کد خبر: ۷۷۲
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دور از سکنه

خیابان الهیه‌یک در محله الهیه و در مجاورت بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی واقع شده است. به‌واسطه بافت اداری و تجاری‌ای که در این معبر شکل گرفته است تعداد ساختمان‌های مسکونی بسیار کم است. بیشتر افرادی که در این خیابان رفت و آمد دارند از صنف خدمات خودرویی هستند و به‌نوعی این خیابان مرکز مشاغل آلاینده شهری است.

خیابان الهیه‌یک در محله الهیه و در مجاورت بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی واقع شده است. به‌واسطه بافت اداری و تجاری‌ای که در این معبر شکل گرفته است تعداد ساختمان‌های مسکونی بسیار کم است. بیشتر افرادی که در این خیابان رفت و آمد دارند از صنف خدمات خودرویی هستند و به‌نوعی این خیابان مرکز مشاغل آلاینده شهری است. فعالیت این صنف سبب رکود زمین‌های خیابان وتوقف ساخت‌و‌سازهم شده است. ساختمان اداره ناحیه2 شهرداری منطقه در این خیابان خدمت‌رسانی به محلات اقدسیه، امیریه، الهیه، تقویه و عصمیته را برعهده دارد.تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو بیشتر تجاری‌های خیابان الهیه یک را تشکیل می‌دهندکه جزو مشاغل آلاینده هستند.

 

محسن علیزاده صافکار خودرو شاغل در این ‌خیابان است که بیش از ۱۰ سال قبل همراه چند کسبه چراغ اولین واحد‌های تجاری اینجا را روشن کرده‌اند.

 

توقفگاه اتوبوس‌رانی شهید هادی میرزایی که جزو پارکینگ‌های اتوبوس‌رانی شهر مشهد است و ظرفیت 200 اتوبوس را دارد در خیابان الهیه یک قرار گرفته است.

 

پیاده‌روهای خاکی و زمین‌های رهاشده از مشکلات اصلی این خیابان به حساب می‌آید که سبب آلودگی بصری و نارضایتی شهروندان است.

ارسال نظر