کد خبر: ۸۲۹
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله دانشجو خود را برای مسابقات آسیایی بسکتبال آماده می‌کند

امیرعلی تمرین‌های حرفه‌ای را پیش می‌گیرد و حدود 4ماه بعد، یعنی پاییز سال96 راهی مسابقات کشوری می‌شود. سال97 که مسابقات استعدادیابی تیم ملی برگزار می‌شود، او همراه تیم، مقام چهارم کشور را به دست می‌آورد.

اواخر خردادماه امسال اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان2021 آسیا برگزار شد که یکی از شرکت‌کنندگان آن امیر‌علی میرجلالی، دانش‌آموز هنرستان تربیت بدنی کاظمیان محله دانشجو بود.

امیرعلی متولد83 است و از کودکی ورزش را با فوتبال و پینگ‌پنگ آغاز کرده اما از آنجایی‌که مادرش، صغری صداقت‌جو از ورزشکاران مقام‌دار کشوری در بسکتبال با ویلچر است، همیشه دوست داشته وارد این ورزش شود. قد بلندش او را به آرزویش نزدیک‌تر می‌کند و زمانی‌که کلاس ششم بوده به‌دلیل این ویژگی جسمانی او را به مسابقات بسکتبال مدرسه و ناحیه می‌فرستند که مقام اول را کسب می‌کنند. 

در ادامه همراه تیم، راهی مسابقات استانی بسکتبال می‌شود و افتخار مقام سوم را از آن خود می کنند.او می‌گوید: چندی بعد در استعدادیابی ورزشی مدارس، برای رشته بسکتبال معرفی شدم و همین انتخاب، پای من را به تیم بسکتبال نوجوانان بارثاوا باز کرد.

امیرعلی از این پس تمرین‌های حرفه‌ای را پیش می‌گیرد و حدود 4ماه بعد، یعنی پاییز سال96 راهی مسابقات کشوری می‌شود. سال97 که مسابقات استعدادیابی تیم ملی برگزار می‌شود، او همراه تیم، مقام چهارم کشور را به دست می‌آورد.
جلالی ادامه می‌دهد: سال99 باید انتخاب رشته می‌کردم و من به‌دلیل علایق ورزشی‌ای که داشتم وارد هنرستان تربیت‌بدنی شدم. همین سال مسابقات کشوری بسکتبال نوجوانان برگزار شد و در آن توانستیم مقام سوم را به دست آوریم.

 

راه‌یابی به اردوی تیم ملی

بسکتبالیست جوان منطقه۱۱ آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند: «با صحبت‌هایی که تاکنون با مربیانم داشته‌ام این گونه به نظر می‌رسد که من در بسکتبال مستعد هستم و فقط باید تمرین و تلاش کنم، دوست دارم با تلاش زیاد در آینده در خارج از کشور و لیگ‌های معتبر این رشته‌را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم.»

این بسکتبالیست محله دانشجو، چندی پیش جزو 4نفر منتخب استان بوده که راهی اردوی تیم ملی می‌شود و اکنون دارد خود را برای دومین اردو که هفته آینده برگزار می‌شود آماده می‌کند.او می‌گوید: اگر بتوانم در این اردوها خوب بازی کنم، راهی مسابقات آسیایی می‌شوم که قرار است شهریورماه برگزار شود.
امیرعلی این موفقیت‌هایش را مدیون حمایت‌های پدر و عمویش می‌داند و با ناراحتی ابراز می‌کند: متأسفانه افراد زیادی هستند که بازی خوبی دارند اما به‌دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند عازم مسابقات شوند.

ارسال نظر