کد خبر: ۸۹۴
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

محمدرسول در 13 سالگی حافظ و مربی قرآن شد

محمدرسول پاینده می‌گوید: اگر همراهی و حمایت‌های پدرم نبود امکان حضور در کلاس‌ها را نداشتم. ما هر روز عصر با همدیگر به محل آموزش کلاس‌ها می‌رفتیم. پدرم همان جا می‌ماند، تا زمانی که کلاسم تمام می‌شد. گاهی نیمه‌های شب به خانه می‌رسیدیم. بعد از 5سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.

محمد رسول پاینده با قرآن و روخوانی آن از دوران کودکی و در مسجد جواد الائمه(ع) محله مشهدقلی آشنا می‌شود. به‌دلیل علاقه زیادی که به قرآن دارد حفظ آن را شروع و در مدت 5سال و در 13سالگی کل قرآن را حفظ می کند. او در کنار حضور موفق در مسابقات قرآنی و کسب چند مقام برتر قرآنی استان، به عنوان یکی از 10مربی برتر قرآن کشور در آموزش این حوزه فعال است.

 

قرآن‌خوانی از مسجد محله

محمدرسول دانش‌آموز کلاس یازدهم است و به گفته خودش در خانواده‌ای قرآنی به دنیا آمده است. او می‌گوید: بارها شاهد برگزاری جلسات قران در منزلمان بودم. در کنار پدر و مادرم، کسی که بیشترین سهم را در تشویق و همراهی‌ام با قرآن داشتند، جواد نودهی، خادم مسجد محله‌مان، کمک بزرگی برای من بود.

او که نسبت فامیلی با ما دارد من را به قرائت و یادگیری صوت و لحن قرآن تشویق می‌کرد. با همین تشویق‌ها برای اولین مرتبه در 7و8 سالگی پشت تریبون مسجد جواد الائمه(ع) قرار گرفتم و چند آیه قرآن را تلاوت کردم. هر چند با دیدن آن همه آدم که دور تا دور مسجد نشسته بودند کمی استرس داشتم و نتوانستم آن طوری که دوست داشتم کلمات را ادا کنم. اما وقتی صدای جواد آقا را شنیدم که گفت برای سلامتی‌اش صلوات بفرست خیلی خوشحال شدم. بعد از آن بود که با شهامت به تلاوت قرآن می‌پرداختم.

 

 

در طول 5سال قرآن را حفظ کردم

محمد رسول با طرح حافظان رضوی با چگونگی و نحوه حفظ قرآن آشنا می‌شود و زیر نظر سعید قره‌داشی یکی از مربیان و حافظان قرآن، حفظ قرآن را شروع و بعد از5سال موفق به حفظ کل می‌شود.او در ادامه می گوید:چند سال قبل با طرح حافظان رضوی قرآن آشنا شدم. با تشویق سعید قره‌داشی، حافظ و مربی قرآن، حفظ سوره‌های کوچک قرآن را شروع کردم. محل برگزاری کلاس‌های حفظ در مسجد ثامن الائمه(ع) محله فرامرز عباسی قرار داشت، برخی کلاس‌ها نیز در مسجد زینبیه(س) مطهری شمالی بود. کلاس‌ها از بعدازظهر شروع و گاهی اوقات تا ساعت یک نصف شب ادامه داشت.

اگر همراهی و حمایت‌های پدرم نبود امکان حضور در کلاس‌ها را نداشتم. ما هر روز عصر با همدیگر به محل آموزش کلاس‌ها می‌رفتیم. پدرم همان جا می‌ماند، تا زمانی که کلاسم تمام می‌شد. گاهی نیمه‌های شب به خانه می‌رسیدیم. بعد از 5سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.

مقام سوم استانی بسیج، مقام سوم مسابقات حفظ قرآن ورزش و جوانان استان، مقام دوم استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، تلاوت در شبکه قرآن، دریافت مدرک درجه یک مربیگری از سازمان اوقاف و امور خیریه و یکی از 10نفر اول مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی(ع) از جمله افتخاراتی است که در این مدت محمدرسول در کارنامه دارد: «در حال حاضر خودم را برای حضور در مسابقات کشوری حفظ کل قرآن کریم که قرار است در مشهد برگزار شود آماده می‌کنم.

یکی از اهدافم به‌عنوان مربی و حافظ قرآن، جذب و تشویق دانش‌آموزان و بچه‌های محله مشهدقلی به شرکت در کلاس‌های قرآنی برای آموزش و حفظ قرآن است. چون درس‌خواندن منافاتی با حفظ قرآن ندارد و حتی در بالابردن حافظه و فهم بهتر درس‌ها نیز تأثیرگذار است.

ارسال نظر