کد خبر: ۷۲۱
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خادم افتخاری مبارزه با کرونا

سیدمحمد محمدی متولد1378 و دانشجوی ترم آخر کارشناسی عمران دانشگاه تربت‌حیدریه است. او از نه‌سالگی تاکنون بسیجی فعال پایگاه «یادگار امام(ره)» حوزه2 مسلم در مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله مهدی‌آباد است و با شیوع بیماری کرونا در چند طرح افتخاری شرکت کرده و به‌عنوان نیروی داوطلب مرکز بهداشت از مردم آزمایش کرونا می‌گیرد.

جوان بسیجی پایگاه یادگار امام(ره) در محله مهدی‌آباد از ابتدای شیوع کرونا همواره در طرح‌های مختلف مشارکت داشته و خودش را کنار نکشیده است. از تهیه و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی بگیرید تا کمک‌بهیاری بیمارستان و حالا هم در کسوت نیروی مرکز بهداشت شماره5 درب منازل بیماران کرونایی می‌رود تا وضعیت اطرافیان بیمار را بررسی کند. سیدمحمد محمدی‌طبسی و هم‌گروه‌هایش موفق شدند بالاترین بهره‌وری را از نظر تعداد آزمایش افراد در معرض بیماری به دست آورند.

 

توزیع 2هزار بسته کمک‌معیشتی

سیدمحمد متولد1378 و دانشجوی ترم آخر کارشناسی عمران از دانشگاه تربت‌حیدریه است. او از نه‌سالگی تاکنون بسیجی فعال پایگاه «یادگار امام(ره)» حوزه2 مسلم در مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله مهدی‌آباد است و با شیوع بیماری کرونا در چند طرح افتخاری شرکت کرده است. سیدمحمد می‌گوید: از فروردین99 فعالیت جهاد سازندگی پایگاه ما تعطیل و فعالیتمان به اوضاع شیوع کرونا معطوف شد. در ابتدا به تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی اقدام کردیم که با همکاری پایگاه بسیج بانوان همین مسجد انجام شد. این اقدام تا مهر ادامه داشت و در این مدت فقط پایگاه برادران مسجد حدود 2هزار بسته اقلام کمکی در محله و بین نیازمندان توزیع کرد.

 

2هزارو700 آزمایش در 3ماه

مهر سال گذشته این طرح به گوش او رسید که بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها از بین بسیجیان نیروی افتخاری می‌پذیرند تا به‌وسیله آن‌ها فشار کاری کم شود. سیدمحمد هم رفت بیمارستان امام رضا(ع) و در آنجا کمک‌بهیاری می‌کرد، اما با آغاز امتحانات پایان ترم، مجبور شد همکاری‌اش را قطع کند. او می‌گوید: اسفند همکاری با طرح سردار شهید سلیمانی را آغاز کردیم. طرحی که در آن بسیجیان از طرف مراکز بهداشت به درب منازل افراد کرونایی مراجعه می‌کردند و از اعضای خانواده یا افرادی که با آن‌ها در ارتباط بودند، آزمایش سریع کرونا می‌گرفتند. این طرح تا همین امروز ادامه دارد و مشغول کار هستیم.

ما شناسایی اولیه بیماران را در محدوده5 مرکز بهداشت در شهرک‌های شهیدباهنر و شهیدرجایی انجام می‌دهیم که زیرمجموعه مرکز بهداشت شماره5 مشهد است. گروه ما در ابتدا سه‌نفره بود و اکنون 2نفر هستیم.هاشم بوعلی و مرتضی شکایتی هم‌گروه‌های من بودند. تاکنون از حدود 2هزارو700 نفر آزمایش گرفته‌ایم و در بین تیم‌های جهادی بسیجی در استان از این نظر تیم برتر هستیم. مرکز بهداشت شماره5 هم بین مراکز استان رتبه نخست تعداد آزمایش را دارد.

همان ابتدای مشارکت در طرح، با دیدن اولین بیماری که پاسخ آزمایشش مثبت شد، در کوچه نشستیم و گریه کردیم. چون پیرزنی بود که فشارخون و بیماری قلبی داشت و حتی نمی‌توانست روی پاهایش بایستد و درنهایت فوت کرد. 

سیدمحمد از مهمان‌نوازی مردم و قدرشناسی آن‌ها می‌گوید، اما خاطرات تلخی هم از دوران فعالیتش دارد. او می‌گوید: همان ابتدای مشارکت در طرح، با دیدن اولین بیماری که پاسخ آزمایشش مثبت شد، در کوچه نشستیم و گریه کردیم. چون پیرزنی بود که فشارخون و بیماری قلبی داشت و حتی نمی‌توانست روی پاهایش بایستد و درنهایت فوت کرد. بچه شش‌ماهه‌ای هم بود که حالش خیلی بد بود، اما خداراشکر زنده ماند. خانم بارداری هم بود که برخلاف خانواده‌اش از آزمایش‌دادن خودداری می‌کرد و به رحمت خدا رفت، اما بچه در شکمش زنده ماند و نوزاد را هفت‌ماهه به دنیا آوردند. شکر خدا این ماه نسبت به ماه‌های قبل تعداد مبتلایانی که به ما معرفی می‌شود، از یک‌سوم هم کمتر شده است و امیدواریم هرچه زودتر این بیماری سرکوب و شیوع آن تمام شود.

ارسال نظر