کد خبر: ۸۵۲
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کوچه حر٢/٢ یکی از معابر فرعی محله پورسینا و از منحصربه‌فردترین کوچه‌های منطقه6 است. اگر گذرتان به اینجا بیفتد قدم به قدم فضاها و مکان‌های متفاوت و متنوعی پیش‌رویتان سبز می‌شود. از بوستان نصرت بگیرید تا فرهنگ‌سرای بزرگ آن. ماجرا برمی‌گردد به سال‌ها پیش، زمانی که این محدوده یک زمین خاکی خشک و خالی بیشتر نبوده. زمینی متعلق به خاندان برزگرها که تصمیم می‌گیرند آن را برای استفاده عمومی وقف کنند.

کوچه حر٢/٢ یکی از معابر فرعی محله پورسینا و از منحصربه‌فردترین کوچه‌های منطقه6 است. اگر گذرتان به اینجا بیفتد قدم به قدم فضاها و مکان‌های متفاوت و متنوعی پیش‌رویتان سبز می‌شود. از بوستان نصرت بگیرید تا فرهنگ‌سرای بزرگ آن. ماجرا برمی‌گردد به سال‌ها پیش، زمانی که این محدوده یک زمین خاکی خشک و خالی بیشتر نبوده. زمینی متعلق به خاندان برزگرها که تصمیم می‌گیرند آن را برای استفاده عمومی وقف کنند. سهم بزرگی از این زمین حالا متعلق به بوستان ٢٠هکتاری نصرت است که فضاهای زیادی دارد. زمین چمن مصنوعی، مجموعه ورزشی و...

 

دورهمی پیرمردهای محله‌ را در بوستان نصرت می‌توانید ببینید. قدم به قدم به جمع سال‌خوردگانی برخورد می‌کنید که دور هم گفت‌و‌گو می‌کنند.

 

تنها زمین چمن مصنوعی منطقه، زمین چمن نصرت در مجاورت این بوستان است که حالا یک‌سال از تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌گذرد.

 

بوستان نصرت سال١٣٨٧ با ٢٠هزار متر وسعت در منطقه شهید رجایی افتتاح می‌شود. این بوستان با این وسعت بخش مهمی از سرانه فضای سبز مردم را تأمین می‌کند.

 

فرهنگ‌سرای نصرت را می‌توان نقطه پررنگ این محدوده نامید. فرهنگ‌سرایی که سال١٣٩٠ در انتهای این بوستان تأسیس می‌شود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
0
0
شهریش چقدره