کد خبر: ۸۰۱
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

بولوار فرودگاه برای تفرج مناسب نیست

بولوار فرودگاه یکی از قدیمی‎ترین تفریح‎گاهای مردم مشهد است. در گذشته مردم از سراسر شهر به این بولوار می‎آمدند. دیوارهای کوتاه فرودگاه سبب می‌شد تا شهروندان نظاره‌گر این پرندگان آهنین باشند. این روزها دیوارهای بلند جای دیوارهای کوتاه را گرفته و دیدن هواپیماها دیگر امکان‌پذیر نیست، اما رسم نشستن در این بولوار هم‌چنان پابرجاست.

بولوار فرودگاه یکی از قدیمی‎ترین تفریح‎گاهای مردم مشهد است. در گذشته مردم از سراسر شهر به این بولوار می‎‌آمدند. دیوارهای کوتاه فرودگاه سبب می‌شد تا شهروندان نظاره‌گر این پرندگان آهنین باشند. این روزها دیوارهای بلند جای دیوارهای کوتاه را گرفته و دیدن هواپیماها دیگر امکان‌پذیر نیست، اما رسم نشستن در این بولوار هم‌چنان پابرجاست. 

موضوع گزارش ما خاطره‌بازی با بولوار فرودگاه نیست؛ ماجرا از اینجا آب می‌خورد که برخی شهروندان پیام‌های بسیاری به روابط عمومی منطقه و شهرآرامحله فرستاده‌اند و از کمبود سرویس بهداشتی و آب‌خوری در این بولوار گله‌ داشته و درخواست کردند که مسئولان برای برطرف کردنش اقدام کنند.

 

گلایه از نبود سرویس بهداشتی

به بولوار فرودگاه که می‎رسیم انگار نه انگار کروناست و باید فاصله‎گذاری اجتماعی رعایت شود. مردم بدون هیچ نگرانی در کنار هم نشسته‎اند. به‌سراغ یکی از خانواده‎هایی می‌رویم که در حاشیه بولوار زیراندازشان را پهن کرده‎اند و بساط چای و میوه‎شان به راه است. حسن شاه‎مرادی که به همراه خانواده همسرش برای تفریح آمده‌اند می‌گوید تابستان‌ها چندین بار به بولوار فرودگاه می‎آیند. 

آن‎ها ساکن محله پروین اعتصامی هستند و به این محله اشراف دارند. او ادامه می‌دهد: در سال‎های گذشته این بولوار از نظر فضای سبز و روشنایی وضعیت بهتری پیدا کرد. اما با توجه به جمعیت درخور توجهی که در اینجا برای نشستن و تفریح می‌آیند جایگاهی برای تهیه آب شرب و غیر شرب نیست. بارها برای اینکه آب خورد‎مان تمام شده بود یا دست‎های بچه‌ها کثیف شده بود مجبور شدیم به خانه برگردیم.» 

یکی از همراهانش به میان حرفمان می‌آید و می‌افزاید: «باید به درخواست مردم که ایجاد مکانی برای آب‌خوردن و سرویس بهداشتی است توجه شود. مگر اینجا را برای ما درست نکرده‌اند؟!»

طیب‎زاده تازه به همراه خانواده‌اش به بولوار فرودگاه آمده است. او بزرگ شده سیدی است و از آن زمانی که یادش می‌آید به همراه خانواده‌ به این بولوار می‌آمده است. حالا که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده به همراه همسر و 2فرزندش برای گذراندن وقت و فرار از آپارتمان کوچکشان به این فضا می‌آیند.

هنگامی که با او صحبت می‌کنیم می‌گوید: مکان خوبی برای نشستن است، اما دسترسی به امکانات کم است. مغازه‌ای برای تهیه خوراکی در این نزدیکی نیست، سرویس بهداشتی به نسبت افرادی که در این محل هستند کم است.» او تأکید می‌کند: «این بولوار برای مردم محلی حس نوستالژی دارد و مسئولان شهری باید امکانات بیشتری در اختیار مردم قرار بدهند.» گفت‌وگویمان که با او تمام می‌شود به‌سراغ چند خانواده دیگر می‌رویم. آن‌ها هم درخواست‌های مشترک دارند.

معاون فنی  اجرایی شهرداری منطقه7: ما با نشستن و تجمع شهروندان در این بولوار مخالف هستیم، زیرا در نزدیکی این فضا بوستان غدیر، پارک‌های خطی و... برای نشستن و استراحت شهروندان در نظر گرفته شده است

درخواست مردمی امکان اجرایی ندارد

انتظارات و خواسته‌های مردم را به معاون فنی و اجرایی منطقه منتقل می‌کنیم. حمیدرضا معلم می‌گوید: بارها درخواست‌های مردمی درباره ساخت سرویس بهداشتی مطرح شده است. اما از آنجایی که این بولوار تشریفات است و مهمان‌های خارجی و زائر امام رضا(ع) در این بولوار رفت و آمد دارند از منظر فرهنگی وجهه خوبی ندارد.

معاون فنی و اجرایی ادامه می‌دهد: ما با نشستن و تجمع شهروندان در این بولوار مخالف هستیم، زیرا در نزدیکی این فضا بوستان غدیر، پارک‌های خطی و... برای نشستن و استراحت شهروندان در نظر گرفته شده است.
او ادامه می‌دهد: در پارک‌ خطی این بولوارسرویس بهداشتی داریم. هرچند در هیچ کجای شهر مرسوم نیست که در پارک خطی سرویس بهداشتی باشد، زیرا این پارک‌ها برای پیاده‌روی شهروندان در نظر گرفته شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر