: ۶۸۷
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

صبوری، هدیه ورزش‌کردن نوجوان مدال‌آور محله نوده

نوجوان ورزشکار محله تا به امروز 5مقام قهرمانی کاراته مسابقات استانی و یک مقام دومی استان را کسب کرده و به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در مسابقات کشوری کاراته معرفی شده است. اما شیوع کرونا باعث می‌شود مسابقات به تعویق بیفتد؛ با این حال نوجوان موفق محله در این شرایط هم به تمرین مشغول است تا پس از پایان این دوراه به مسابقات برگردد.

ز نیرو بود مرد را راستی/ ز سستی کژی زاید و کاستی 

این شعر زیبای حکیم توس، تأییدی بر تأثیرات مثبت ورزش و ورزش کردن است. محمدمتین پرهیزگار، نوجوان ساکن محله نوده از دانش‌آموزان موفق در عرصه درس و ورزش است. او ورزش را عامل موفقیت در درس‌ها و رفتارش می‌داند.

 

کسب مدال طلای مسابقات استان

محمد متین پرهیزگار متولد سال 1386 در محله (کوشک مهدی)است. او در حال حاضر در کلاس هفتم دبستان نمونه دولتی شهید مطهری کوی امیرالمؤمنین مشغول به تحصیل است. محمدمتین مثل بیشتر بچه‌های هم‌سن وسالش از کودکی به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت اما نبود امکانات فوتبالی در محله باعث شد سمت و سوی علایقش هم تغییر کند. خودش می‌گوید: «فقط زمانی که در مدرسه بودم در زمین ورزشی مدرسه فوتبال بازی می‌کردم. اما در محله زمین بازی مناسبی نبود.»
8ساله بوده که به همراه پدرش به مسجد محله‌شان می‌رود و به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که در زیر زمین مسجد باشگاه کاراته قرار دارد: «تعدادی از بچه‌های محله مشغول تمرین بودند.از پدرم خواستم که اسمم را در باشگاه ثبت‌نام کند. در روزهای اول علاقه چندانی به تمرینات استاد نداشتم و حتی می‌خواستم ورزش کاراته را کنار بگذارم. اما به‌تدریج این علاقه ایجاد شد و تحت تعلیمات استادم شیهان حسین غلامی بعد از چند ماه تمرین مداوم و سخت و شکست‌دادن چند حریف در مسابقات باشگاهی، سال 1398در اولین مسابقات استانی کاراته (جام رمضان) حاضر شدم. این مسابقات در مشهد برگزار شد و من بعد از شکست چند نفر از حریفان مدال طلای این مسابقات را به دست آوردم.»

نوجوان ورزشکار محله تا به امروز 5مقام قهرمانی کاراته (سبک دبلیو کی بی) مسابقات استانی و یک مقام دومی استان را کسب کرده و به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در مسابقات کشوری کاراته معرفی شده است. اما شیوع کرونا باعث می‌شود مسابقات به تعویق بیفتد؛ با این حال نوجوان موفق محله در این شرایط هم به تمرین مشغول است تا پس از پایان این دوراه به مسابقات برگردد.

 

تقویت درسی و اخلاقی 

او می‌گوید: از 6سال قبل که ورزش کاراته را به‌طور حرفه‌ای شروع کردم، در کنار تقویت جسمانی تحت تعلیمات اخلاقی و پند و اندرزهای استادم شیهان حسین غلامی که به عنوان بخشی از تمرینات ورزشی کاراته همواره برآن تأکید دارند، روحیه صبوری و آرامش در من تقویت شده است. درس‌هایم را با دقت و تمرکز بیشتری می‌خوانم در فعالیت‌های درسی و علمی مدرسه نیز حضور دارم و موفقیت‌هایی نیز داشته‌ام. از لحاظ رفتاری و اخلاقی نیز کنترل بیشتری بر روی رفتارم دارم. اگر در گذشته با کوچک‌ترین مخالفتی عصبانی و ناراحت می‌شدم. حالا بدون حساسیت از کنار خیلی چیزها می‌گذرم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
..
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
عالیه کارت محمد متین
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
❤❤❤