کد خبر: ۸۱۱
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

راه‌یابی دانش‌آموز محله گلدیس به المپیاد

چیزی به‌جز علاقه، دانش‌آموزان را در المپیاد نگه نمی‌دارد چون بسیار سنگین است و این خطر را دارد که زمان کافی برای قبولی در کنکور نداشته باشی. من برای موفقیت در المپیاد و هدفم که قبولی در رشته پزشکی است به‌طورمیانگین روزی 8 تا 9ساعت مطالعه می‌کنم. البته من هم مانند دیگر دوستانم گاهی خسته می‌شوم اما می‌دانم آینده شغلی‌ام به تلاشم در این سن بستگی دارد.

امسال که آموزش حضوری مدارس به‌دلیل بیماری کرونا تعطیل بود و دانش‌آموزان از راه دور و از طریق فضای مجازی آموزش‌های لازم را می‌دیدند، بعضی دانش‌آموزان تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از زمان خود بهترین استفاده را بردند. یعنی زمانی را که باید در مسیر خانه تا مدرسه برای تردد صرف می‌کردند به مطالعه بیشتر اختصاص داده و نتایج خوبی هم به دست آوردند. یکی از این دانش‌آموزان سوگند میرجعفری، دانش‌آموز کلاس دهم رشته تجربی دبیرستان دخترانه دوره دوم آرمینه مصلی نژاد از اهالی خیابان برونسی محله گلدیس است که نام او در فهرست قبولی‌های مرحله اول المپیاد سلول‌های بنیادی دیده می‌شود.

 

آماده‌شدن برای کنکور در کنار المپیاد

سوگند درباره انتخاب رشته خاص سلول‌های بنیادی می‌گوید: حضور در المپیاد برای همه دانش‌آموزان جالب است اما برای من غافل‌نشدن از درس‌های کلاس دهم و موفقیت در امتحانات خودم مهم‌تر بود به همین دلیل از ابتدای سال برای حضور در المپیاد تصمیم جدی نداشتم. بعد از مدتی که از ابتدای سال گذشت، متوجه شدم زمان کافی برای خواندن درس‌های پایه دهم را دارم و در تابستان نیز فرصت جبران و مرور وجود دارد به همین دلیل تصمیم گرفتم در المپیاد زیست‌شناسی شرکت کنم. اما یک ماه قبل از آزمون با رشته سلول‌های بنیادین که یک شاخه علمی جدید و نوین است آشنا شدم. 

با کمی تحقیق متوجه شدم شاخه‌ای از زیست‌شناسی است که مربوط به بیوتکنولوژی بوده و 6سال است در رشته‌های المپیاد قرار گرفته است. بیشتر درباره بیماری‌ها و ژن‌درمانی بحث می‌کند و الان در اوضاع شیوع بیماری همه‌گیر کرونا جذاب و جالب است.

 

چون رقابت نبود،‌ درس‌خواندن خسته‌کننده بود

او فرزند چهارم خانواده است و 3برادر بزرگ‌تر دارد. سوگند که هدف اصلی‌اش قبولی در رشته پزشکی و تخصص قلب است ابتدا درس‌های پایه دهم را تکمیل کرده و فقط یک ماه برای مطالعه و آماده‌شدن المپیاد فرصت داشته است. او اسفند را به‌طور کامل به خواندن کتاب‌های المپیاد اختصاص داده و موفق شده در میان 300نفر برتر کشور قرار بگیرد و در مرحله اول المپیاد جزو قبولی‌ها باشد.او اکنون خودش را برای مراحل بعدی آماده می‌کند.

او درباره انگیزه حضور در این رقابت می‌گوید: چیزی به‌جز علاقه، دانش‌آموزان را در المپیاد نگه نمی‌دارد چون بسیار سنگین است و این خطر را دارد که زمان کافی برای قبولی در کنکور نداشته باشی. من برای موفقیت در المپیاد و هدفم که قبولی در رشته پزشکی است به‌طور میانگین روزی 8 تا 9ساعت مطالعه می‌کنم. البته من هم مانند دیگر دوستانم گاهی خسته می‌شوم اما می‌دانم آینده شغلی‌ام به تلاشم در این سن بستگی دارد. امسال که به‌دلیل کرونا در مدرسه حضور نداشتیم شاید زمان بیشتری در اختیارمان بود اما چون رقابتی وجود نداشت تمرکز روی درس خسته‌کننده بود.

سوگند مانند بسیاری از نوجوانان، این روزها را با ورزش در خانه و دوچرخه‌سواری و اسکیت سر می‌کند تا دچار خستگی جسمی و اضافه وزن نشود و بتواند با نشاط بیشتری روی درس تمرکز داشته باشد.

ارسال نظر