کد خبر: ۸۵۰
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

«اسما» 15 ساله 13 مدال دارد

اسما غریب‌زاده نوجوان ١٥ساله ساکن محله اروند و دانش‌آموز مدرسه معصومه مصلی‌نژاد است. او 13 مدال رنگارنگ در رده‌های مختلف کسب کرده است اما مهم‌ترینش را مدال طلای استانی در مسابقات تکواندو می‌داند. در هنر رزمی هاپکیدو هم موفق به کسب مدال طلای استان شده است. همچنین طناب‌زنی را سال پیش به طور حرفه‌ای شروع کرده و حالا دلش می‌خواهد در مسابقات این رشته هم شرکت کند.

13 مدال رنگارنگ در رده‌های مختلف کسب کرده است اما مهم‌ترینش را مدال طلای استانی در مسابقات تکواندو می‌داند. در هنر رزمی هاپکیدو هم موفق به کسب مدال طلای استان شده است. همچنین طناب‌زنی را سال پیش به طور حرفه‌ای شروع کرده و حالا دلش می‌خواهد در مسابقات این رشته هم شرکت کند.
اسما غریب‌زاده نوجوان ١٥ساله ساکن محله اروند و دانش‌آموز مدرسه المهدی، پدر ورزشکارش را باعث و بانی مسیر ورزشی‌اش می‌داند اما همت و تلاش خودش باعث شده در این سن و سال کم، کلی مدال رنگارنگ داشته باشد.

 

شروع داستان تکواندو

اسما همان ابتدای گفت وگو داستان علاقه‌اش به رشته رزمی را برایمان تعریف می‌کند. پدر او بهزاد غریب‌زاده است که در رشته‌های رزمی موفق به کسب مدال طلای کشوری هم شده. اسما که از همان دوران کودکی شاهد تمرین‌های پدر در خانه بوده به رشته تکواندو علاقه‌مند می‌شود و در خانه به همراه پدرش شروع به تمرین می‌کند.

پدر که متوجه استعداد و علاقه دخترش می‌شود در 11سالگی و مقطع پنجم دبستان او را در کلاس‌های تکواندو در سالن ثامن واقع در پنجراه پایین خیابان ثبت‌نام می‌کند. اسما هم هر روز بعد از مدرسه به این سالن می‌رفته و روزی 2ساعت تمرین می‌کرده است.

اسما در مسابقات استانی در سال ٩٥ موفق به کسب اولین مدال طلای زندگی‌اش می‌شود

 

اولین مدال طلای استانی

اسما در همان سال اول که ورزش را به طور حرفه‌ای شروع می‌کند آماده شرکت در مسابقات می‌شود. اولین مدال او هم مدال برنز مسابقات استانی تکواندو بوده که به مناسبت روز کارگر در سالن کارگران به دست می‌آورد. بعد از آن هم در مسابقات استانی در سال ٩٥ موفق به کسب اولین مدال طلای زندگی‌اش می‌شود. از آن پس مدال‌های رنگارنگ زیادی را به دست می‌آورد او اما بهترین مدال ورزشی اش را 2سال پیش به دست آورده است. او در مسابقات انتخابی تیم استان مقام اول را کسب می‌کند و یک قدم به آرزوهایش یعنی کسب مدال طلای کشور نزدیک‌تر می شود. اما در تمرین‌ها از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی می‌شود و از مسابقات کشوری باز می‌ماند.

 

آرزوی اسما

با وجود این او روحیه‌اش را نمی‌بازد. در این سال‌ها یکی یکی کمربندهای قرمز، آبی و... را هم به دست می‌آورد و حالا دان3 دارد! تمرین‌هایش را سخت و مرتب ادامه می‌دهدتا بتواند مراحلی را که برای خودش مدنظر دارد، یکی یکی طی کند و در نهایت موفق به کسب مدال طلای جهان شود. او در این مدت رشته‌های دیگری را هم امتحان کرده. او در رشته هاپکیدو یک مقام سومی استانی دارد. حالا طناب‌زنی را هم حرفه‌ای یاد گرفته. 
پیش از وزن‌کشی برای مسابقات طناب می‌زده تا وزن کم کند. می‌گوید دلش می‌خواهد در مسابقات طناب‌زنی هم شرکت کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
0
اسما از بچه های مدرسه المهدیه که :/
مشهد چهره
| -
با سلام و احترام. این مصاحبه مدتی پیش گرفته شده و ممکن است که ایشان مدرسه خود را تغییر داده باشند
اسما غریب زاده
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
0
اسما غریب زاده هستم و بخش هایی از این مصاحبه اشتباهاتی داره من توی رشته ی هاپکیدو اول شدم نه سوم و مدرسمم المهدیه لطفا تغییرات رو اعمال کنین
مشهدچهره
| -
سلام و سپاس از نظر شما. اصلاح شد