کد خبر: ۷۹۴
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دلی حفظ می‌کنم نه رقابتی

زینب کاظمی نوجوان 17ساله محله رضائیه است. او حافظ 10جزء قران است و در المپیاد ریاضی هم مقام دارد. جریان حفظ قرآن به 11سالگی‌اش برمی‌گردد، زمانی که در کلاس‌های مرکز جامعه‌المصطفی شرکت کرد چون پدرش طلبه این مرکز بود، اما در ادامه خودش شیفته این مسیر معنوی شد.

 زینب کاظمی نوجوان 17ساله محله رضائیه است. او حافظ 10جزء قران است و در المپیاد ریاضی هم مقام دارد. جریان حفظ قرآن به 11سالگی‌اش برمی‌گردد، زمانی که در کلاس‌های مرکز جامعه‌المصطفی شرکت کرد چون پدرش طلبه این مرکز بود، اما در ادامه خودش شیفته این مسیر معنوی شد.

 

مقام اولی در مسابقات حفظ قرآن کریم

زینب کاظمی حالا دانش‌آموز سال یازدهم رشته ریاضی و فیزیک است. خانواده او مهاجر هستند و سال‌ها پیش به ایران آمده‌اند. او در ابتدا تحت‌تأثیر خانواده و دوستانش تصمیم می‌گیرد در کلاس‌های حفظ قران جامعه‌المصطفی شرکت کند ولی پس از مدتی بسیار علاقه‌مند می‎‌شود و خودش همین راه را ادامه می‎‌دهد. 

می‌گوید: «پدرم طلبه جامعه‌المصطفی است و این مرکز برای اعضای خانواده‌ طلاب کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‎‌کند.» زینب 11سالگی به این کلاس‌ها می‌رود و حفظ قرآن را در این مرکز می‌آموزد.

او در ابتدا تحت‌تأثیر خانواده و دوستانش تصمیم می‌گیرد در کلاس‌های حفظ قران جامعه‌المصطفی شرکت کند ولی پس از مدتی بسیار علاقه‌مند می‎‌شود و خودش همین راه را ادامه می‎‌دهد

او از جزء سی‌ام شروع می‎‌کند و همراه با دوستانش کلاس‌ها را پشت سر می‌گذارد. سپس سراغ جزء اول می‎‌روند و آنجاست که حفظ قرآن برای او جدی‌تر می‌شود. زینب می‎‌گوید: «حفظ جزء30 حدود 5ماه زمان برد. این جزء آسان‌تر است. بعد از شروع جزء یک استادان روش‌های جدید حفظ قرآن را به ما آموختند و جدی‌تر و پیشرفته‌تر به ما آموزش دادند. 

برای حفظ بهتر جزء یک استادان توصیه کردند مفاهیم آیات را درک کنیم. در جزء30 به مفاهیم توجه نمی‌کردم. سوره‌ها آهنگین بودند. وقتی در جزء یک با مفاهیم آشنا شدم، علاقه‌ام به حفظ قرآن بیشتر شد.»

 تمرینات روزانه و تکرار آن‌ها باعث می‌شود زینب آیات گذشته را در ذهن خود تثبیت کند. او روزی یک ساعت تمرین می‎‌کند. زینب در مسابقات حفظ قرآن آموزش و پروش شرکت می‎‌کند و مقام اول منطقه تبادکان را در سال‌های 95 و 98 به دست می‎‌آورد. 

البته او در این زمینه زیاد اهل رقابت نیست و می‎‌گوید: «دوست دارم قرآن را دلی حفظ کنم، نه برای رقابت». درباره محله هم گپی می‎‌زنیم و می‎‌گوید: «بیشتر دانش‌آموزان محله امیرالمؤمنین(ع) حافظ قرآن هستند چون بیشتر خانواده‌ها طلبه هستند و بچه‌ها از همان کودکی با قرآن مأنوس هستند.»

زینب سال هفتم در المپیاد ریاضی شرکت می‎‌کند و به مرحله استانی می‌رسد. در منطقه جزو 10نفر اول است

می‌خواهم یک‌ساله تمام قران را حفظ کنم

زینب علاقه زیادی به دبیری به‌ویژه تدریس ریاضی دارد. او می‎‌گوید: «دبیر سال هفتم خانم بهرامی‌زاده تسلط زیادی به ریاضی داشتند. رفتار و اخلاق و جذبه ایشان باعث شد بیشتر بچه‌های این کلاس به ریاضی علاقه‌مند شوند. بعضی دانش‌آموزان فکر می‎‌کنند ریاضی بسیار سخت است. در حالی که این‌گونه نیست و درس جذاب و ساده‌ای است.» 

زینب سال هفتم در المپیاد ریاضی شرکت می‎‌کند و به مرحله استانی می‌رسد. در منطقه جزو 10نفر اول است ولی در مسابقات استانی رتبه بالایی به دست نمی‌آورد.

زینب سال بعد کنکوری است و می‌خواهد برای رسیدن به هدفش، یعنی معلمی ریاضی بیشترین تلاشش را بکند. 2سال است که به‌دلیل کنکور حفظ قرآن را رها کرده و تمرینات گذشته خود را دنبال می‎‌کند و تلاش دارد 10جزء حفظ کرده را تثبیت کند. 

بعد از قبولی در کنکور و اتمام آن تصمیم دارد یک‌ساله حافظ کل قرآن شود. حفظ قرآن در زندگی زینب تأثیر زیادی داشته و به حفظ درس‌هایش نیز کمک کرده است. به گفته مادرش اخلاق زینب هم بهتر شده است. خودش می‎‌گوید: «خواندن و حفظ قرآن به من آرامش می‎‌دهد. این چیزی است که به دنبال آن هستم.»

ارسال نظر