کد خبر: ۷۷۸
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کار خیرِ «همسایه آفتاب»

خیریه «همسایه آفتاب» در محله کلاهدوز که نزدیک به 6سال است سابقه فعالیت در امور خیریه دارد دو سال است که در کنار اهدای لباس‌های نو، اقدام به آماده‌سازی و ارائه پوشاک دسته دوم به خانواده‌های مددجو کرده است.

در گوشه‌ای لباس‌ها بسته‌بندی شده است و در گوشه‌‌ای دیگر روی رگال‌ها لباس‌های مرتب و اتوکشیده قرار گرفته‌اند. خانواده‌ها طبق قرار قبلی اینجا حضور دارند تا با حفظ کرامت آن‌ها به انتخاب خود لباسی را اختیار کنند. 

این لباس‌ها تنها نتیجه لطف خیران نیست بلکه حاصل تلاش جمعی از خیرخواهان است که آن‌ها را تفکیک، تمیز و آماده کرده‌اند تا به دست اهلش برسانند. خیریه «همسایه آفتاب» در محله کلاهدوز که نزدیک به 6سال است سابقه فعالیت در امور خیریه دارد دو سال است که در کنار اهدای لباس‌های نو، اقدام به آماده‌سازی و ارائه پوشاک دسته دوم به خانواده‌های مددجو کرده است.

محمدرضا رمضانی، مدیرعامل خیریه « همسایه آفتاب» با اشاره به رسالت خدمت‌رسانی به مردم بیان کرد: این خیریه نزدیک به 6سال است که به مددجویان زیرپوشش خود خدمات معیشتی، پزشکی، عمرانی، تحصیلی، حقوقی، فرهنگی، مشاوره، مناسبتی و... ارائه می‌دهد. این مددجویان در سطوح و سنین مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند.

او با اشاره به اهدای لباس به مددجویان گفت: در گذشته افراد لباس‌های دسته دوم خود را برای اهدا به نیازمندان نزد ما می‌آوردند. این لباس‌ها در حد نو و قابل استفاده بود. ما نیز پوشاک را در میان نیازمندان شهر و حتی روستاهای اطراف که متقاضی بودند توزیع می‌کردیم.

دو سال است که نحوه توزیع تغییر کرده است. رمضانی در این باره توضیح داد: در حال حاضر لباس‌های قابل استفاده و ناقص ابتدا تفکیک شده و در دو قسمت زنانه و مردانه از یکدگیر جدا می‌شود. لباس‌هایی که قابلیت تعمیر داشته باشد نیز رفو می‌شود.

مدیرعامل خیریه « همسایه آفتاب» ادامه داد: پوشاک پس از تفکیک، ضدعفونی، شست‌وشو، خشک‌شویی و اتو می‌شود. بخشی روی رگال و بخشی هم بسته‌بندی می‌شود. برای این امر بانوان فعال محله پای کار آمده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی خدمت می‌کنند.

پوشاک پس از تفکیک، ضدعفونی، شست‌وشو، خشک‌شویی و اتو می‌شود. بخشی روی رگال و بخشی هم بسته‌بندی می‌شود. برای این امر بانوان فعال محله پای کار آمده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی خدمت می‌کنند

 

او یادآور شد: همواره سعی شده است لباس‌هایی به مددجویان اهدا شود که در شأن آن‌ها باشد. اکنون مددجویان با نظر و سلیقه خود لباس را انتخاب می‌کنند و این‌گونه کرامت آن‌ها نیز حفظ می‌شود. رمضانی 90درصد مددجویان را بانوان سرپرست خانوار برشمرد و بیان کرد: در این مجموعه هر مددجو علاوه‌بر دریافت لباس دسته دوم یک لباس نو نیز هدیه می‌گیرد. این امر در مناسبت‌هایی مانند سال نو با تعداد بیشتری همراه است.

او خاطرنشان کرد: پوشاک دسته دوم علاوه بر مددجویان زیرپوشش مجموعه به مساجد دیگر و روستاهای اطراف ارسال می‌شود. دریافت لباس‌های دسته دوم با انتخاب مددجویان است و تاکنون با رضایت همراه بوده است.

رمضانی با اشاره به مشارکت اهالی محله کلاهدوز ابراز کرد: ساکنان محله ضمن اهدای لباس در شستن لباس‌ها نیز کمک می‌کنند. انجام این‌کار فرآیند زمان‌بری است و به کمک نیروهای فعال و اجتماعی به نتیجه می‌رسد.
او افزود: همچنین مسجد امام جعفرصادق(ع) و بسیج آنجا ما را در این راه همراهی می‌کنند و نه‌تنها فضا در اختیار ما قرار داده‌اند بلکه ما را در بهتر انجام‌شدن کار هم یاری می‌کنند.

رمضانی بر مثبت‌بودن اهدای لباس دسته دوم تأکید کرد و گفت: این‌کار کریمانه بهتر است الگویی برای دیگر مساجد شود. شهر ما بیشترین حاشیه‌نشینی را دارد و افراد بسیاری هستند که لباس دسته دوم برای آن‌ها مانند لباس نو است. بنابراین راه‌اندازی چنین جایی در هر محله نتیجه‌بخش خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زهرا
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
سلام ۳ فرزند دارم از همسرم جدا شدم الان دیسک کمر دارم و کم خونی خونه هم ندارم لطفا کمکم کنید
آناهیتا
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
1
آدرس موسسه تون یا شماره ای که بشه باهاتون تماس گرفت که بتونیم ما هم لباس اهدا کنیم می شه بفرمایید.
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
سلام دارای ۳فرزند هستم خودم آرتروز گردن دارم نمیتونم کار کنم همسرم مریضه مستاجریم لطفا کمک کنید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
سلام لطفا ادرس دقیق محل برای اهدای لباسهای دست دوم رو قید بفرمایید با سپاس