کد خبر: ۸۳۱
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ساختمان‌های ردیف به جای ره‌باغ شریف

خیابان شریف3 یکی از معابر فرعی محله شریف است که در طول 30سال اخیر تغییرات بسیاری را به خود دیده است و باغ‌های پرشمار قدیمی و درختان سر به فلک کشیده جای خود را در این کوچه به ساختمان‌های امروزی داده‌اند. به گفته اهالی قدیمی محله، در روزگار نه‌چندان دور این معبر و کوچه‌های بالاتر درختان بسیاری داشته که در ایام بهار جوی‌های آب پای آن‌ها جاری بوده است.

خیابان شریف3 یکی از معابر فرعی محله شریف است که در طول 30سال اخیر تغییرات بسیاری را به خود دیده است و باغ‌های پرشمار قدیمی و درختان سر به فلک کشیده جای خود را در این کوچه به ساختمان‌های امروزی داده‌اند. 

به گفته اهالی قدیمی محله، در روزگار نه‌چندان دور این معبر و کوچه‌های بالاتر درختان بسیاری داشته که در ایام بهار جوی‌های آب پای آن‌ها جاری بوده است. شریف3 اکنون بیشتر کاربری مسکونی دارد و چند مجموعه آموزشی را هم در خود جای داده است. دردسترس بودن مترو این خیابان را برای شهروندان تبدیل به معبر محبوبی برای سکونت کرده است.

 

این تصویر، تنها باغ به‌جامانده از این کوچه سرسبز قدیمی است. دیوار‌ه‌ها و درب و فضای باغ آن در این سال‌ها تغییر نکرده است.

 

دبیرستان دخترانه غلامحسین جعفری از قدیمی‌ترین مدارس منطقه است که در سال1373 در این خیابان ساخته شده است.

 

زمین ورزشی روباز شریف تنها مجموعه ورزشی این محله است که در آن فضا برای ورزش‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال طراحی شده است.

 

مجتمع آموزشی سما در این کوچه قرار گرفته است که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی فعالیت دارد.

ارسال نظر