کد خبر: ۸۳۸
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

عکاسی از میکروب‌ها

تجربه دنیای زیر میکروسکوپ و آشنایی با علوم و بدن موجودات جذاب و شگفت‌انگیز است. اکنون علاقه‌ام به زیست بیشتر شده است و با دیدن موجوات مختلف در زیر میکروسکوپ به عظمت خدا پی برده‌ام. این علاقه سبب شده به دنبال کتا‌ب‌های علمی در این زمینه باشم تا دانش خود را در این حوزه افزایش دهم.

دنیای زیر میکروسکوپ جهان خودش را دارد. جهانی که محدثه بهزادی‌فر، دانش‌آموز ساکن محله فلسطین را جذب خودش کرد و حالا او با عکاسی از این دنیا توانسته رتبه سوم کشوری در مسابقات سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری را از آن خودش کند.

 

پرورش علایق

محدثه بهزادی‌فر سال1387 در محله فلسطین به دنیا آمده و در این محل سکونت دارد. کودکی خود را در کنار بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکانه، به دنبال درس و کاردستی بوده است. او می‌گوید: یادگیری هنرهای دستی از سفالگری در 7سالگی شروع شد و با نمد و کاردستی در سال‌های بعد ادامه یافت. هنوز هم به این هنرها علاقه دارم و انجام می‌دهم و حتی به دنبال پرورش آن هستم.
او فقط به هنر علاقه ندارد بلکه اجرای دکلمه‌هایش نیز نظر خیلی‌ها را جلب کرده است. «از کودکی تاکنون دکلمه می‌خوانم و به همین دلیل علاوه‌بر مدرسه چندین‌بار در همایش عفاف و حجاب از من دعوت شده است تا اجرایی داشته باشم و حتی تجلیل هم شده‌ام.»

 

دنیای زیر میکروسکوپ

او می‌گوید: در دوران دبستان هرساله در جشنواره جابرحیان شرکت کردم. سال97 از طریق اطلاعیه‌ای در مدرسه از برگزاری مسابقات کشوری سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری باخبر شدم. علاقه به مباحث علمی من را به این سمت کشاند که در آن مسابقه شرکت کنم. بنابراین در بخش نرم‌افزار با ارائه تحقیقی درباره ماست پروبیوتیک و ویژگی‌های آن در قالب پاورپوینت توانستم رتبه سوم استان را به دست آورم. سال 98-99 دوباره در این جشنواره علمی و‌ پژوهشی شرکت کردم و این‌بار رتبه اول استان و رتبه سوم کشوری را در رشته میکروفتوگرافی کسب کردم.

میکروفتوگرافی دنیای خودش را دارد و محدثه را مجذوب خود کرده است. «در این‌کار از حشرات و اپیدرم گیاه تره عکس‌های میکروسکوپی تهیه کردم. گرچه کرونا بود اما مدرسه من را در این راه با در اختیار گذاشتن آزمایشگاه حمایت کرد. تجربه دنیای زیر میکروسکوپ و آشنایی با علوم و بدن موجودات جذاب و شگفت‌انگیز است. اکنون علاقه‌ام به زیست بیشتر شده است و با دیدن موجوات مختلف در زیر میکروسکوپ به عظمت خدا پی برده‌ام. این علاقه سبب شده به دنبال کتا‌ب‌های علمی در این زمینه باشم تا دانش خود را در این حوزه افزایش دهم.»

او ادامه می‌دهد: «خانواده‌ام همیشه من را در این مسیر تشویق کرده‌اند و با راهنمایی‌هایشان به موفقیتم کمک کرده‌اند. می‌خواهم در آینده در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم و هنر را نیز در کارم پرورش دهم.»
شرکت در مسابقات جزو اهداف محدثه است. او می‌گوید: «امسال هم قصد شرکت در مسابقه سلول‌های‌ بنیادی و زیست‌فناوری در رشته کاغذهای زیستی را داشتم. با برگ‌های ریخته‌شده از درخت توت کاغذ درست کردم اما متأسفانه نتوانستم فیلم آن را به‌موقع بفرستم و در نتیجه از شرکت در جشنواره جا ماندم. به نظر من در این مسابقات بهتر است برای افرادی که در دوره‌های قبلی رتبه آورده‌اند و نتوانسته‌اند به‌موقع در دوره جدید شرکت کنند فرصت دیگری داده شود تا انگیزه آن‌ها از بین نرود.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محدثه
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
خیلی ممنونم از این که این فراد رو می گزارید تا ما هم انگیزه پیده کنیم