کد خبر: ۸۸۳
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نازنین‌زهرای 9ساله در قسمتی از گلخانه پدرش گیاهان دارویی می‌کارد

هر وقت نازنین‌زهرا غیبش می‌زند، می‌توان او را در لابه‌لای گیاهان باغچه‌اش پیدا کرد. او برای گیاهان موسیقی پخش می‌کند، گل‌ها را نوازش می‌کند، خودش باید باغچه‌اش را آبیاری کند و هر موقع امتحان و درس سختی دارد به فضای آرامش‌بخش گلخانه پناه می‌آورد. دراین باره می‌گوید: همیشه خرید گل، نگاه‌کردن و کاشتن گل، سبب خوشحالی، دوری از غم و آرامشم می‌شود، رنگ‌های گوناگون و رایحه‌های متفاوت انواع گل‌ها و گیاهان را خیلی دوست دارم و از بودن در اینجا احساس شادی می‌کنم.

چندی پیش برای تهیه گزارش از گلخانه گیاهان دارویی سعید امیدوار به محله کلاته‌برفی رفته بودیم، آنجا نازنین زهرای 9ساله دختر خانواده را دیدیم که با گل و گلدان‌ها مشغول بود. ابتدا گمان می‌کنم که مانند همه کودکان سرگرم بازی است اما این‌گونه نبود، او داشت 20گلدان آلوئه‌ورا را آماده می‌کرد که مشتری یک ساعت دیگر برای بردنشان می‌آمد. این‌بار برای گفت‌وگو با خود نازنین‌زهرا به گلخانه رفتیم تا از دنیای کودکانه آمیخته با سرسبزی او بنویسیم.

 

گلخانه خواهر و برادر

آقا سعید می‌گوید: «وقتی من نیستم نازنین زهرای 9ساله همه‌کاره گلخانه است! سفارش می‌گیرد، سفارش تحویل می‌دهد، با مشتری حساب و کتاب می‌کند و از همه مهم‌تر، هزارمتر از این گلخانه در اختیار اوست، هرچه دوست داشته باشد کاشت، داشت و برداشت می‌کند و عایدی این زمین هم برای خودش است.»
نازنین زهرا از کودکی همراه پدرش در گلخانه حضور داشته است، او عاشق گل و گیاه است و اطلاعاتش درباره خواص و نحوه رشد گیاهان دارویی بسیار زیاد است. ما را به زمین کشاورزی خود می‌برد جایی که متعلق به او و مهدی‌یار، برادر 7ساله‌اش است.

از او می‌خواهم درباره گیاهانی که دراین زمین برای خودش کاشته است به ما توضیح دهد. نازنین زهرا درحالی که جواب‌های خود را با خنده‌های شاد کودکانه درهم می‌آمیزد، به ما می‌گوید: «بیشتر فضای گلخانه‌ای را که متعلق به من و مهدی‌یار است آلوئه‌ورا کاشته‌ایم که از آن برای درمان زخم‌های عفونی، نیش حشرات و ترمیم سوختگی استفاده می‌شود. گیاهان دارویی دیگری هم کاشته‌ام که مارچوبه، پونه کوهی، سرخارگل، زنجبیل، رزماری، آویشن، ختمی و از همه مهم‌ترمریم‌گلی و میخک از جمله آن‌هاست. این گیاهان در درمان کرونا مؤثر هستند و این روزها مشتری زیادی دارند.»

بیشتر فضای گلخانه‌ای را که متعلق به من و مهدی‌یار است آلوئه‌ورا کاشته‌ایم که از آن برای درمان زخم‌های عفونی، نیش حشرات و ترمیم سوختگی استفاده می‌شود

 

آرامش نازنین‌زهرا در میان گل‌ها

هر وقت نازنین‌زهرا غیبش می‌زند، می‌توان او را در لابه‌لای گیاهان باغچه‌اش پیدا کرد. او برای گیاهان موسیقی پخش می‌کند، گل‌ها را نوازش می‌کند، خودش باید باغچه‌اش را آبیاری کند و هر موقع امتحان و درس سختی دارد به فضای آرامش‌بخش گلخانه پناه می‌آورد او دراین باره می‌گوید: «همیشه خرید گل، نگاه‌کردن و کاشتن گل، سبب خوشحالی، دوری از غم و آرامشم می‌شود، رنگ‌های گوناگون و رایحه‌های متفاوت انواع گل‌ها و گیاهان را خیلی دوست دارم و از بودن در اینجا احساس شادی می‌کنم.»

 

آرزوی تحصیل در رشته گیاهان دارویی

دختر بااستعداد محله کلاته‌برفی علاقه‌مند است که شغل گلخانه‌داری را ادامه دهد. نازنین‌زهرا می‌گوید: «خیلی دوست دارم در آینده تحصیلاتی داشته باشم که به گیاهان دارویی و گل‌های زینتی مرتبط باشد. پدرم می‌گوید در دانشگاه رشته‌ای هست به نام گیاهان معطر دارویی و یا رشته‌های کشاورزی که در آینده دوست دارم حتما در این رشته‌ها تحصیل کنم. زندگی من با گیاهان همیشه ادامه خواهد داشت.»

ارسال نظر