کد خبر: ۹۴۷
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیرِ مدرسه‌ساز طرق، راه پدرش را ادامه داد

به همت حسن حیدرعلی، خیّر مدرسه ساز در زمینی به مساحت 3600 متر در شهرک طرق عملیات ساخت یک مدرسه با زیربنای 1800 متر و با 12 کلاس آغاز شد. هزینه ساخت این مدرسه بین 8 تا 10 میلیارد تومان پیش بینی شده که این خیّر آن را به طور کامل تقبل کرده است.

کلنگ ساخت دوازدهمین مدرسه طرق، به وسیله معاون وزیر کشور، حسن حیدر علی خیّر مدرسه ساز و مسئولان آموزش و پرورش به زمین خورد تا دانش آموزان طرقی امیدوار باشند در آینده با شرایط بهتری به تحصیل خواهند پرداخت.

به همت حسن حیدرعلی، خیّر مدرسه ساز در زمینی به مساحت 3600 متر در شهرک طرق عملیات ساخت یک مدرسه با زیربنای 1800 متر و با 12 کلاس آغاز شد. هزینه ساخت این مدرسه بین 8 تا 10 میلیارد تومان پیش بینی شده که این خیّر آن را به طور کامل تقبل کرده است.

رئیس شورای معتمدان طرق گفت: حسن حیدرعلی یکی از خیّرانی است که در حوزه مدرسه سازی تلاش زیادی انجام داده است. ایشان از سوی مهندس حسینپور، مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان، به ما معرفی شد.

قدیری با اشاره به مشارکت این خیّر در هزینه‌های ساخت یک مدرسه در طرق افزود: این خیّر تهرانی پس از حضور در طرق و بازدید از اینجا پذیرفت تمامی هزینه‌های ساخت مدرسه را به طور کامل متقبل شود و پس از اتمام کار، ساختمان را تحویل آموزش و پرورش بدهد.

 

تداوم راه پدر 

حسن حیدر علی خیّری است که کمر همت برای ساخت یک مدرسه در حاشیه شهر مشهد بسته تا بتواند سهمی در بهبود فضای علم آموزی در میان دانش آموزان طرقی داشته باشد. او به واسطه کهولت سن به سادگی توان راه رفتن ندارد اما در این راه استوار و محکم گام برداشته است.

او درباره دلایل خود برای انجام کار خیّر در مشهد، گفت: من مشهد را انتخاب کردم چون پدرم به واسطه حرم امام رضا(ع) در این شهر منزلی خرید و با دایر کردن یک خیریه مشغول کارهای خیر شده بود. پس از فوت پدرم من نیز به واسطه عشقی که به امام رضا (ع) دارم تصمیم گرفتم راه پدر را در آن ادامه بدهم. من ابتدا کارهای ثبت رسمی خیّریه را انجام دادم و آن را به نام عباد الرحمان نام‌گذاری کردم. ثبت خیّریه مصادف شده با مراسم کلنگ زدن این مدرسه که من آن را به فال نیک می‌گیرم.

من مشهد را انتخاب کردم چون پدرم به واسطه حرم امام رضا(ع) در این شهر منزلی خرید و با دایر کردن یک خیریه مشغول کارهای خیر شده بود

خیّر مدرسه ساز با اشاره به هدف خود از ساخت مدرسه در مشهد بیان کرد: من مدرسه می‌سازم چون چکیده خلقت خدا معرفت و علم است. خداوند در قرآن می‌فرماید تمام هستی را برای رسیدن به کمال بنا کردم. ضمن اینکه هیچ چیزی در جهان بهتر از این نیست که انسان به علم دست یابد و به دیگران بیاموزد و همین‌طور زمینه ساز کسب علم برای دیگران شود تا سایر مردم نیز آگاه شوند. این موارد باعث شد من در این راه ترویج علم و آگاهی گام بردارم.

 

بنای دوازدهمین مدرسه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 هم در آغاز این مراسم به پشت تریبون رفت و از آرزوی خود برای احداث این مدرسه گفت: زمان زیادی است که منتظر روزی هستیم تا یک مدرسه در این زمین با کمک خیّران احداث شود. خوشبختانه امروز این انتظار پایان یافت و ما شاهد عملی شدن این آرزو و شروع به ساخت یک مدرسه جدید در طرق هستیم و امیدواریم این مرکز آموزشی تا پیش از مهر سال آینده افتتاح شود.

روحانی نیا با اشاره به شرایط مدارس در شهرک طرق، افزود: در مدارس طرق 28 درصد از دانش آموزان اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی برادرانه مشغول به تحصیل هستند. ما در طرق 5 هزار دانش آموز و تنها 10 آموزشگاه داریم. 

ارسال نظر