کد خبر: ۸۶۴
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ورورد نوجوان محله سیدی به ورزش اتفاقی بود، اما به دست آوردن افتخاراتش نه!

از روزی که زینب غفاری، ورزشکار محله سیدی، به تماشای تمرینات خواهرش رفت، به رشته ورزشی دوومیدانی علاقه‌‌مند شد. او در همان روز نخست همراه نوجوانانی که در سالن تمرین می‌کردند دوید و توجه مربیان را به خود جلب کرد. غفاری درباره چگونگی ورودش به رشته دوومیدانی تعریف می‌کند: سال93 اولین بار بود که با این رشته ورزشی آشنا شدم.

از روزی که زینب غفاری، ورزشکار محله سیدی، به تماشای تمرینات خواهرش رفت، به رشته ورزشی دوومیدانی علاقه‌‌مند شد. او در همان روز نخست همراه نوجوانانی که در سالن تمرین می‌کردند دوید و توجه مربیان را به خود جلب کرد. غفاری درباره چگونگی ورودش به رشته دوومیدانی تعریف می‌کند: سال93 اولین بار بود که با این رشته ورزشی آشنا شدم.

آن زمان خواهرم به‌طور حرفه‌ای ورزش دوومیدانی را دنبال می‌کرد و من یک‌بار برای تماشای تمرینات او تصمیم گرفتم همراهش باشم. وقتی به مجموعه باغبان‌باشی رسیدیم در آنجا دیدم تعدادی دختر نوجوان مشغول تمرین هستند و من به‌طور اتفاقی با آن‌ها شروع به دویدن کردم. در پایان تمرین متوجه شدم یکی از مربیان من را زیرنظر داشته است و به شدت تشویقم کرد که باز هم برای تمرینات به این سالن بروم و دو و میدانی را ادامه بدهم.

 

مصدومیت من مانع رکورد دار شدنم شد

اوکه19بهار از زندگی‌اش می‌گذرد، ادامه می‌دهد: حدود 2سال تمرینات را به‌طور پراکنده ادامه می‌‌دادم و از طرف مدارس الهام و شهرآرا در مسابقات آموزش و پرورش در مشهد و استان شرکت ‌می‌کردم تا اینکه با حمیده جوان آشنا شدم و در هنرستان تربیت‌بدنی الزهرا(س) مشغول به تحصیل شدم. من با کمک مربی‌ام این رشته ورزشی را به‌طور حرفه‌ای دنبال کردم تا جایی که حتی می‌توانستم همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی بروم اما به دلیل زمین خوردن و مصدومیت نتوانستم رکورد لازم را برای شرکت در مسابقات آسیایی کسب کنم.

 

آلبوم رنگارنگ مدال‌های خانم دونده

او با اشاره به عناوینی که کسب کرده توضیح می‌دهد: در همان ماه‌های اول تمریناتم موفق شدم 3مقام قهرمانی در مسابقات دوومیدانی ناحیه2 آموزش و پرورش کسب کنم. سال94 در همین رقابت‌ها 2مقام سومی و یک جایگاه نخست را در مسابقات هیئت دوومیدانی استان به دست آوردم. سال95 در مسابقات استان موفق به کسب 2مقام نخست و یک مقام دوم شدم. همچنین در بخش امدادی همراه با تیم جایگاه سوم را کسب کردم. سال96 یک مقام دوم و یک سوم نتیجه شرکت من در مسابقات استان بود. در این سال حضور در مسابقات کشوری را تجربه کردم و توانستم در اولین حضور یک مدال نقره از آن خود کنم.

سال98 در رقابت‌های مدارس آموزش و پرورش ناحیه2، 3مقام اول را از آن خودم کردم و در مسابقات استان 2مقام اول و یک جایگاه دوم را کسب کردم. در انتها نیز در مسابقات دو صحرانوردی که به‌صورت تیمی برگزار می‌شد دوم شدم

غفاری ادامه می‌دهد: سال97 در مسابقات ناحیه2 آموزش و پرورش و همچنین رقابت‌های هیئت دوومیدانی استان مقام دوم را کسب کردم. همچنین با تیم استان در جایگاه نخست مسابقات کشوری شهر خرم‌آباد در بخش امداد ایستادم. سال98 در رقابت‌های مدارس آموزش و پرورش ناحیه2، 3مقام اول را از آن خودم کردم و در مسابقات استان 2مقام اول و یک جایگاه دوم را کسب کردم. در انتها نیز در مسابقات دو صحرانوردی که به‌صورت تیمی برگزار می‌شد دوم شدم. سال گذشته نیز موفق به کسب یک مدال طلا در مسابقات کشوری و یک مقام نخست در مسابقات استان شدم.

او می‌افزاید: هدف اول من پوشیدن لباس تیم ملی و شرکت در رقابت‌های بین‌المللی است. تلاش می‌کنم با تمرینات زیاد بتوانم خودم را برای روزی آماده کنم که همراه تیم ملی در مسابقات بین‌المللی کشورم شرکت کنم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی گلپور
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
سلام
انشالله در مسابقات بین المللی هم میری من مطمینم تو با تلاش و این همه پشتکارت مطمئننا موفق خواهی شد ?