کد خبر: ۸۱۸
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نزاع برای راه

شهروندان خیابان سبحان 28 در محله خلج خواستار یک طرفه شدن این معبر محلی شدند تا دیگر شاهد نزاع و درگیری بین رانندگان خودروها نباشند که از دو سمت خیابان سبحان و شهید ناظر با یکدیگر رو‌به‌رو می‌شوند. چرا که به دلیل پارک خودرو در دو سمت خیابان و نبود فضای عبور برای دو خودرو، برخی از رانندگان به جای گذشت و رفتن به عقب با یکدیگر به نزاع می‌پردازند

شهروندان خیابان سبحان 28 در محله خلج خواستار یک طرفه شدن این معبر محلی شدند تا دیگر شاهد نزاع و درگیری بین رانندگان خودروها نباشند که از دو سمت خیابان سبحان و شهید ناظر با یکدیگر رو‌به‌رو می‌شوند. چرا که به دلیل پارک خودرو در دو سمت خیابان و نبود فضای عبور برای دو خودرو، برخی از رانندگان به جای گذشت و رفتن به عقب با یکدیگر به نزاع می‌پردازند و برای خود و دیگران مشکل و مزاحمت ایجاد می‌کنند.

خیابان سبحان 28 تنها حدود 270 متر طول دارد؛ اما یکی از معابر شلوغ و مشکل‌ساز در منطقه است. اغلب منازل این خیابان فاقد پارکینگ هستند و شهروندان خودروهای خود در خیابان نگه می‌دارند. کاری که باعث می‌شود در طول روز در سرتاسر این کوچه تنها یک مسیر برای تردد باز بماند.

انسداد بخش اعظمی از این معبر از سوی خودروهای پارک شده باعث می‌شود خودروهایی که از دو سمت مخالف در این کوچه به هم می‌رسند امکان عبور از کنار یکدیگر را نداشته باشند. رانندگان آن‌ها راهی به جز گذشت به همراه عقب رفتن یا جلو رفتن و به زور راه باز کردن ندارند که متأسفانه همین امر بارها به بروز نزاع بین رانندگان و حضور نیروی انتظامی منجر شده است.

 

منازل بی‌پارکینگ معضل اصلی

احمد احمدی، یکی از ساکنان قدیمی محله خلج درباره درگیری بین رانندگان توضیح می‌دهد: اغلب منازل این خیابان در گذشته به صورت غیرمجاز ساخته شدند و پارکینگ ندارند. همین امر موجب می‌شود خودروهایی که از دو سمت مخالف به هم می‌رسند متوقف و با یکدیگر درگیر شوند. متأسفانه من بارها شاهد بودم که برای مسیر و جای پارک با چاقو و چوب با هم دعوا می‌کنند.
وی ادامه می‌دهد: علاوه بر روبه‌رو شدن خودروها دلیل دیگر نزاع‌ها جای پارک است. منزل من در یک کوچه باریک در سبحان 28است که امکان پارک خودرو در آن نیست. متأسفانه هر زمان برای منزل من میهمان آمده و در این کوچه خودرویش را پارک کرده زمان بازگشت شاهد افتادن خط روی خودرو‌یش و برخی مواقع پنچر شدن لاستیک‌هایش بوده است.شهروند محله خلج درباره یک طرفه کردن سبحان 28 می‌افزاید: سبحان 28 آخرین معبر در خیابان سبحان است که امکان تردد خودرو را دارد. 2 معبر بعدی بن بست هستند و پیش از 28 نیز به همین شکل هستند.

اغلب بن بست هستند یا عرض کمی دارند. به نظر من با یک طرفه کردن خیابان از سمت خیابان سبحان تا اندازه زیادی می‌توان از مشکلات کم کرد، البته به شرط اینکه مردمی که سال‌ها به این مسیر عادت کردند تابلو را ببینند و به آن توجه کنند.در انتهای خیابان سبحان کال اقبال قرار دارد و کوچه سبحان ۲۸ آخرین معبر در خیابان سبحان است که به خیابان‌های شهید ناظر و ریاضی راه دارد.

ترابی، یکی دیگر از شهروندان محله خلج، با اشاره به این کال درباره یک طرفه کردن سبحان 28 می‌گوید: یک طرفه کردن سبحان ۲۸ خیلی واجب است؛ اما من فکر می‌کنم امکان یک طرفه کردن آن نیست چرا که کوچه‌های بعدی بن بست هستند. به عقیده من تنها می‌توان با جابه‌جا کردن کمی از مسیر کال یک راه دسترسی ایجاد کرد و سپس سبحان 28 را یک طرفه کرد.

 

پیگیری دفتر توسعه محله و شورای اجتماعی خلج

موضوع یک طرفه شدن خیابان سبحان 28 در شورای اجتماعی و دفتر توسعه محله خلج نیز مطرح و اقداماتی برای انجام آن انجام شد. حنایی، کارشناس اجتماعی دفتر توسعه محله، درباره دلایل پیگیری این موضوع می‌گوید: دفتر توسعه محله خلج به درخواست مردم و اعضای شورای اجتماعی محله درخواستی مبنی بر یک طرفه کردن خیابان سبحان 28 ارائه کرد تا ضمن پیگیری مطالبه مردم از مشکلات این معبر کاسته شود. 

ضمن اینکه یک طرفه شدن این کوچه درخواست کلانتری محله نیز هست چرا که گزارش‌های متعددی درباره نزاع‌های این کوچه تاکنون داشتند.حنایی با اشاره به مشکلات شهروندان سبحان 28 از آمادگی ساکنان این خیابان در مشارکت برای یک طرفه کردن این معبر می‌افزاید: با توجه به مشکلات زیادی که این معبر برای مردم ایجاد کرده است حتی مردم اعلام آمادگی کردند در صورت یک طرفه کردن کوچه از اجرای قانون به وسیله رانندگان مراقبت کنند تا زمانی که همه از این موضوع اطلاع و آن را رعایت کنند.

شهرداری: ما با یک طرفه کردن این خیابان مخالف هستیم به این دلایل که طول و عرض خیابان سبحان 28 زیاد است. معابری یک طرفه می‌شوند که عرض آن‌ها کم است و اگر خودروها از هر دو سمت عبور کنند، مسیر آن معبر مسدود می‌شود

 

پاسخ رد به دلایل ترافیکی

برای شنیدن پاسخ مسئولان اداره ترافیک منطقه درباره یک طرفه کردن خیابان سبحان 28 به سراغ عباسی، کارشناس این اداره، می‌رویم و درباره امکان یک طرفه کردن کوچه سبحان 28 و شرایط آن می‌پرسیم.
عباسی، کارشناس ترافیک شهرداری منطقه که برای پیگیری درخواست مردم از این معبر نیز بازدیدهایی داشته درباره یک طرفه کردن کوچه می‌گوید: ما با یک طرفه کردن این خیابان مخالف هستیم به این دلایل که طول و عرض خیابان سبحان 28 زیاد است. معابری یک طرفه می‌شوند که عرض آن‌ها کم است و اگر خودروها از هر دو سمت عبور کنند، مسیر آن معبر مسدود می‌شود. در سبحان 28 این شرایط نیست و از دو سمت خودروها می‌توانند عبور کنند.کارشناس اداره ترافیک شهرداری منطقه می‌افزاید: علاوه بر این با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی کمتر در معابر محلی حضور دارد و خودروها را اعمال قانون می‌کند، در این خیابان که جمعیت زیادی در آن سکونت دارند با توجه به محدود بودن دسترسی شهروندان به معابر نصب تابلو سودی ندارد.

ارسال نظر